|
|
|
|
|
Moshpits, rätt eller fel?
Jag tycker att det hade varit ganska intressant att veta vad folk tycker om moshpits, och vilka typer av mosh som är okej. Så skriv så mycket ni kan komma på om dansen i denna tråd.
Själv tycker jag att det kan vara ganska soft att mosha, och om det görs på rätt sätt (folk hjälper varandra upp och försöker undvika att skada varandra) så tycker jag det är nice. Fast jag är nästan alltid lite skraj när någon börjar hoppsparka och väderkvarna. Circle pits och wall of death är bara mysigt tycker jag.
Så vad säger ni?
Jag ansåg att tråden hörde hemma i detta forumet oavsett vad du tycker.
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag håller med dig helt. Mosh pits är kul, så länge det inte kommer några idioter som skiter i etiken. Det gäller att hålla det organiserat, med andra ord.
Apropå dåligt uppförande i mosh pits, ni som var på Metaltown förra året (sommaren '09) kanske la märke till en snubbe som sprang in i diverse mosh pits och boxade random folk? Jag hörde iaf talas om honom, och sen fick jag se honom när han pekades ut på en Opeth konsert där han stod och gjorde konstiga handrörelser till musiken.
Would I shit you? You're my favourite turd.
|
|
|
Det är soft.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
|
|
|
Varken rätt eller fel, bara otroligt töntigt :)
Look with your own eyes - See with your own mind
|
|
|
Det är nice och ger ofta en extra dimension till musikupplevelsen. Förutsatt att det passar in då. Nuförtiden ska folk med våld skapa moshpits utan att bry sig om ifall det passar till musikstilen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
moshpits är nice, så länge folk hjälper varann upp när man trillar som ni redan sagt. utöver det så finns det väl inga egentliga regler, det finns väl alltid idioter som går in för det extra hårt och vevar som fan med armarna i hopp om att träffa någon i ansiktet, men som tur är så kommer dom inte så ofta tycker jag.. tycker det mest verkar vara såna som är tr00 och har bandens namn intatuerade över hela kroppen. om någon var på sick of it all @ west coast riot förra året så vet ni nog vad jag menar.
circlepit tycker jag dock är ganska meningslöst. det är dock rätt kul när amerikanska band uppmanar till circlepit och kidsen här hemma inte fattar och fortsätter med en vanlig pit.
wall of death är det bästa! flatfoot 56 har en variant där man ska hålla armkrok när man springer in i varann, det lär vara brutalt.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
|
|
|
det hör till upplevelsen tycker jag. det är ju en del av kulturen som byggde upp hardcorescenen och ska inte glömmas bort, vilket det tyvärr verkar göras. soia förra sommaren exempelvis, vafan, det var ju ingenting!? näe, det känns som en döende stil, tyvärr...
http://www.kommandot.se/wp/
|
Arrangör
2010-02-07 15:27
|
Så skriv så mycket ni kan komma på om dansen i denna tråd. Har aldrig uppfattat det som en dans.. Där ser man
Om alla talade göteborgska skulle det bara finnas kärlek...
|
|
|
Klart det är en dans, annars hade det ju bara varit ett slagsmål xD
|
Arrangör
2010-02-08 00:01
|
Och ändå var det slagsmål jag uppfattat det som ;P
Om alla talade göteborgska skulle det bara finnas kärlek...
|
|
|
Alltså, det är ju en våldsam dans. Men knappast slagsmål enligt mig. Jag tycker bara det är mysigt och har aldrig skadat mig eller brusat upp i en mosh. Kläder har dock rykt.
|
|
|
Det är kul sålänge man inte blir skadad...
Fick ett slag i tinningen av någon idiotjävel på Taste of Chaos.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!
http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
|
|
|
Senast jag var i närheten av en moshpit så var det en enmanna... Det slutade med att "Moshpiten" hotade oss med en spruta, och skrek att han var HIV-positiv.
Fruktansvärt obehagligt. Var under en Svenska Akademien konsert, får fortfarande dåliga vibbar om jag lyssnar på dom haha.
|
|
|
men... svenska akademien är nog inte vad vi pratar om egentligen.
var och såg agnostic front för många år sen, då var det fyra, sjukt stora, skinheads som moshade så hårt att ingen annan vågade sig närmare än fem meter från scenkanten haha.
var med och startade en enorm circlepit, vi var kanske 15 pers, på rage against the machine också där ingen annan vågade sig i närheten. men oj vad fett det var, kanske mäktigaste spelningen jag vart på
fast jag måste ju ändå säga att de våldsammaste spelningarna jag vart på var de för en femton år sen när man fortfarande gick på varenda trall-spelning som fanns. då gick man inte därifrån utan att se ut att ha blivit överkörd av en sl-buss. mesjävla musik egentligen, ur blev det så?
|
|
|
Haha nää jag förstod det, var ändock tvungen att dela med mig utav detta hemska minne.
|
|
|
Jag gjorde misstaget att vända i circlepiten på Agnostic Front förra året, det kändes ju liksom som en vanlig mosh. Men ingen större skada skedd. Jävligt ontopic:
|
|
|
grottisbeteende men fysatan vad pepp man blir:)
|
|
|
wall of death is the bomb
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
|
|
|
Häftigt montage... Massa misslyckade fotbollshuliganer som sparkar andra metal lirare
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
doggson
med den kommentaren visar du precis att du inte har en aning om vad det handlar om. även om musiken och attityden kan vara lite skitnödigt macho så är huligan-slagsmål ala boston beatdown någonting helt annat. för att bli lite anal så får du fan göra skillnad på metal och hardcore, usa och europa, moshpits och slagsmål.
|
|
|
Var hyfsat på WCR förra året, några små mysiga circles under pennywise iaf.
Bästa minnet var från Slipknot (tyst, jag vet!) under deras releasespelning till "Volume 3" på Astoria London, en kompis vann en weekend med roadrunner folk i london, med VIP biljetter till den spelningen och eftersnack med dom osv. (skryt)
Eftersom min kompis var en tjej och inte ville in i smeten så mycket så stack jag in ensam, på något vis hamnade jag mellan 2st riktiga jävla metalkillar på 120 pannor och 2 meter styck. Under något låt knuffar det i ryggen och innan jag hann ramla suger båda killarna tag i mej och ställer mej upp igen, sen höll dom på så hela spelningen.
Dom kastade även upp mej när jag fick för mej att surfa. Knackade en av dom på axeln och pekade på mej och sen upp mot scen, sen bar det av utav bara helvete.
xD
Kul minne iaf. förövrigt kan jag tänka mej att det måste suga något så fruktansvärt att spela för en publik som står och glor bara...
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
|
|
|
bperb P28: haha behöver inte bli så ledsen :) tyckte bara det påminde lite om huligan fighter, folk hoppar in och dunkar på varandra lite fint sådär ;)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
bperb lite off topic - vilken flashback jag fick nu när du skrev boston beatdown. har bara sett ettan men det är fan galna grabbar. har du sett båda? för er andra:
|
|
|
doggson jo men det handlar ju inte om att slåss doktorhumor nä fan, jag hatar jävla amerikanarhelvetena som tycker det är ballt att slåss och kallar det för en del av hardcorekulturen. framförallt så skulle de inte ha en suck mot ett gäng svenska crustare:) såg filmen edge http://www.hagabion.nu/movies.asp?movie=1118 igår, rätt intressanta intervjuer som behandlar just scenens utveckling från fredlig 80-tal till våldsamt 00-tal. fast fokus är ju på sxe och inte musiken i sig. egentligen rätt trist film men kul intervjuer med ian mckay, ray cappo, karl beuchner mfl. kan rekommenderas om ni har någon relation till sxe, annars ganska ointressant
|
|
|
bperb
nej det är sjukt, ser inte nöjet med det heller.. med tanke på att dom slåss med folk som är helt oskyldiga också, så blir det bara ännu mer löjligt.
såg att Edge skulle visas, men jag bor inte i närheten av de ställena som visar den, annars hade det varit rätt intressant :)
|