Coldplays nya; Viva La Vida

Övrig musik - Rock, pop & annat

Coldplays nya; Viva La Vida

Någon mer här än jag som verkligen gillar Coldplays nya album? Jag gillar även deras äldre albums men detta är riktigt bra musik!
Gillar deras nya sound.

Om jag ska utse någon favoritlåt så tror jag att det blir Death And All His Friends, Lovers Of Japan/Reign Of Love och Viva La Vida.

Live Hard, Die Young
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
jag blev sjukt besviken..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lovers Of Japan/Reign Of Love var ju lätt bästa låten på skivan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lovers Of Japan/Reign Of Love var ju lätt bästa låten på skivan.

Håller med dig! Riktigt bra låt!
Live Hard, Die Young
Btw, ingen som ska se dom i globen nu i september? Önskar att jag hade pengar och att det fanns biljetter att få tag på :(
Live Hard, Die Young
tycker att alla deras album är grymma och självklart ska man se dom i globen i september :)
Medans svensson åt plankstek!
Blev åxå besviken... men det är klart, man jämför ju med deras tidigare album
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
Har bara hört singlarna... och Viva La Vida är det bästa jag hört med dom helt klart...

Sen är jag en riktigt sucker för lite stråkar ocksååå...
Inte världens största coldplay fan direkt. Men violet hill tycker är asbra

Hangaround

2008-08-01 00:38
Jag är inte heller något fan men...Clocks och Fix you är ju bra :P off-topic..sry.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Endast hört Violet Hill men med tanke på att den får mig att vilja kräkas så tror jag inte att jag behöver lyssna på fler låtar från albumet. Coldplay har ett par okej låtar överlag, men inte ett band som jag lägger tid på.
Still in the bridge
Blev också otroligt besviken på viva la vida, inte i närheten av vare sig a rush of blood to the head, parachutes eller x&y som alla är grymma album... Men man kan ju inte hoppa på dom för mycket, det kan ju inte vara lätt att göra fyra bra album i rad.