I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Neville Brothers

Övrig musik - Soul & RnB

2006-03-03 19:37

Neville Brothers

Var det någon som såg programmet på SVT för några månader sedan där dom spelade blandade soulvideor? Det mesta var live.
Iaf så spelade Neville Brothers en låt som var så sjukt bra som jag vill få tag på. Vet någon vad den heter och vilken skiva den är med på?

Tack på förhand!

2006-03-03 21:57
Det uppträdandet tycker jag var slighty bizarre, med hans muskelknutte-image kontra falsettsången och the-never-ending-vibrato. Men, men =)

Låten heter "Tell it like it is". Låtlistan från programmet finns här. Låten finns bl.a. på samlingsplattan The Very Best of The Neville Brothers.

(Nu verkar det som om jag är väldigt insatt i Neville Brothers men jag skulle vilja skylla det hela på min otroliga researchförmåga. I wanna thank mom, dad and google.)
Every day's another chance to get it right this time.

2006-03-04 01:56
Det är lite svårt att ta honom på allvar. Inte nog med alla muskler utan jag har för mig att jag såg en ansiktstatuering också. Men muskelknutten kan sjunga iaf.

Aja, tack så mycket :)

2006-03-04 10:58
Jaha, jag trodde det va nåt stort födelsemärke han hade i ansiktet, varför tatuerar man sig där?
Every day's another chance to get it right this time.

2006-03-04 14:14
Hehe, tittade på en bild och det ser nog mer ut som ett födelsemärke eller något faktiskt. Annars är det nog världens fulaste tatuering.