I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Årets första "Vart är D'Angelo?"!

Övrig musik - Soul & RnB

2007-01-03 17:00

Årets första "Vart är D'Angelo?"!

nån som vet vad som har blivit av honom nu? han är ju med på en låt på Snoops nya skiva, kan det vara ett tecken på att han är på väg tillbaka på riktigt?

2007-01-03 17:37
Det kan man juh alltid hoppas! Vi får se
"Min farsa har en äkta rolexkopia"

2007-01-05 18:48
har folk tröttnat på honom eller?

2007-01-05 19:02
finns väl inte så mycket att säga. när det ligger en skiva ute i butik så är det ju bara att köpa den...när/om det nu sker
skriv kort, helst inte alls

2007-01-05 20:41
har någon hört hur han låter på snoops låt?

2007-01-06 14:27
medoria: han låter som sig själv.

2007-01-06 14:54

ja, men är låten bra? välproducerad? låter han lika innerlig som vanlig? mao, låter han så sliten som han ser ut?

2007-01-06 15:33
han har gjort en låt till q-tips kommande album. "I believe" tror jag den heter.
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2007-01-06 15:45
medoria
Ooh ja låten är bra och välproducerad av självaste Dr. Dre. D'Angelo tar inte så stor plats i låten men gör sitt jobb och det låter bra. Ladda ner den, "Imagine" heter den.

2007-01-06 21:05
Han var ju med på RH Factors senaste skiva som kom i våras också. Det senaste året tycker jag man hört mer från honom än på länge.

Men admins, ändra rubriken till "Var är D'Angelo"!

|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2007-01-06 22:02

zoulfly: förlåt att jag inte kan stava. jag ska nu gå och ta mitt eget liv så att jag slipper leva med skammen. tack.

2007-01-06 22:53
Språklig osäkerhet är ingen dödssynd, men någon måste ju ta på sig rollen som språkpolis också så jag offrade mig den här gången. Ha en trevlig kväll!
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2007-01-06 23:23
han har gjort gastat forut, och det har inte betytt sa mkt.
Fragan ar inte langre nar hans nasta skiva kommer slappas, utan om han kommer att slappa nagot nagonsin.

Jag undrar om vi inte sett det sista  (album) av D. Finns iof en risk att den en dag star i affaren utan den minsta marknadforing eller varning.

olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic

2007-01-07 00:02

Otis:
Fast det tror inte jag. Oavsett hur lite den skivan i så fall marknadsförs så har D ändå tillräckligt många, väldigt hängivna fans som kommer upptäcka skivan. Och för dem kommer det att räcka att göra det. Men man kan ju alltid hoppas att 2007 blir året då så väl D som Whitney gör en hejdundrande comeback, efter månader på rehab.

2007-01-07 12:29
Medoria: Absolut, tvivlar inte pa att den kommer att salja anda. det ar jag overtygad om att den kommer.

Finns aven en risk, som for tillfallet kanns hyfsat trolig, att han har slut pa pengar och slapper en best of...-skiva. Med lite fran BS, lite fran Voodoo, nan livelat, ett par gastspel och en ny lat... 
olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic

2007-01-08 12:04
men sa inte ?love för ett tag sen att D'Angelo hade varit i studion och hade typ tio låtar klara?

2007-01-08 12:36

DuhDuhMan P22

men sa inte ?love för ett tag sen att D'Angelo hade varit i studion och hade typ tio låtar klara?

I en intervju i Straight No Chaser, typ ett år gammal, berättade ?uestlove hur D'Angelo bl.a. ägnat tiden åt att lärt sig att spela gitarr och blivit helt grym... ?uest berättar även om att flera låtar till D's nya skiva är färdiginspelade, och allt verkar vara som vanligt.

Utöver samarbeten med tidigare nämnda inspelningar med Snoop och Q-Tip bootleg:en I Believe, så har ju även D varit med på Dilla's The Shining. Det är ju svårt att veta exakt när låtarna är inspelade, men det borde ju inte vara allt för gamla...

Otis: Vad grundar du dina spekulationer i?

Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven

2007-01-10 20:47
Nu har jag inte nån koll på D'Angelo med flit, men i förbifarten så tycker jag att hans namn syns hela tiden, och han verkar ju ha gästat på massor av låtar 06, bl a dem som nämns ovan

2007-02-15 00:05
I väntan på godot skulle jag vilja få tag på det här mixtapet:

Artist : D'angelo
Title   : Ameldabee Presents The Soul Of D'Angelo
Year  : 2006
Genre: Soul
Label :  Dabee's Product

https://diskunion.net/clubh/search_result.php?type=2&for=3&kwd=16439

Massive 33 track mix of rare, new and unreleased cuts. Mixed by DJ Amedabee. With Common, GZA, Roots...

Tracklisting

1. D'Angeloduction  
2. Brandy : Baby (D'Angelo And Baby Fro Uptown Remix)  
3. Me And Those Dreamin' Eyes Of Mine (Primo Two Way Street Mix, Def Squad Rx)  
4. Brown Sugar" (Alternate Version, Soul Inside 808 Mix, Remix Ft. Kool G Rap)  
5. Lady (CJ Mackintosh Mix, Primo Remix Featuring AZ, Live Version)  
6. Cruisin' (Wet Remix, Dallas Austin Remix, Live Version)  
7. A Tribe Called Quest : Crew (Yeah, That'S D Playing The Keys Here)  
8. Vertical Hold Featuring D'Angelo : Pray  
9. Angie Stone For Devox Featuring D'Angelo : Everyday  
10. D'Angelo & Erykah Badu : Your Precious Love (Marvin Gaye Cover)  
11. The Boys Choir Of Harlem Featuring D'Angelo : Overjoyed  
12. I Found My Smile Again  
13. Black Men United Featuring Boyz II Men, D'Angelo, ... : Will Know  
14. Girl You Need A Change Of Mind (Eddie Kendricks' Cover)  
15. Everybody Loves The Sunshine (Roy Ayers' Cover)  
16. The Roots Featuring D'Angelo The ‘Notic + The Hypnotic + The Spark  
17. BB King Featuring D'Angelo : Ain'T Nobody Home  
18. Live Sweet Sticky Thing + I'M So Glad You'Re Mine + Heaven Must Be Like  
19. Gza Featuring D'Angelo : Cold World Remix  
20. Method Man Featuring D'Angelo : Break Ups 2 Make Ups  
21. Slum Village Featuring D'Angelo : Tell Me  
22. Common Featuring D'Angelo : Geto Heaven Part Two  
23. Lauryn Hill Featuring D'Angelo : Nothing Else Matters  
24. Left And Right Featuring Method Man And Redman (Red Astaire Version)  
25. Devil'S Pie (DJ Premier'S Raw Mix, 45 King'S Remix, Red Astaire Version)  
26. Africa (Acoustic Version + LP Version)  
27. Spanish Joint (Acoustic Version + LP Version)  
28. She'S Always In My Hair (Prince's Cover)  
29. Raphael Saadiq Featuring D'Angelo : Be Here  
30. The Roots Featuring D'Angelo : Break You Off (Original Mix)  
31. D'Angelo, Femi Kuti And Macy Gray, The Soultronics, ... : Water Get No Enemy  
32. Roy Hargrove Featuring D'Angelo : I'Ll Stay (Funkadelic's Cover)  
33. Sing A Simple Song Featuring Isaac Hayes And Chuck D (Sly & The Family Stone)
www.beatheartsblog.com

2007-02-15 14:08
skivan verkar bara finnas i Japan. fan också.

2007-02-17 13:16
smakproven låter sjuka i alla fall och för att grovt generalisera (som vi brukar gilla göra här :-) så sätter alltid japanska dj's ihop sjuka mixtapes där de faktiskt MIXAR låtarna (i motsats till de flesta av sina amerikanska kollegor)...
www.beatheartsblog.com