|
|
|
|
|
Tips på modern/neo-/ny soul - HÄR!
Eftersom det här ämnet kommer upp ofta och folk uppenbarligen inte orkar söka i forumet så underlättar det för både er som snabbt vill ha tips och för oss moderatorer om man tipsar här. Självklart är det en annan sak om någon undrar om en speciell genre eller artist, men generella tips på nyare soul kan ni ta här. Sätt igång och tipsa =D
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores Quality is poor A girl like me needs more" - Ms Dynamite
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Erykah Badu Angie Stone India Arie är tre skönsjungande damer
http://www.iamthereasonwhy.com/
|
|
|
http://www.dcbaby.com/djcomeofage unheralded-the neosoulproject både svenska och amerikanska artister. annars har vi en jädrans massa fin "ny" soul såsom: angie stone erykah badu rahsaan patterson vivian green lamya eric benet eric robertson amy winehouse lemar amp fiddler heather headley kindred the family soul terri walker musiq avant keke wyatt anthony hamilton martin luther ali shaheed muhammad brandy lina carmen rodgers
www.silversystrar.se
|
|
|
jill scott goapele shai tweet kandi allure carl thomas blacknuss clara hill marques hoston tamya jamelia jhelisa kelly price
www.silversystrar.se
|
|
|
amp fiddler suger ju faktiskt. jävligt konstig snubbe, skulle nog inte kalla d soul. men d gäller ju faktiskt många nya "soulartister". bara ett fåtal kan ju göra soul någorlunda me någorlunda känsla som förr. d'angelo, erykah, faktiskt jill scott åxå...å ja kanske raphael sadiiq, bara kanske...d blir bara mer å mer r'n'b...vilket är synd. d e inte samma som back in the day.(tycker jag)
ya' feel me?
|
|
|
vilket va skitsnack? ja menade allt ja skrev. d finns få artister som kan göra "riktig" soul idag å så e d bara. sen får ju du tycka att ashanti eller vaffan du vill e soul. men sorry kompis i don't. visst finns d många artister som ja gillar som musiq, angie stone, john legend..ja skitsamma du fatar va ja menar men ja tycker inte att d dom gör ska kallas för soul (möjligen angie på hennes första två skivor men den senaste e ren r'n'b) . Neo-soul om nåt i sånna fall. men husromhelst tycker ja att den mesta "soulen" som görs idag mer e r'n'b än soul. med det menar ja absolut inte att all den musiken e dålig, bara att d inte e soul.
ya' feel me?
|
|
|
|
|
|
Van Hunt....De är Putting The Soul Back into R'n'B...Om my goooosh han e bra
|
|
|
hmm hur blev det med Vanessa Liftig's platta? blev det nån?
|
|
|
kan vi inte få slippa ännu ett forum där folk skriver om vad som är "riktigt soul" och vad som inte är det? blir så jävla trött.
www.silversystrar.se
|
|
|
Miah, sluta klaga...Boobie haha
|
|
|
soul82sthlm jag tycker att det är skittråkigt när det finns forum som skulle kunna vara grymt bra, man skulle tipsa varandra om vad man själv tycker är bra soul och få tips etc. men oftast blir det ingen central där man byter en massa bra musik till folk som är intresserade utan oftast som oftast slutar det med att det blir nån slags jävla battle om vem som vet mest om soul, vem som lyssnat längst på soul och vem som är mest soul etc.. något som jag personligen skiter fullständigt i. jag vill bli tipsad om bra musik som jag själv kan få tolka istället för att få allt serverat på en gång inkl. omdöme. jag säger inte att det har hänt i detta forum, dock bad jag lite längre upp om att det skulle slippa bli så ännu en gång.. tackåhej
www.silversystrar.se
|
|
|
och jag fortsätter med några till.... res venus malone maxwell bilal glenn lewis donnel jones ledisi donie floetry remy shand
www.silversystrar.se
|
|
|
johnLegend? musiq? Anthony hamilton? raphael saadiq. lemar. sover alla?
maybe you might be more than just a one night lady<br>
|
Redaktionschef
2005-03-23 13:57
|
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt | Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
|
|
|
darien ar grymt och ska man nu prata soul och sa...sa ar val Amp Fiddler den som antagligen hallt igang langst av alla tillsammans med Saadiq....och sen ar det ju Temptations och isleybrother..och solomon burkesom fortf ar igang...vad ar det for fel pa neosoul? och vad ar neosoul....detta ar sa trakigt
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
|
|
|
Raphael Saadiq , Dwele, Prominent, D'Angelo,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Mina 35 bästa soul-album från 2004! Akon - “Trouble” Al Green - “Everythings OK” Allure - “Chapter III” Alyson Williams - “It’s About Time” Angie Stone - “Stone Love” Avani - “The Real Thing - “Retail” Carleen Anderson - “Up to Now” Gerald Levert - “Do I Speak For The World” Gwendolyn Joy - “Love Is” Incognito - “Adventures In Black Sunshine” Jabari Grover - “When I’m With You” Jeff Floyd - “The Power Is Still On” Jill Scott - “Beautifully Human” John Legend - “Get Lifted” Lalah Hathaway - “Outrun The Sky” Lemar - “Time to Grow” Beverley Knight - “Affirmation” Brandy - “Afrodisiac” Frayne - “Frayne” Lenny Williams - “My Way” Maysa - “Smooth Sailing” Nelly - “Suit” New Edition - “One Love” Norman Brown - “West Coast Coolin” NSM - “Turn It Up” Patti LaBelle - “Timeless Journey” R Kelly - “Happy People / U Saved Me” Rahsaan Patterson - “After Hours” Raphael Saadiq - “As Ray Ray” Siji - “Godgiven” Sister Sledge - “Style” Terry Callier - “Lookin Out” The O’Jays - “Imagination” Toshi - “Time to Share” Teena Marie - “La Dona” /Alda
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
|
|
|
Hmm... Ska man posta namn fler gånger? Vissa av namnen tycker jag nämns med andra som är sämre... D'Angelo Dwele Donnie Peven Everett Eric Roberson Raphael Saadiq Erykah Badu Jill Scott Sedan är det mesta släppen med remixteamen; Yam Who, Blackbeard, Kopicat verkligen värda checka...
Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven
|
|
|
Det bästa av det mesta är väl redan sagt men här kommer en till: Kem-kemistry.....släpper även en ny platta i maj
eager-to-know
|
|
|
You're a shining star,no matter who you are <br> shining bright to see...what you can truly be
|
|
|
Instämmer med Björn S!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
|
|
|
ingen har nämnt Melo , grym svensk soul-kille!! alla som e värda o nämnas har ju nämnts.. :P men här e iaf mina favvo-soulbusar: Anthony Hamilton, Raphael Saadiq, Dwele, John Legend, D'Angelo, Maxwell, Bilal, Musiq Soulchild, Cody ChesnuTT, Victor Duplaix, Michael Franti & Spearhead (soul/reggae). o soulbusor: Natalie Gardiner, Laleh, Ninsun Poli, Erykah Badu, Lauryn Hill, Jill Scott, Jaguar Wright, Angie Stone, Syleena Johnson.
beathearts.tk - freshness!
|
|
|
onkeltuca , nya raw fusion compilationen e grym, det håller ja me om! o sa-ra o ppp e coola som få! bra där! har du hört sa-ra remixen på roots manuvas "too cold" - bättre än originalet! sånt jävla sväng!
|
|
|
jo ja vet, släpps på ubiquity..
|
|
|
India Arie??? sen Raphael Saadiq som nämnts antal ggr tidigare med anledning, han äger jun allt å alla, sen så kan man ju inte säga att Lucy Pearl e dåliga direkt... Men Rahsaan Pattersons Album After Hours e däremot rejält överskattat samma sak med Akon Trouble som e definationen av fjortis RnB, äkta tråkig The Voice RnB. Men Anthony Hamiltons Comin' From Where.... e ruggigt bra!
|
|
|
onkeltuca: nope, men det e definitvit värt en lyssning om ja känner sa-ra o roots manuva rätt.. :P nerak: india! hur kunde vi glömma.. :) rahsaans platta e guld! ja vet inte va det e, men ja ratar allt som har med "kommers" att göra, men akon har talang, definitivt! vem sjunger inte i den smittande ghetto.. :P anthony hamilton måste ha den grymmaste rösten av alla, mjuk o grov på samma gång, hur lyckas killen.. :P
|
|
|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
Leela James är mitt tips..... om man hört störtsköan "music" så vet man vad man har att vänta. Albumet är guld också.
|
|
|
vem e denna zeno?! gästar på ppp:s platta triple p på låten fever! grym röst! hittar inget om honom.. e det nån som vet nåt om denne anthony david som kommer till lydmar nästa vecka.. på siten står det nåt om att han e india arie:s polare..
|
|
|
bad Co. & nattie - still a bitch
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
|
|
|
Tiombe Lockhart Steve Spacek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Verkar som att folket helt har missat Dwele . Riktigt grym snubbe från Detroit som förövrigt va i Malmö för lite mer än en vecka sedan. Jaguar Wright är även hon riktigt skön. Spelade i Kph även hon för ungefär en vecka sedan. Jag var på båda spelningarna och är mycket nöjd. ?love bekräftade för ett tag sedan att nya grejer med D´angelo är att vänta inom kort . India Aire kom ut med en ny singel på iTunes för ett tag sedan och en ny skiva är att vänta. En hel del roliga grejer som händer nu faktiskt.
peace, love, unity and having fun Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.
|
|
|
Nikka Costa är rätt het..
www.myspace.com/andruecavaco
|
|
|
David Lynden Hall har ingen nämnt , Davina e oxå skön... fast hon e nog mer åt rnb hållet
|
|
|
va på Dwele i Sthlm..grym snubbe
|
|
|
<br>http://www.soundhabitspro.com/<br>
http://www.flacoproductions.se/
|
|
|
Meldeah.com - Svensk Soul - Gratis Mp3:a Svenska soulartisten Meldeah släpper den 20:e mars sin debut EP: Azalea Road . Men redan nu kan ni ta del av första spåret från EP:n. Logga in på www.meldeah.com och ladda ner låten "Really Love You" producerad av Duggud. 1. www.meldeah.com 2. Ladda ner "Really Love You" Fred!
NBS - Nothin' But Skillz
|
|
|
Támar... http://www.tamaronline.com/
Måste styra upp nya band!
|
|
|
Måste styra upp nya band!
|
|
|
Nyare än så här kan det inte bli *ler* Gå in och lyssna. Glöm inte o rösta :0) http://www.soundclick.com/friida
|
|
|
Avant …och när det gäller svenskt; Linn.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
HEARTBEAT HOT VINYL SPINS (MAY 2006) :: Marcos Hernandez - Get Personal (TVT) :: Ray J - What I Need (Sanctuary) :: Cassie & The Ying Yang Twins - Me & You (remix) (white) :: Donnell Jones - I´ll Go (white) :: Beenie Man - Hmm Hmm (Virgin) :: Majic Massey - Devil´s Advocate (SRC) :: Ne-Yo - It Just Ain´t Right (Def Jam) :: Jaheim - The Chosen One (Warner Bros) :: Daz Dillinger - Git Drunk (white) :: Sean Paul & Rihanna - Break It Off (white)
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
|
|
|
Är Eric Gadd, Mauro Scocco, Titiyo och Lisa Nilson soul eller pop?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
|
|
|
|
|
|
nee yo?
www.myspace.com/juniornatural
|
|
|
Tror jag överskattade Leela James förut, hon har tappat mig litegrann sen jag såg en konsert med henne från berns eller va de var på teve. Melo e grym men inte neosoul, han går ju mer åt det äldre hållet men ändå med justin timberlake falsett. enligt mig. snackade med honom en gång å jag har för mig att han sa att han inte ville placera sig. att det var soul.
Förutom Erykah Badu, Jill Scott och India Arie så håller jag stenhårt på MORCHEEBA. kolla in låten Otherwise på albumet Charango. www.morcheeba.net To recommend!
Ha de ball /Kass
|
|
|
dessvärre slutade grymma sångerskan skye edwards efter fem album eller nåt sånt. finns nämligen en till sida som kan förvirra om man inte vet det www.morcheeba.o.ukkramkram
|