I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(bra) metal rekommendationer

Övrig musik - Rock, pop & annat

2012-12-02 19:02

(bra) metal rekommendationer

Letar efter bra metal rekommendationer och diskussioner!

Här är några av mina favoriter:
(sorterat efter stil och hur lättlyssnat det är om man är ovan, blir tyngre och tyngre ju längre ner på listan alltså)

Rage against the machine - influerat av hiphop & dom rappar

(Hed) P.E - mycket hiphop & rapp

Slipknot - också lite rapp

Mastodon - alternativ metal

Slayer- klassiker

Fudge Tunnel - alternativ, sludge-metal

Anchor - mycket energi och scream

Trivium - lite för mycket core ibland men annars bra

Walking with strangers - obs. vissa ovana skulle kunna klassa som "oväsen"

Eyehategod - obs. vissa ovana skulle klassa som "oväsen"

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2012-12-02 20:22
Nice med en metaltråd fan!!!!

här bidrar jag med lite grunge och metal!

some velvet silk sidewalk gillar jag fast sångaren nästan är tondöv

architects påminner mig lite anchor och trivium och är (som du formulerar det) bra fast lite för mycket "core-ish"

the most quiet people have the loudest minds

2012-12-02 20:26
Deftones, Isis, Godflesh, Jesu är vad du borde älska
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-12-05 14:16
Gojira.

Producent

2012-12-05 15:19

2012-12-09 09:08

i mina tonår slog neo metal / nu-metal som hårdast med soulfly,slipknot (som var lite av husgudar),korn, ill nino, soad, mudvayne,chimaira osvosvosv.. men det känns som det har tappat.. hittar knappt någon bra metal nuförtiden

men detta är tungt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-09 09:13
är väl deftones som håller fortet fortfarande..soulflys senaste var också jävligt tung men vad korn och slipknot sysslar med har jag ingen aning, vilket svek!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-12 10:25
Jag håller med om Gojira, Mastodon, Isis och Deftones. Utöver borde du lyssna på Opeth, Tool, High on Fire, Red Fang om du gillar sludge och Cattle Decapitation om du gillar trummisar på crack.

Kul att se en metaltråd, började nästan tro att jag var ensam om att växa upp med hiphop och växa in i metallen allt eftersom.
Producent

2012-12-12 10:43
Här är några exempel på lite mer udda grejer från den svenska metalscenen (som självklart är den bästa), finns mer än bara The Haunted, In Flames, Meshuggah och alla de andra grupperna!:

Hehe, en av snubbarna i Draconian pluggade jag ljudteknik med, ;)

//Paz
Poet

2013-07-22 02:59
Bumpar man denna är det väl nästan nekrofili men va fan, alltid kul när folk ska prata bra musik.

Dock är det väl samma standard här som överallt annars då folk tror att PMHC är metal och liknande, men jag klandrar ingen då genre indelningen är confusing as fuck.

Skulle aldrig nämna RATM som metal dock, nu metal är nu metal och trots namnet är det så jävla långt ifrån så det inte är sant.

Deftones är väl ett annat band jag inte skulle klassa som metal direkt heller, men sen har jag inte lyssnat för mycket på dom.

Tänker mest på Sabbath och liknande när folk säger Metal.

Förövrigt så föredrar jag Kristen metalcore
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-07-22 18:34