artister som liknar Tough allience
Jag visste inte om jag skulle skriva i elektroniska forumet eller här , men jag valde det här eftersom pop är ganska brett. Jag undrar nu om det är någon som vet nån eller några artister som låter som tough allience Jag vet redan air france, boat club och nordpolen men fler tips vore uppskattade
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Alltså, du kan väl kolla in The Embassy, Pacific! och sådant om du inte gjort det. Inte särskilt likt men bra svensk electropop. Jag kan fan inte komma på något som är så likt.
Antar att du även kollat in de två låtarna med jj som de släppt och Avner som SY givit ut album med nu?
jj - jj no°1 Avner - Lyssna (Inlägget ändrat av Midas 2009-05-18 19:19:36)
jagvillocksåhaenblog.com
Vad sägs som att lyssna på föregångarna OMD (Orchesteral Manouvres in the Dark) istället?
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
jj har jag aldrig hört ska genast kolla in det. och inte Omd heller men jag har inte spotify ska kolla deras hemsida
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
eller youtube (kolla telegraph videon)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Studio kanske. Men fyfan, Avner måste vara den sämsta artisten från sverige sen... Adiam Dymott
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Jag gillar Avner av någon anledning, men jag gillar allt som SY gör även om de driver med oss.
jagvillocksåhaenblog.com
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
Vapnet så klart! Midas: Jag men av någon helt konstig anledning. Men titta in skivbolaget Service och deras katalog lär du hitta saker du tyckerom
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Har inte The Deportees gjort lite småliknande grejer med..
Nä det kan jag inte hålla med om i alla fall. De gör ju mer vanlig pop som är lite soulig. Deras nya platta är bra, så den kan jag tipsa om!
jagvillocksåhaenblog.com
Sant iförsäg.. det är nog typ en speciell låt jag tänker på.. Jens Lekman har ju ett spår producerat av Tough Alliance på sin senaste skiva..
Jaså? Trodde Jensa var DIY:are. Vilken är det? Sipping... ?
jagvillocksåhaenblog.com
I'm Leaving Of You Beacouse I Dont Love You, är det vill jag tro.. CHECK IT OUT!
Han har bara samplat TTA i I'm Leaving Of You Beacouse I Dont Love You. Det är alltså basslingan från Take No Heroes
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Okeyokey, har inte super koll på TTA.. Sjukt dryga snubbar, minns bara att det stod i Jens Lekmans skivkonvelut.
pff, TTA är gudar hyggliga och raka. Alltid bra spelningar och leverar klockrena saker.
Står man och spottar på folk när man Dj:ar så hamnar man inte högst upp på min lista.. men dom har gjort några schyssta låtar helt klart.
Seinfeld-vibbar. Spottade Henning på dig?
jagvillocksåhaenblog.com
Haha nej han spottade inte på mig, men han spottade ut i publiken.. vem fan gör så liksom?
Vikktorius P22: marliyn Manson, GG Allin, Courtney love, Nashville pussy. Är man hårdrock så är man
Hahaha.. ja TTA är så hårdrock. Sen är det väll rätt stor skillnad på om man gör det under en spelning och ett jävla Dj:set, på en spelning är folk där för att se på än, medans på när någon är DJ så vill man bara få dansa och ha roligt.. det involverar inte en loska i nacken. Men fuck it, jag diggar dom som sagt.. dom har gjort ett par hits, har bara lite svårt för sån skit.
TIAC (Three Is a Crowd)
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Miike Snow.. Svensk skit som låter åt det hållet.. Chikety check it out!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nya Air France-låten med ROOS är ju nice.
jagvillocksåhaenblog.com
Och den nya jj-låten. Ååh!
jagvillocksåhaenblog.com
Alexis weak.. Inte riktigt samma stil men ruggigt bra,,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag fattar inte att jag glömde läsa den här tråden, ass mycket bra , men eftersom att jag har en så stark kärlek till göteborgs scenen så hade jag koll på allt ,plus typ allt annat ni skrev, men thanks alot, jaa det finns inte många som liknar dom. jag hatar typ alla band från min egen stad umeå (och västerbotten)förutom frida hyvönen, deeportees, perishers, two white horses, david sandström, addeboy vs cliff, masshysteri,trainspotters och isolation years, jag är så less på denna punk att jag kan spy.
Vad tyckte du om jj då?
jagvillocksåhaenblog.com
Nån som vet om TTA ska släppa nå nytt snart?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Kan man ju hoppas. Någon sa att de skulle satsa på SY mer, men nu har de ju droppat både Avner och jj, och om de släpper något skulle det kunna komma i morgon. De säger direkt ingenting i förväg. Vore ju fantastiskt om de släppte en platta i typ augusti, men det tror jag knappast. Vi får säkert vänta tills nästa år.
jagvillocksåhaenblog.com
JJ-plattan är bäst i år! No doubt. Tippar precis som Midas på nästa år. Förmodigen på vårkanten.
all 'bout the bluntrap
Jag förstår inte JJ alls. Man har hört typ en miljard demoband som låter precis som han när man var ung och sprang på spelningar. DON´T BELIVE THE HYPE
Synd att jag missade de där demobanden. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Mmm JJ är ganska fett faktiskt. Men det tyngsta är ändå Air France. Sånt sjukt härligt röj, bästa söderhavsdisco-känslan!
Air France släpper fullängdare i vår!
all 'bout the bluntrap
har någon nämnt Cêpes?
Käft då.
Är det sant Keroes? Grymt! Var har du läst? Svenne du glömde r:et. :) The Crêpes är nice.
jagvillocksåhaenblog.com
Aaah drägglar av tanken på ett AF-album!