I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Senaste nypressen på Exile On Main St. ?

Övrig musik - Rock, pop & annat

   
DJ

2010-07-18 12:09

Senaste nypressen på Exile On Main St. ?

En sån här platta som alltid tillhört mina favoriter men som jag aldrig ägt. Länge hade jag den bara på ett kassettband som jag lyssnade på till och från stan varje dag i något halvår på det glada 90-talet. Sen hade jag den på CD ett tag. Har alltid gillat Stones i allmänhet och är svag för 60-talssinglarna, men älskar Exile i synnerhet och tycker den är bättre än allt de släppt efter det tillsammans. En sån där riktig favoritskiva, med bara bra låtar. Hursomhaver...

Klev in på Bengans av en slump för ett par dagar sedan och såg att det finns en nypress på dubbel-LP som bara kostade typ 199:- Känns helt klart värt att investera i. Det jag undrar nu är om någon skaffat/hört denna pressning och vet lite om ljudkvaliteten osv. Är det bra ljud? Är den remastrad/polerad på nåt sätt? Obs, det behöver enl. mig INTE vara positivt om den är det då grötigheten och brötigheten i det här fallet är en stor del av charmen.