han är ju fan mig en kung ju:P jag tro han kommer tillbaka älska hans låta sen jag var liten:D han är en av mina stora favoriter pz
BLESS FOR HIPHOP http://www.myspace.com/hampishfresh stämplad som narkoman
På The girl is mine sjunger han ju allt på nytt igen men lite samplingar från originalversionen eller hör jag fel? Kvaliteten är ju inget vidare på samtliga låtarna.
AIex P23 på The Girl Is Mine så har MJ inte sjungit något nytt. dom har däremot tagit en del som klipptes bort ur orignallåten. jag tror att det är en mening och något hee-hee elr i den stilen. så på ett sätt är det ju nytt, just det lilla är det inte många som har hört :P
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
Det blir ingen comeback. Jackson är inte intresserad av att släppa ett nytt album. Gott Nytt År!
soulbro90 P18 Det ska visst vara nya vokaler, det hör man ju, man hör även vilka som är dom gamla. Ma lär höra vad som är nytt och inte när låtarna finns ute i bättre kvalla.
Omslaget för nya utgåvan av thriller.
12e februari släpps den.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Nya the girl is mine singeln släpps imorgon tror jag så det vore soft om ni jackson fans som är inne här köper den antingen som singel i affären eller på mp3, bara att köpa den låten kostar väl 10 kr eller nåt sånt på mp3 då och hela singeln säkert 20 spänn bara som mp3.
På hemvägen ifrån jobbet i en väns bil satt vi och lyssnade på radio, någon av de populära radiastationerna, kan ha varit VOICE? De gjorde reklam för nya låtar men även för kommande och tro det eller ej, men på måndag kommer tydligen Akon vs Michael Jacskon låten spelas. Så jävla nice att den mannen kommer höras igen på radio även om det är svårt att bräcka MJ`s orginal verision.
Det är inte akon vs mj utan ett sammarbete mellan dessa två. mj lägger en ny vers på låten. men det blir gött med nytt från han :)
2000watts och AIex Snackar ni om "Wanna be starting something"? På den versionen jag har (från WBL) är det bara Akon som sjunger...Ska det finnas en med båda två alltså?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Det ska finnas en med båda + med nya vokaler från Jackson då. Den ska vara med på Thriller 25 som släpps i februari. Även på Girl Is Mine finns det nya vokaler med Jackson.
Nu är det inte långt kvar! fan vilket album det här kommer bli för alla oss old-schoolers! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jävla will.i.am ska hålla sig borta från micken.
SKU - SKU - SKULASON!
skivan är rätt soft, kayne west la ingen vers på billie jean 2008, ferige va inte så bra på beat it heller..
Tråd dödadar!
finally snurrar den i spelaren =) nice nice nice. tycker fergie va rätt schysst
michael ägde verkligen allt då det begav sig!
"- minstrels sings songs 'n' mimic me"
han kan fortfarande äga om han vill, men han blir 50 om ett par månader och är trebarnsfarsa så jag blir bara glad om han ens släpper en skiva och en gör en sista spelning :) han är varken skyldig nån nånting och har uppnåt det som ingen annan kommer att uppnå. men vi hoppas så klart på flera spelningar o skivor :)
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
Självfallet! Såg nåt klipp på youtube från 2001 eller nåt sånt, han funkar ju fortfarande, bara lite segare i rörelserna hehe :) Önskar så innerligt att jag hade sett honom här i göteborg 1997, attans alltså!
"- minstrels sings songs 'n' mimic me"
Michael Jackson helt klart världens bästa artist genom tiderna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man kan tycka vad man vill om Michael Jackson eller hans nyutgivning av Thriller, men nu är det svart på vitt. Thriller 25 är en HIT och Sony Music är till och med förvånade om inte minst sagt imponerade av mottagandet skivan fått. Här nedan kommer färsk info ifrån Billboard och SonyBMG. Och Ja det är SANT skivan har debuterat på Sveriges topplisa som nr 2 efter Eros Ramazzotti. Final numbers for Thriller25 show the album selling over 160,000 copies its first week of release. This sets Thriller as the #1 album on the Billboard Catalog charts.
Here's as snippet from the writeup of this weeks charts:
Considering its status as a catalog release, the new 25th anniversary reissue of Michael Jackson's "Thriller" (Epic/Legacy) was ineligible to chart on The Billboard 200 this week. But it does bow atNo. 1 on the Top Pop Catalog Albums tally after selling 166,000 No. 2 on the Top-Selling Album this week
Source:
Billboard -----------------------------------------------------------------------------------------
Written by SonyBMG Thursday, 21 February 2008 Thriller 25 -- the newly-expanded deluxe 25th anniversary edition of Michael Jackson's Thriller, the world's best-selling album of all-time -- is America's #2 Top-Selling Album this week, more than a quarter century after the album's original release. Already shaping up as one of the hottest albums of 2008, Thriller 25 has rocketed into the Top 5 (or better) in a variety of territories across the planet following its worldwide release the week of February 11.
With first week's sales in the United States totaling 165,805 units, Thriller25 enters the Billboard Top Pop Catalog chart at #1. (During the past 52 week period, the average first week's sales for an album hitting #1 on the Top Pop Catalog chart has been 16.6 thousand pieces; Thriller 25 entered the chart with 10x that number. Because of a technicality in the rules of Billboard charting, Thriller 25 is ineligible to chart on the Top 200. Based on first week's sales, Thriller 25 , if eligible, would have entered the Top 200 at #2, nestled between Jack Johnson at #1 and Amy Winehouse at #3.)
Michael Jackson's iconic music film for "Thriller" is currently the #1 music video download on iTunes.
With more than one million copies of Thriller 25 shipped around the world, and re-orders already flooding in, the new edition of Michael Jackson's classic collection has hit #1 in France; #1 in Belgium; #2 in Germany; #2 in Australia; #2 in the Netherlands; #2 in Norway (Thriller 's highest position ever in that country); #2 in Sweden; #2 in Switzerland; #3 in the UK; #3 in Denmark; #3 in New Zealand; #4 in Spain; #5 in Austria; #5 in Ireland; #6 in the Czech Republic; and #6 in Italy.
Global response to the release of Thriller 25 , the newly expanded deluxe 25th anniversary edition of Michael Jackson's Thriller , the world's top-selling album of all-time, reached a fever pitch across the planet with surprise hit singles, an ongoing 40-episode "ThrillerCast" podcast event, the premiere of the "Thrillicious" Sobe Life Water ad campaign at the Super Bowl, the presentation of a Lifetime Achievement Award to Michael Jackson at the NRJ Music Awards at Cannes and a host of upcoming events and surprises.
In one of the most innovative aspects of the Thriller 25 campaign, fans will soon be able to go online and star in Michael's signature "Thriller" video. Using newly developed technology from innovative media company Big Stage, fans can create a photo-realistic 3-D avatars of themselves to be inserted into Michael's role in the classic clip.
The Michael Jackson Thriller 25th anniversary celebration runs throughout 2008 with a multi-faceted global marketing campaign featuring high-profile television, radio and online events around the world and the major re-launch of Michael's official website, www.michaeljackson.com
Originally released in the US on November 30, 1982 by Epic Records, Thriller , Michael Jackson's sixth solo album and second with producer Quincy Jones, first entered the Billboard Top 200 album chart at #11 in December 1982. The original Thriller went on to spend an astounding 80 consecutive weeks in the American Top 10, 37 of those at #1, while making history as the first and only record to be America's top-selling album two years running (1983 and 1984). Thriller has been certified 27x platinum by the RIAA, giving it Double Diamond Award status in the US. In 1985, the Guinness Book of Records named Thriller the Best Selling Album of All Time, an achievement which remains unsurpassed to this day.
Bob Hoch Director, Digital Marketing SonyBMG Commercial Music Group 550 Madison Ave. 16th floor New York, NY 10022
Jackson säljer alltid guld, det är inget nytt, det krävs knappt promotion för att Jackson ska sälja guld i samliga länder.Du kanbara tänka dig hur hans nya platta skulle sälja.
King of Pop Catalog: Thriller25 Highest-Charting Catalog Album in History
Sunday, 24 February 2008
KING OF POP (CATALOG): In its original run, Michael Jackson's "Thriller" was on The Billboard 200 for 122 weeks, 37 of which were spent at No. 1.
With the re-entry of a silver anniversary edition, the rechristened "Thriller 25" (Legacy/Epic) is in its 112th week on the Top Pop Catalog Albums chart and is No. 1 on that tally for the first time.
"Thriller" debuted on The Billboard 200 the week of Dec. 25, 1982. The album made its first appearance on the catalog chart the week of Nov. 14, 1992, entering at No. 42. It didn't reach the top 10 until the week of Feb. 27, 1993, when it leapt 26-2. It remained No. 2 the following week but never equaled or surpassed that ranking until this week.
The re-entry of "Thriller" puts the classic album back on the catalog chart for the first time since the week of May 12, 2007.
There aren't many 49-year-old performers who can say they have been on the Billboard charts for almost 40 years, but Michael can. As a member of the Jackson 5, he made his chart debut the week of Nov. 15, 1969, when "I Want You Back" bowed on The Billboard Hot 100. That gives Michael a career chart span of 38 years, three months and two weeks.
A final note: on the Top Comprehensive Albums chart, where catalog titles mix with current best-sellers, "Thriller 25" debuts at No. 2, runner-up to Jack Johnson's "Sleep Through the Static" (Brushfire), which is also No. 1 on The Billboard 200.
"Thriller 25 " is the highest-charting catalog album in the history of the comprehensive survey. source:
http://www.billboard.com/bbcom/chart..._id=1003713788
Thriller25 Charting All Over the World Thriller25, the hot reissue of Michael Jackson's landmark album, is charting all over the world after its first week of release. The re-issue counts its sales towards the original album. Therefore, it's #1 on the Pop Catalog charts but not on the Billboard 200 Album chart, even though it sold close to the amount Jack Johnson's #1 album sold in the same week period. Days ago, we reported about the Hitsdaily numbers and the whispers of Thriller25 over-performing in sales after only a couple of days into it's release. The official numbers beat even the Hitsdaily estimate. According to figures from SonyBMG, Thriller25 debuted at #1 in France and Belgium, #2 in countries like Germany and Australia; #3 in the UK; #4 in Spain; #5 in Ireland and #6 in Italy. Just a couple of days after its release, we were getting reports from all over the place saying the album was sold out or that fans had to go to 2, sometimes 3, different stores before finding a copy. To that point, SonyBMG released a statement about the success of the album and revealed that re-orders for the re-release are "flooding in". Here's a list, as of SonyBMG's press release, about Thriller25's charting positions: #1 in France #1 in Belgium #2 in Germany #2 in Australia #2 in the Netherlands #2 in Norway (Thriller's highest position ever in that country) #2 in Sweden #2 in Switzerland #3 in the UK #3 in Denmark #3 in New Zealand #4 in Spain #5 in Austria #5 in Ireland #6 in the Czech Republic #6 in Italy
thriller..again...after 25 years... are you serious. even if he came out with a new album people wouldnt buy it the dude is a child molestor. come on. they already got thriller.....dis nigga crazy
Fillmore.Slim P0 haha kryp tillbaka in i din håla.
one huh?..am i wrong?
Fillmore.Slim P0 du ar en idiot.
one ok...
Fillmore.Slim P0 Du en idiot som är manipulerad av tidningar.
jag en idiot?. lol nej nej det är en jättebra ide att göra en re release av thriller efter ännu en pedofili-skandal. men jag är väl en idiot för att jag inte tycker att det är en lysande ide.
Hur kan Jackson vara pedofil efter en rättegång där han frikändes av samtliga jury? Och nej man kan ej köpa sig fri i en sådan stor rättegång och enligt media ska ju Jackson vara pank också haha. Eller tror du att Jackson kontaktade samtliga jury's och betalade för att sedan bli frikänd? Komm ner på jorden nu mannen och inse att allt inte är sant här i världen. Skulle det finnas minsta lilla bevis som verkligen kan bevisa att Jackson är peddo så skulle jag ta avstånd från Jackson och knappast försvara han som jag gör nu. Hata han hur mycket du vill men att han är ett geni som sålt mest plattor i världen och kommer att bli ihågkommen så länge folk lyssnar på musik.
...lol get off michaels nutsack dude u funny lol.. du borde varit hans advokat
tragiskt att du är en kille. lol
Fillmore.Slim P0 vad är du för jävla pajjas? tillbaka till graffitiforumet med dig. Alex skrev vad du behöver veta. seså, stick!
lol. you got issues you need to deal with.
du går säkert på stan och klagar på att det finns "klotter" överallt . lol
Ok jag tycker det har spårat ut lite väl mkt. Är inte detta ett musikforum inte rättsligt forum som pratar om lag, rätt eller eventuella brott. Det är i dagens läge inte konstig att folk undrar över MJ`s skuld/oskuld. Han har levt ett liv som INGEN av oss eller någon annan kan jämföra sig med. Han har gjort val här i livet som kanske inte alltid varit det bästa, precis som alla andra vanliga männsikor. Michael Jackson är lika mkt människa som vi, men med ett helt annorlunda liv. Precis som nämts här tidigare, jag tänker inte skriva mil långa försvarstal om MJ, men om nu man tror på anklagelserna mot honom, varför lägger man då inte ned tid och läser på om de sk offrena, deras familjer, vilka tidigare rättegångar de varit indragna, skandaler. Hur många vet här tex att mamman till Gavin bara månaderna efter MJ rättegången fick en dom för försäkringsbedrägeri? Knappas många som vet, då ingen Svensk media uppmärksamade detta. Hur kommer det sig att alltid familjerna som anklagat MJ alltid varit de som tagit kontakt. De har också alltid varit familjer med drömmar om bättre liv, pengar, resor, egna filmkontrakt osv. Man kan ju undra varför i båda fallen så var det trasiga familjer som i slutändan anklage MJ för sex övergrepp då han försökt säga upp sina kontakter till familjern? Jag diggar hans musik men det gör mig inte blind för vad som är verklighet. Jag har läst det mesta som går att läsa, allt ifrån Tabloids till rättegångsdokument. Trotts detta finns inget konkret bevis mot Michael Jackson att han är skyldig. Så istället för att spy peddo galla över en person som inte på lååååååååååånga vägar bevisats va peddo, lägg ned tid och prata om hans musik för det är väll ändå det whoa handlar om?
Här är en liten sumering/bakgrund om familjen som anklagade Jackson 2003.
The family have a history of extortion. In 1998 gavin and Star were caught shoplifting some clothes. Caught red handed the mother insisited the boys were planning to model the clothes for the store, even though there was no contract or evidence to support this.
Outside the store Janet Arvizo the boys mother became involved in a scuffle with 3 of the stores security officers. Rather than spend the money on prosecuting the store dropped the charges.
Soon after Janet filed a lawsuit against the department store for the equivilent of £1.6 million. She claimed she and the boys had been viciously beaten by the 3 store detectives one of whom was a woman.
During the litigation a psychiatrist was hired and found Janet to be "schizophrenic" an delusional.
2 years later Janet added a new sensational charge claiming the 2 male security guards had "sexually fondled her breasts and pelvic area for up to 7 minutes.
In subsequent depositions Janet, Gavin and Star also claimed they suffered broken bones in addition to there mothers sexual assualt. Although they were never treated at a hospital.
Ulimately rather than face the damaging publicity from a lawsuit the store reached a settlement for the equivilent of £73,000 days before the scheduled trial in 2001.
För att göra det ännu mer intressant så finns en video här som handlar om ett annat fall.
Länk till http://site.mjeol.com/dimondscam.rm
get off michels nutsack du är för gammal ärlig talat...du lever inte i verkligheten. du försvarar en pedofil.
bara för att han släppt en bra låt 1987 betyder inte att han får lov att leka med små barns booty holes
haha, och det gör Du?
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
Katt Williams - Pimp Chronicles
Fillmore.Slim P0 Lågstadiet ringde och ville ha tillbaka sin humör. Underligt också att en person som sålt över 750 miljoner skivor bara gjort en bra låt.
Ja en sak är säker detta pedofilsnack hör inte hemma på detta musikforum. Med tanke på hur seriösa vissa av inläggen här på tråden är finns det väll ingen annan logisk förklaring än att dessa personer själva tydligen fallit offer för Jackson. Jag skulle rek att man i ett sånt läge snarare kontaktar polisen än att lägger ned tid på att förstöra trådar som handlar om musik, artister.
Någon borde banna Fillmore.Slim P0 från whoa, han förstör ju bara för oss andra. är ju bara en tönt som inte ens har några argument. han är jätteful och luktar illa =)
Nog sagt om pedofili, är det någon som har någon nyhet kring MJ's kommande skiva?
Finns en ny ballad ute med Akon men den e kass tycker jag, bara o söka på youtube efter michael jackson akon så hittar du nog den, den heter hold my hand om jag minns rätt. annars äre rätt dött kring hans comeback.
Redaktionschef
2008-08-14 18:01
Han var ju i så dålig form att han skjutsades i rullstol på nån paparazzi-bild häromveckan. Kanske är nåt han sysslat med länge, vad vet jag, men såg lite illavarslande ut.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!