I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

K-Reen - Qui Gagne Perd

Övrig musik - Soul & RnB

2009-08-09 00:58

K-Reen - Qui Gagne Perd

Enjoy!

Gotta Catch The Moment..

2009-08-13 01:27
Oooh ooh ooh. Lite mer info kanske? Nytt? Aja, kollar upp hur som helst. Har alltid älskat henne för hennes sång i Au bout de ton reve.

2009-08-13 01:37
INTE impad. Snäppet bättre än mycket av det skit som är fransk rnb idag, men inget jag lägger till i favoritlistan.

Rekommenderar verkligen Wallens senaste album, finns ett par låtar där som sticker ut. Även om man inte tycker om det är det definitivt värt en lyssning.

2009-08-31 19:00
Hm, ända sedan debuten har jag gillat K-ren i teorin (dvs jag vill hitta bra fransk rnb) men alltid blivit besviken när jag lyssnat. Håller med om att Wallen är skönare. Lite som en fransk badu :-)

Annars tycker jag Abd Al Maliks tre album är det fetaste som kommit ur frankrike på länge. Gibraltar ouf!

Har ni andra tips?
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2009-09-06 23:55
Tack för tipset! Låter riktigt lovande. Coolt namn hade han också. Har jag förstått det rätt, är han från Gibraltar? Det var nåt nytt isf.

Har tyvärr inga tips då jag gav upp fransk rnb samtidigt som Matt Pokora och den där rike kanadensiske affärsmannen som inte ens kan hålla en ton (och vars namn jag förträngt) började spelas. Men jag uppdaterar tråden om jag hittar nåt inom den närmsta framtiden och ropar samtidigt ut med dig efter andra tips. Måste finnas nåt! Någon?

K-reenlåten växer förresten. Tycker om den mer och mer :)

2009-09-07 00:15
Ok, nu är jag tillbaka med lite mer kunskap i bagaget, typ att Abd Al Malik är Wallens make (gulligt) och att han inte gör rnb. Haha, det gick mig förbi vid första lyssningen konstigt nog. Han är nog inte från Gibraltar heller, syftade du på låten eller hela plattan? Om du är inne i spoken word, (Abd Al Malik kör ju lite sånt också även om det är mer rytmiskt) och om du förstår lite franska kan du nog få ut mycket av Grand Corps Malade.

2009-09-07 16:07
Hehe! Menade så klart låten (och albumet). Visste inte att han var ihop med Wallen dock.

Ska kolla GCM. Soul, spoken word, hiphop, världsmusik. Bara det är bra är jag på! :-)

Hittade även en grym samlingsskiva på spotify: La france des couleurs Länk till http://open.spotify.com/album/4oQ3s5KyMYObQike0O64qC
www.beatheartsblog.com

2009-09-15 01:18
"Ska kolla GCM. Soul, spoken word, hiphop, världsmusik. Bara det är bra är jag på! :-)"

Strömmingen, jag gillar din inställning!

La France des couleurs är riktigt grym, coolt att en gammal gubbe har samlat ihop alla de där artisterna på en platta. Mycket fint. Gråter till Lettre a ma fille.

2009-09-17 17:10
Ha! Det hade jag missat. Läste du denna artikel eller? Länk till http://www.afrik.com/article11855.html

VAd hände föresten med OFX. Deras första album var grymt. har de släppt något mer (som OFX) alltså?
www.beatheartsblog.com

2009-10-02 12:58
OFX skivan va hur bra som helst!
Gotta Catch The Moment..