Redaktionschef
2007-06-07 08:25
Aktuell MP3: Rigael Damar - Cocaine
Hej på er! Idag är det torsdag vilket innebär ny musik på vår startsida för gratis nerladdning. Denna gång en mer R&B-orienterad låt. Vissa av er kanske har hört låten, då den funnits på hans myspace ett tag, men i och med att den aldrig släppts som download tidigare så kände vi att någon behövde göra det :) Hoppas ni gillar! ____________________________________________________Rigael Damar - Cocaine ----> DIREKTLÄNK Rigael Damar flyttade till Sverige för två år sedan och började så småningom att samarbeta med Uppsalarapparen Bobby Sandz . En solo-EP är planerad till hösten, men redan nu bryts tystnaden. "Cocaine" skriver under på att Damar är en av de mest lovande R&B-sångarna i Sverige just nu, och ändå är det här förmodligen bara början på något riktigt stort. För mer info surfa in på:myspace.com/rigaeldamar
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Det här lät ruskigt bra, mer sån här musik åt folket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hell yeah, det låter riktigt grymt!
Producent
2007-06-07 11:38
riktigt trevlig låt!
http://www.soundcloud.com/gyllander
fet låt!
NBS - Nothin' But Skillz
Skivsamlare
2007-06-07 12:26
mycket bra.. skön stämning över allt! så jävla bra.
http://www.soundcloud.com/adamkross
jag är ingen r&b-snubbe, men det här lät riktigt fint!
überfet låt riktigt skön kännsla !
The Larssons www.thelarssons.net www.myspace.com/estetonline
Redaktionschef
2007-06-07 12:55
Kul att det verkar diggas! Kan tillägga att låten fanns med som avslutande spår på Bobby Sandz mixtape "Better Late Than Never" som släppts tidigare i år.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Tunga grejer faktiskt
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
skön skit.
/Este G -In Yo Area
SJUUKT NAJS
www.myspace.com/mangemyt
fan va nice låt. laddar ner den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktigt bra . härlig känsla o fin röst ! :)
Varför går mina tankar till en viss avdalkad snubbe i min stad som går omkring med en cocaine tröjja. hehe Fet sccchit !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
ja gillade inte laten.. kande den inte, men dom andra latarna pa myspace va nice. ja hoppas svenska soul-scenen lagger pa sig nara kilo inom kort
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Grymt fet!
Kollade in detta på myspace för ett tag sen och kan inte säga annat än att det är riktigt nice....
It's all alright!<br>
soft, prodd av?
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Skön som fan. Den här killen sak checkas in mer.
De lät bra ... produktionen är inget nytt, kommer bara inte på vem som redan spottat på den samplingen...men dne går exakt lika dant, så på den sidan var de inget nytt, kanske rent av är samma beat. Men denna snubben lät riktigt nice faktiskt.. vore kanon att höra nått annat lite mer "Nytt", ett annat beat .. för ja blev sugen att höra mer faktiskt..
WWW.JOSEDGC.COM WWW.MYSPACE.COM/JOSEDGC WWW.GRIND-MUSIC.COM
Riktigt skön låt ! Det gillas!
Jävligt bra, faktiskt. Förväntade mig en smörig R&B-dänga à la Usher, men det här var fan skitfett! This dude got soul!
detta var så bra så jag adda han på Myspace,haha.. this is the shit,real nice alsså...this brother got soul..
http://soundsof051.com/
Samplingen ligger både på min platta och på niprones platta aswell... säker en välanvänd sampling, förståligt :)
It's all alright!<br>
spensson: att växla mellan lite soul då och då kan inte skada. tvärtom!
grymt som attans. me like me like.
www.silversystrar.se
Redaktionschef
2007-06-08 14:25
spensson > som stylusdef sa! Givetvis har whoa inriktning på hiphop men det betyder ju för den delen inte att vi inte vill främja annan musik. Det är ju därför vi har forum som det du skriver i just nu... ;). Inte direkt första gången heller som vi lägger upp en låt som inte är hiphop, kolla i mp3-arkivet så ser du. Bara jag som får lite Agent 007/James Bond vibbar av låten? haha... tycker den har den stämningen...
Soft som en hallondaquiri!
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
Riktigt tung faktiskt. Vilken röst snubben här! Ruskigt bra!
Yeah, you know..
Det är Masta Ace (The Call ft. Code Red) som kört på samplingen...
Skivsamlare
2007-06-10 20:18
Fan va cool, lät riktigt bra - positivt överraskad helt klart. Kul att det även läggs fokus på låtar som inte är hiphop här. Eftersom han tydligen gästat på B Sandz "Better Late Than Never", som jag förövrigt bara läst om i Kingsize, så undrar jag om det är möjligt att få tag på ett ex av plattan nu, eller är skiten slutsåld? Har för mig att den sålde som smör.
Yes! In Concert — For the love of music
Redaktionschef
2007-06-10 21:11
Han säljer bara på gatorna i Uppsala... ingen försäljning över brev eller internet... hehe fråga mig inte varför ;) Jag skulle kunna hooka dig med ett ex, men först i augusti, för är 80 mil upp i landet nu :)
Skivsamlare
2007-06-10 21:23
Hah, aright.. Snacka om att inte vilja lämna Uppsala. Hur som helst vore det skitsjysst om du kunde fixa fram ett ex, ska försöka komma ihåg att hojta på dig i augusti :)
Kan tänka mig att vi kommer att få höra mkt av den här snubben i framtiden (vilken är positivt).. Riktigt grym låt.. Den här låten ska pumpas! Big Up!
Redaktionschef
2007-06-10 23:46
Hörstedt P21 D et är Masta Ace (The Call ft. Code Red) som kört på samplingen... kanon... ja visste att den redan var baxad... men kunde bara inte lista ut vart ja hört den,,, One jose
WWW.JOSEDGC.COM WWW.MYSPACE.COM/JOSEDGC WWW.GRIND-MUSIC.COM
redigt skön låt, påminde mig om k-os lite...
I be around, just out of sight
Dick jizzay heter producenten. Och han hade ingen aning om att samplingen var använd. Dick och Damar har några projekt på gång så håll öron och ögon öppna.
www.myspace.com/dickochingo
Skivsamlare
2007-06-13 01:01
Oracle, tack för tipset!
Redaktionschef
2007-06-14 07:31
1151 downloads!
gud vilken skön röst! man blir helt varm! jag hoppas verkligen att han släpper ett album snart för jag har fått ett kraftigt begär!!! detta är min soomar-vibe utan tvekan!
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine