Coola videos/videoregissörer

Övrig musik - Rock, pop & annat

Coola videos/videoregissörer

Hallå!

En video kan ju helt klart lyfta en låt. Har såklart sett ett par feta genom åren men typ den coolaste videoregissören jag stött på måste va Chris Cunningham som brukar sammabeta med kaoshousetraschproducenten Aphex Twin.

sjukt äcklig video.

sjukt soft låt å jag satt själv mitt i natten typ -99 å den här kom på TV:n. lite skakis att gå å lägga sig sen, inte för att det är svinskräck, men fan, jag blev lite tagen offguard å jag var lite mörkrädd å skulle strax gå å lägga mig.

Aphex å Chris har gjort fler galna grejer, tror Chris gjorde nån video åt Björk för några år sen också.

Aja, har ni fler sköna videor eller helst regissörer å tipsa om?

(Inlägget ändrat av Squirtle 2010-08-10 20:54:21)

Ridå
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
come to daddy-videon är förjävla bra den också. nu orkar jag inte tuba fram den, men den finns säkert där.
Ridå
Producent

2010-08-09 23:28
Originalet

I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs

Denna är nice, och kan även vara det bästa som spelats frekvent på P3.

M.I.A - Born Free Den absolut coolaste och mest ontalade videon någonsin!

(innehåller bilder som kan uppfattas som stötande.)

http://vimeo.com/11219730
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

Radiohead/Portishead/Massive Attack tycker jag gör ganska bra videos generellt, värt att kolla igenom deras bibliotek av videos.

Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Hangaround

2010-08-10 17:34
Introt på Windowlicker är det bästa någonsin.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried

Ett tips är ju annars att kolla på MTV helgnätter efter ett, då visas massa annorlunda och bra musikvideos.
Tänker vara riktigt förutsägbar men den här videon är fan cool.

Still in the bridge
har nog postat den här tidigare, men jag gillar den fett mycket. tung video, tung artist, tung låt

M.I.A var ju sjukt fet också, tack för den!
http://www.kommandot.se/wp/
Tycker videosarna (plural?) till Metallicas Unforgiven (både 1 och 2) är riktigt feta. Ska fan fundera på vilka mer jag tycker är bra.
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.