amy winehouse - back to black
alltså, det känns ju lite som att jag sovit under en sten den senaste tiden då jag av en slump hittar nya Amy-albumet. jag var heelt clueless. helt klart en trevlig överraskning, känns lite som att hon gått tillbaka till rötterna på något vis. jag tycker att det låter bara bra efter första lyssningen. hur som helst, amy winehouse - back to black.
...
WHOOO WHOO säger jag bara!
Fika finns inte på engelska.
haha först när jag lyssnade på just friends fick jag paris hiltonvibbar i huvet, sen kom jag på bättre tankar. AMY AMY AMY!
Fika finns inte på engelska.
FETA KREJERNA!
NBS - Nothin' But Skillz
Hur är den då? Jämfört med Frank? Berätta mer!
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
När släpps den? Release i GB var 30/10
http://www.iamthereasonwhy.com/
zoulfly, har bara hunnit lyssna igenom den 2 gånger typ. har man bott under en sten så blir det rätt mycket man måste lyssna igenom när man kommer fram sen. men som sagt, i jämförelse med frank så känns det här mer old skool, för tankarna tillbaka till den gamla gatans soul, typ 60-tal. förutom kanske just friends med paris-vibbarna som rupus nämnde. det känns lite äldre och klokare på något sätt, men annars är det nog fortfarande samma råa ärliga amy som på frank. har inte hunnit jämföra Så mycket. men det är en tydlig utveckling, som jag gillar väldigt mycket. och så är hon otroligt het på omslaget. fy tusan. fast hon har allt blivit lite väl bra smal sen sist. release den 23:e och 30:e, typ. 30:e i sverige antar jag, brukar ju vara så.
...
Skribent
2006-10-24 17:32
Absolut som Souleil säger, känns äldre och klokare. Jag är mycket positivt överraskad, detta kan nog bli bättre än debuten t o m.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
ohja. fan vad det längtas!
www.silversystrar.se
Grymt! Agnes
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
jag kan inte sluta lyssna.. helt galet bra.
...
salaam remi o mark ronson står för proddandet eller? fet skivan förresten, diggar speciellt "he can only hold her".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent
2006-11-10 15:55
Fick hem den idag. Hon är så snygg.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
hon är mitt absolut bästa!... låten Back to Black dödar!... "you love blow and i love puff"..... fett att dom fått diana ross and the supremes känslan/samplingen eller vad de är sådär mörk och sen texten, ojoj!!!!... Addicted är crazy!... och Rehab videon gör mig kär i henne!.... Frank är helt klart inte alls samma kvalle som Back To Black....
amy winehouse all day, every day... love is love!
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Precis också upptäckt denna Pärla, love love love.. Riktigt shysst ol´school känsla över hela plattan, Frank känns lite mer pure RnB, den känns mycket mer funk o soul... lovely!
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
riktigt nice!! tjejen kan sjunga! "you know Im no good" är bästa spåret.
http://www.myspace.com/deadlykanha
jag satt och lyssnade igenom albumet och tyckte väl att jag kände igen bakgrundsrösterna i "he can only hold her".. det e ju samma som John Legend's Slow dance, right? skön skiva för övrigt!
fårgan är om det här får folk att rotta längre ner i musik historien när sånt här slår. vet att klubbar vi har när vi snurar ändast gamal RnB, dowoop, jazz, och äldre soul så kommer det bara stofiler och riktiga disco fil nördar man redan känner. vore trevlig om folk förstod vad allt hon kockar i hopp har sina rötter och tog och grävde upp mer och specielt fick upp intreset. annars ända jag hört på år och dag som tilltalat mig på radio
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de som gillade den här nya skivan borde köpa tex samlingen GAZ rocking blues tex där Gaz Mayall satt i hopp massa RnB och blues från Londons äldsta och fort farande aktiva klubb med samma namn. den scenen där uppskattar gamal RnB och allt runt om det som det vore rent guld vilket det också är många gånger. gillar dock det här skarpt.
feeeeeeeet! nån som har fler skivor att tipsa om i det här stuket, för en som är sjukt dåligt insatt?
fårgan är om det här får folk att rotta längre ner i musik historien när sånt här slår. vet att klubbar vi har när vi snurar ändast gamal RnB, dowoop, jazz, och äldre soul så kommer det bara stofiler och riktiga disco fil nördar man redan känner. vore trevlig om folk förstod vad allt hon kockar i hopp har sina rötter och tog och grävde upp mer och specielt fick upp intreset. Var huserar dessa klubbar? Låter intressant...
när jag spiner lös i barer brukar vi håla oss åt det håler men vi blandar även i rocksteady och gamal jamaicansk RnB och calypso. kommer dock antaligen ha soul thema på klubb hit the town så fort vi fåt ny lokal och då blir det mycket gamal soul men även en del gamal RnB och kanske lite swing m.m.
vi kommer göra massa reklam, så går läsa i alla klubb guider, på näte i forum för svart musik som reggae eller soul. sen kommer gör vi även reklam med affisher och flyers. söker du lär du inte missa det.
bangarang kör strickly old school rytmer med svarta rötter.
skivan jag tipsade om för övrigt
oh fyfan va fet den är. har inte pallat lyssna igenom den tidigare men gjorde det igår, sjukt fet.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
"Ain´t No Mountain High Enough"-instrumentalen är grym! Förstår att hon klippte den.......
Fetaste plattan på länge, det var det här jag behövde nu till vintern.
hehe såg nån henne på EMA's igår? Hon rörde näsan lite väl mycket :)
haha, japp.. jävligt synd. hon var riktigt dryg när hon tog emot priset också.. uppträdandet var ju fan näst intill katastrofalt. om det beror på att hon var deprimerad, påverkad, hade en dålig dag osv vet man ju inte - men det är väldigt tråkigt att se henne så.
we onlyse gbye worsz you gobag toer ani'll gooo baaaag tooooo blaaghhhghh
var liaka dålig på Vega i köpenhamn, och då var det trots allt folk som betalt för att se just henne
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
Redaktionschef
2007-11-04 15:23
såg också framträdandet på MTV.. jävlar vad hon var hög. Som Yun_DI poänterade också... hon var uppe och rörde näsan ett par gånger också så det blev lite väl övertydligt. Sorgligt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
http://www.myspace.com/deadlykanha