brasiliansk psykadelisk rock

Övrig musik - Rock, pop & annat

brasiliansk psykadelisk rock

Hej! fick just upp ögonen för det brasilianska bandet Os Mutantes, och jag undrar nu om någon kan tipsa om annan bra brasiliansk psykadelisk rock eller liknande musik?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Njä, men däremot det Zambiska bandet The Witch.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Ja, det finns hur mkt. som helst. Kanske kan splongnya plattan Far out spaced odyssey skicka dig i rätt riktning. Akta dig bara; när du väl sjunkit ner i Brasseträsket finns risken att du inte vill (behöver) lyssna på musik från ngt annat land. Det är en kontinent! All rap, rnb, rock, funk, pop, blues du kan tänkas önska och sjuka blandningar därimellan. (med något stänk av samba eller m.m. förstås).
Om du gillar lite mer nytänkande rock/pop rekommenderar jag okända Curumin, Wado och Cidadão Instigado.
Det finns flera samlingsplattor med psykodelica. Ex: "Tropicalia - A Brazilian Revolution In Sound" och "Criolina - Globrazilian Grooves"
Genrenamn för det du letar efter o du kan söka på är "Iê iê iê" (från engelskans yeah) och "tropicália".

Boa sorte!
Calofé

Ah, måste tipsa om Caipirinha appreciation society (CAS), en podcast som sänder brasilianskt bortom klichéerna.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!