I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I väntan på Erykah Badu's nya album..

Övrig musik - Soul & RnB

2007-03-08 22:27

I väntan på Erykah Badu's nya album..

Hörde att hon skulle släppa tre ny album till sommaren!
Helt fint..

och medan man väntar vad ska man lyssna på? (Förutom hennes fyra första album då..)
förslag?

Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2007-03-09 00:08
live versionen av tyrone? Grym! :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2007-03-12 15:49
Fyra första album? Vilket är det fjärde?

2007-03-12 21:36
Hmm.. det beror väl på hur man räknar men..

Baduizm (1997)
Baduizm Live (1997)
Mama's Gun (2000)
Worldwide Underground (2003)

och live-versionen av Tyrone är väl den som ligger på live-plattan eller?? Ingen som har något annat förslag?? :-(

2007-03-13 14:57
vad heter nya skivan? eller vad heter dom, eller nån av dom? och finns det några datum? :)

2007-08-20 11:05
Har hört att ett album med namnet "The Kabah" ska släppas i oktober. Ngn som har hört ngt mer? Eller ett mer exakt datum?

2007-08-20 19:26
April Hills skiva ar bra!

Annars slapps ju Keite Youngs skiva om en vecka, tror jag kommer vara riktigt bra!
olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic

2007-09-10 13:43
finns datum än?

2007-09-11 07:34
hehe skulle bli sjukt förvånand om det kommer mer än ett album i år. Om ens det...
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2007-09-16 18:31
Du kan ju lyssna på hennes gamla Sugarhill klassiker som medlem i gruppen Sequence (Med Angie Stone & Blondie (?) )
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-16 18:52

Ok let me break it down 4 ya!
Iår släpper hon 2 albums, Enligt henne i en intervju, minns inte vart annars hade ja länkat. Första skivan kommer vara väldigt hiphop inspirerad säger hon, mer lik mamas gun än de andra, där kommer J Dilla produktioner inkluderas, sen J Dillas mor har gett en del beats som han gjorde innan hans död. Den andra skivan kommer nog släppas mot slutet av året och ska vara en Live skiva, där antagligen gammla Badu favoriter kommer vara med, 3e skivan släpps nästa år, men jag vet ännu inget kring den.

"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-09-16 19:36
nice nice med dillas soulproduktioner

2007-09-16 23:46
hmm, konstugt eftersom jag alltis sett Mamas Gun som den MINST hiphopinfluerade av hennes skivor...

annasr låter det nice, me har för mig ayy jag läst att första kommer i år, bästa i typ februari...och sen får vi se...

2007-09-17 13:32
Otis

Planen var att släppa två albums detta år, men frågan är om det nu blir så :S

2007-09-21 11:27
Badu och Blondie har aldrig varit med i Sequence. Angie Stone var däremot med där. Ett rätt av tre.
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!

2007-09-21 13:44
Que?
Vem e Shirl the Pearl om inte Erykah Badu?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-21 16:24
@Funkenteller

öh.. kanske Cheryl Cook?

2007-09-21 16:48
Hennes nya låtar?!?:

Hip Hop:
(video)

Annie Don't Wear Panties:
(video)

Don't Be Long:
(video)

Your Mind: (är denna ny?)

(fil..  det står att den heter your my.. men det är fel)

2007-09-21 18:25
A ja, hon låter i alla fall som Erykah Badu och Erykah Badu kör ju hennes vers på covern så jag antog att d va samma person. Fan va trist.
Ps. Varför måste alla som vet nåt vara så jävla dryga. Det hade räckt med att den första muppen hade skrivit typ "Nej, där har du fel, medlemmarna är..." och kanske gett lite fakta. Det enda ni två vann var bara o göra mig irriterad och jag hoppas det gjorde er dag bättre, era nötpåsar.

2007-09-21 19:16
Hiphop var sååå ljuv o lyssna på :) canät wait until the album drops!

2007-09-22 14:36
Blondie var väl visst med i Sequence?
Tack för "Your Mind" (Your My?), har letat efter den sedan dom tog bort den från YouTube
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2007-10-03 19:39
http://www.discogs.com/artist/Sequence%2C+The

Angående hennes album sa hon 3 st på spelningen i gbg men saker och ting kan ju förändras längs vägen..

2007-10-04 11:47
studioversionen av call tyrone?

vars hittar man den?

2007-10-04 17:44
Hon medverkar på den omtalade låten av Wu Tang med den första clearade "samplingen" av Beatles.

Wu Tang feat. Erykah Badu - The Heart Gently Weeps
http://www.iamthereasonwhy.com/

2007-10-04 17:45
Låten kommer finnas på Wu´s nya skiva!
http://www.iamthereasonwhy.com/

2007-10-05 01:47
Cazer Den är väl med som sista låt på live-skivan? Jag kan ha fel

2007-10-07 23:51
Funkenteller:
Vad är det som är drygt med att skriva att:
Badu och Blondie har aldrig varit med i Sequence. Angie Stone var däremot med där. Ett rätt av tre.

Det kallas upplysning, jag säger bara att du har fel. Hur svårt är det i dagsläget att gå in på exempelvis allmusic.com och kolla upp saker innan man hävdar saker och ting. En stor jävla nötpåse kan du vara själv som sprider massa skit, det är du och många andra här duktiga på. Byt namn till Lieteller eller kolla upp fakta innan du dissar andra som bara tycker att rätt ska vara rätt!

2007-10-08 22:24
The Sequence was also an all-female old school hip hop/funk trio signed to the Sugar Hill label in the early 1980s. The group consisted of Cheryl (Cheryl The Pearl) Cook, Gwendolyn (Blondie) Chisolm, and lead singer/rapper Angie Stone, who subsequently became a member of Vertical Hold and later a solo artist. Their most notable single was "Funk You Up" (1979), one of the earliest hit hip hop records. Elements of "Funk You Up" was later used by Dr. Dre for his 1995 single "Keep Their Heads Ringin'". In the writing credits for "Keep Their Heads Ringin'", Angie Stone is credited as A. Brown as well as she is for "Funk You Up".

The Sequence hailed from Columbia, SC, and consisted of Angie Brown Stone, Cheryl Cook, and Gwendolyn Chisolm. Recording for Joe & Sylvia Robinson's Sugarhill Records label, they hit with "Funk You Up" in early 1980; "Funky Sound (Tear the Roof Off)," a remake of Parliament's 1976 gold single "Tear the Roof Off the Sucker" in summer 1981; and "I Don't Need Your Love (Part One)" from spring 1982. Their two charting LPs were both titled The Sequence. Angie Stone sang lead on Vertical Hold's 1993 Top Twenty R&B hit "Seems You're Much Too Busy" and had a gold single with "There's No More Rain in This Cloud" from her 1999 gold album Black Diamond.

2007-10-09 22:17
Japp, det är fakta. Bra där.

2007-10-10 14:29
Sjukt att ens nämna badu i bandet we are talkin 1979 peoples! get ur mind right!

2007-10-11 01:10
damaged_god P28
tankte inte lagga mig i, och ifragasatter inte nagon, men sa inte D att Blondie inte var med? Patito klippte och klistrade just fran allmusic.com(??), som Du hanvisade till. Och det verkar ju som om hon var med dar?

Kankse missforstod nagot...