Final! Final! Final! 10 ar - vilken ar bast?
Dags for final! Finaldeltagarna ar: Baduizm Now Voodoo 1st Born 2nd Miseducation of Lauryn Hill Who's Jill Scott? Brown Sugar (baby) Instant Vintage Alla ska valja TRE av dessa..skriva ner dem harunder...sa raknar jag rostningarna nar det kanns ratt...=) och har tid..
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
Min egen borjar jag med... *fanfar* 1st Born second (bilal ar coolast, vad kan man saga.....) Instant Vintage (soulproducenternas harskare som kan sjunga, hur illa kan det ga?) fan...skulle sagt minst fyra altrnativ....) Baduizm (fan...jag maste ju ta med den..) suck...detta gjorde mig deprimerad...
Skribent
2004-09-07 14:37
Who's Jill Scott? - Jill Scott ger mig glädjerus, varje dag, en av mitt livs stora kärlekar. Brown Sugar - Vafan, jag förlorade oskulden till den här skivan ;) Baduizm - Ja, vad kan man säga... En riktig aha-upplevelse första gången jag hörde den!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Baduizm Brown Sugar Miseducation
stolt medlem i Gul Samba
voodoo / fan maste man valja fler? den har ar ju sa mycket battre an alla de andra. men om jag maste tar jag val ocks
http://wifebeaterlove.blogspot.com
ganska enkelt när alicia och jaheim blev bortgallrade Voodoo 1st Born 2nd Brown Sugar
skriv kort, helst inte alls
Skribent
2004-09-07 15:34
Om Voodoo blir bästa moderna soulskivan så blir jag ledsen...
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent
2004-09-07 16:05
da_quiksta: För jag tycker den är överskattad och knappast så bra som de flesta i det här forumet.
Miseducation of Lauryn Hill Brown Sugar Now
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Voodoo 1st Born 2nd Miseducation of Lauryn Hill
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté
Voodoo Miseducation Brown Sugar
watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!
Brown Sugar Miseducation of Lauryn Hill Baduizm Hade förstås helst velat ha Jaheim som etta...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vodoo - Säger bara Spanish Joint one of my all time favourite tracks.. Brown Sugar - Brown Sugar,Lady,Cruisin...aaah man måste bara älska utan den här skulle många andra bra skivor inte finnas.. Miseducation of Lauryn Hill - Även om den blev mainstream så har det i det här fallet inget med kvaliteten på skivan att göra...
Voodoo Baduizm Who's Jill Scott Jag var nära att inte ställa upp i den här ronden, att behöva dissa Lauryn & Bilal är smärtsamt...
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
hmm... jag tänker nog ta baduizm - vad fan ska jag säga liksom? hon är jag, jag är hon. brown sugar - faktum är att min farsa köpte den här efter att ha sett brown sugar-videon på mtv, sen tog det kanske två år för mig att upptäcka den, men vafan gör det nu när man har spelat sönder den?? vad vore neosoulen utan denna plattan liksom? den kan ju inte glömmas bort. miseducation of lauryn hill - visst att jill scott är stor, men det var i ärlighetens namn denna plattan som fick in mig på soul alls. praise lauryn!
viktigt!
Who is Jill Scott? Instant Vintage Baduizm
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
haller med Ager Dig..fats jag ar nog annu hardare mot Voodoo...antagligen den mest overskattade skiva som slapps de tio senaste aren...
Skribent
2004-09-08 16:20
Ghostface_Hillah: Jag tycker att jag framfört min åsikt på ett bra och konstruktivt sätt :)
Voodoo 1st Born 2nd Instant Vintage
www.myspace.com/andruecavaco
baduizm 1st Born 2nd (vet egentligen inte om skivan är så tät, men bilal som sångare är ju skitbra så vad gör man...) Miseducation of Lauryn Hill ( tycker nog egentligen att tex Jill Scott skivan låter bättre som helhet, men när Lauryn är på topp så är den känslomässiga intensiteten svår att överträffa)
Miseducation of Lauryn Hill! och måste man rösta på ett par till så: Baduizm 1st Born 2nd
Miseducation of Lauryn Hill Baduizm Who's Jill Scott?
http://sajaaaa.blogspot.com
be-bop chockade iaf mig! =)
Voodoo (lager på lager) Baduizm (hon) Och sen står det mellan Bilal och Lauryn. Ooh, svårt.. 1st Born 2nd är ju såå schysst när han väljer att ta nya tag och dödar all mesighet som kan finnas i soulvärlden. Men den är ojämn. Och Miseducation.. känn som ett perfekt exempel på hur soul kan uttrycka ett brett känslospektrum. Och den är jävligt jämn.. Men.. det får bli Bilals tyngd som avgör. 1st Born 2nd blir tredje valet!
"I´m armed and I´m equal"
Voodoo 1st Born 2nd Miseducation of Lauryn Hill
Hehe jag förstår inte att alla tycker att bilal är så "tung" och "cool"... Jag tycker han är rätt mesig och ocool men jag gillar honom ändå, han är charmig liksom men knappast tung :)
watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!
Skribent
2004-09-18 16:53
spop: Word.
eeeh..bilal har väl en egen stil om någon...han och badu är väl två av de få som skapat en egenm stil och inte bara trallar vidare på massa motown-poplåtar? Bilal är kansk einte det bästa jut nu med tanke på att det var tre år sedan han släpptte nåt. Jag var inget stort fan av Bilal i början-...tyckte som många andra att skivan var överskattad och ojämn. Men för ett år sedan började jag lyssna på skivan ordentligt...och först då insåg jag vilket mästerverk det var...antagligen den mest jämna soulskiva som släppts sen baduizm..fast på en högre standard.
Ingen av dem!!!
Holla At Ya Boy
Miseducation of Lauryn Hill - Saknas ord, inte ett dåligt spår. 1st Born 2nd - Bilal öppnade mina ögon med sin sköna stil! Instant Vintage - Funky productions, grym röst + bra gäster! fast visst fan känns detta smärtsamt
en fråga bara, jag minns inte.. men var "les nubians" med i omröstningen? för deras album princeses nubiennes är klockrent...
jag lät alla komma med förslag om vilka som skulle vara med i kvalet...och den skivan glömdes väl borteller ansågs inte kvalificerad..sorry
ah, jag missade att nämna dem isåfall, my bad :)
fan fan fan faaan och en miljon fan till! som att be ett barn välja mamma eller pappa! FAN! Now Voodoo Baduizm
All I wanna give you is a little bit of lovely...
haha eller hur. Baduizm 1st Born Second Brown Sugar
run a little more..<br>
Baduizm Brown Sugar Miseducation of Lauryn Hill
Svårt menmen: Instant Vintage Voodoo Miseducation Of Lauryn Hill ...fast jag borde inte få vara med för jag får ju aldrig tag på Brown Suger på wax, så jag har aldrig lyssnat på den på 'riktigt'?! leila: Jaguar Wright, säger du alltså, jag har försökt, men jag har inte riktigt fastnat; men hon har verkligen såååå grym röst... Övertyga mig!
Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven
rösträkning närmar sig.....
-miseducation -baduizm -who is jill scott mina morsor mina systrar och the saviours of my soul.
www.silversystrar.se