Jasmine Kara debuterar med nya singeln ”In The Basement”

Övrig musik - Soul & RnB

Redaktionschef

2010-03-04 15:46

Jasmine Kara debuterar med nya singeln ”In The Basement”

Från Whoa-bloggen:

En annan video som trillat in till oss på redaktionen är In The Basement, med den svenska/iranska artisten Jasmine Kara. Trots sin unga ålder på 21 år har Jasmine redan uppträtt för stora namn som William Riley, Beyoncé och Jay-Z och till våren närmar sig debutalbumet Blues Ain't Nothing But A Good Woman Gone Bad. Låten, som ursprungligen gjorts av Etta James och Sugarpie DeSanto, är en hyllning till den storhetsperiod i den amerikanska pophistorien då bluesen blev elektrisk, då rhythm and blues fortfarande kunde räknas som en banbrytande och uppkäftig musikstil och då den obskyra form av soul som många år senare skulle döpas till northern i helt annan del av världen producerades på löpande band i städer som Detroit och Chicago.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt |
Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Svängig :)
Har inte hört henne förut. Kollade in hennes myspace sida och lyssnade mer. www.myspace.com/JasmineKara

Helvetes sjukt bra!

Skön låt - schysst med en helt egen stil...

PaZ!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En otrolig talang!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
fan va go låt... hon va rätt het me...
med en helt egen stil?

Antar att du inte grävt så hårt bland skivbackarna haha
mama said knock you out
DegenereraD P29; Skivbackarna, driver du med mig eller? Jag menade bland dem som kör i dagsläget...

PaZ!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha jo det var inget illa ment på det sättet, jag är ingen vinylryttare själv.. tänkte mest att det inte var något nytt under solen.
mama said knock you out
Producent

2010-04-22 19:39
låter ganska mycket som Christina Aguileras senaste(?) skiva. så särskilt super-eget är det inte ens för att vara i dagsläget. Men det var bra, skönt sound och riktigt grym röst! tycker däremot inte att låten riktigt är singelmaterial...
www.facebook.com/popularmusik