[Audio] Oskar Linnros - Från Och Med Du

Övrig musik - Soul & RnB

[Audio] Oskar Linnros - Från Och Med Du

http://sverigesradio.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&id=2351224

http://sverigesradio.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&id=2351224

Känns ganska tveklöst nu att detta blir något VÄLDIGT minnesvärt.

MOD får väl flytta denna tråd om man anser den olämpligt placerad, övriga två trådar om Oskar Linnros fanns dock i denna sektionen.

(Inlägget ändrat av Oracle 2010-05-10 01:41:03)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Fan vad fet han e. gillar!
twitter.com/maqsmusik
www.maxmusic.se
Spotify: Maqs
Redaktionschef

2010-05-10 01:42
Instämmer ... fan vad jag ska köpa den här plattan.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt |
Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
Oskar gör mig lycklig!
Jag är rädd egentligen.
2/6e släpps plattan iallafall.

Fet!

Helt rätt forum. Soul & RnB: Forumet med ett öppet sinne! :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
http://the-strom.blogspot.com/
http://beathearts.tk/
galet snyggt producerat och komponerat
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Så jävla härlig ljudbild! Och fy fan va bra han skriver...

Kan denna text handla om han och Maggio måntro?
Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.
Oracle P26: Nya låtar/nyheter om just Kihlen borde även få ligga kvar i Svensk hiphop tycker jag då de flesta är intresserade av vad han håller på med men som inte besöker denna del av forumet!
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Redaktionschef

2010-05-14 15:32
Jag förstår hur du menar, men vi kör på detta upplägg.
Folk har svårt att kategorisera ibland. Var tvungen att söka för att hitta hit. :)

9 juni är det som gäller. Uppskjuten en vecka.
jagvillocksåhaenblog.com
läste ju för bara någon dag sen 2/6!

äsch, några dagar hit eller dit gör väl inget!

Plattan heter "Första gången för mig med" eller???
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Redaktionschef

2010-05-17 22:35
På cdon står det att den heter "Vilja bli" ... men ingen aning om det är nån säker källa egentligen :)
På cdon står det att den heter "Vilja bli"

Möjligt universal ville han skulle byta, eller så tog han det beslutet själv, men står "vilja bli" på universal också, så tror inte det är något fel cdon gjort.

Nej det e sant. men då är det nog "Vilja Bli" som är namnet på skivan : )

dock tyckte jag "Det är första gången för mig med" Var något mer speciellt.

hur som helst ska det bli sjukt kul att höra alla låtar, kommer säkert spelas flitigt i sommar! :D
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Spelade "Ack, Sundbyberg" 5 gånger när jag snurrade plattor i helgen. Folk älskar verkligen det här. Förbeställde plattan på bengans idag nyss, hoppas den släpps i tid.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Hehe. Har försökt komma över skivan ett tag. Verkar inte gå. Undrar hur många som faktiskt hört den redan.
jagvillocksåhaenblog.com
Den har funnits i fysisk form i ett par veckor iallafall, så den borde gå komma över på annat sätt innan helgen.

Redaktionschef

2010-06-02 00:37
ALBUMET VILJA BLI - TRACKLIST

1. Genom Eld
2. 25
3. Från och med Du
4. Ballad från en loftsäng
5. Debut
6. Kaffe/Cigg
7. Din mamma
8. Växande molnighet
9. Annie Hall
10. Ack, Sundbyberg
11. Ulla och Åke

Oskar själv säger att han valde att ha bar överkropp på omslaget, för att det säger mest om musiken, att det känns mest ärligt. Han säger också att det har varit minst lika mycket jobb med allt det visuella kring skivan i form av artwork, trailers och förberedelser inför liveframträdanden som det har varit med musiken.

Ny albumtrailer, om än intetsägande sådan:

Så peppad! Det kommer bli grymt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har snabblyssnat mig igenom skivan nu. Den mest välproducerade musiken jag hört i hela mitt liv
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
När jag äntligen fått tag på skivan, så släpps den även på Spotify. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Academics: "Mest välproducerade". Vilket konstigt betyg. Är det bra eller dåligt? :-)
Ska checka via spotify nu. Ska bli jäkligt spännande!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
http://the-strom.blogspot.com/
http://beathearts.tk/
1. Genom Eld
2. 25
3. Från och med Du
7. Din mamma
10. Ack, Sundbyberg

Hade hela plattan bestått av bara såna spår så hade det här varit en klassiker, nu når den inte riktigt hela vägen fram och blir istället ett mycket lovande tecken för framtiden.

En hel platta som handlar om maggio känns lite overkill, hoppas han är färdig med den biten efter detta, nivån på produktionerna håller löjligt hög klass dock.

Annie Hall är ju typ den bästa låten, hur kan du inte ha med den? Nej, en skiva behöver mer än singlar för att vara komplett.
jagvillocksåhaenblog.com
Annie Hall är ju typ den bästa låten

För den ekar alldeles för mycket "Ska vi gå hem till dig" och jag kan förstå att han behöver få ur sig allt det här, men en hel skiva om hans bitterhet jäntemot maggio tycker jag blir överdrivet.

Det finns dock potential för något stort i framtiden förutsatt att han är färdig med "maggio" nu och faktiskt har mer att skriva om, i värsta fall har han en väldigt ljus framtid som producent framför sig.

Redaktionschef

2010-06-04 10:35
Inväntar mitt exemplar på cdon innan jag lyssnar. Svårt att hålla sig, men ibland är det faktiskt jävligt skönt att återuppliva den där känslan från när man var liten när man inte hade hört skivan före man köpte den.
Ja, det är alltid roligare att lyssna när man får skivan i handen. Sitter med mitt ex här och njuter återigen när Annie Hall spelas. Så jävla kul att han inte bara gör massa hitlåtar, det vet vi ju att han kan.
jagvillocksåhaenblog.com
Strömmingen: Med välproducerad menar jag att den är väldigt noggrant och snyggt producerad, för det är den.
Fan alltså. Har varit kär någon gång, så känns det som att det är det ända i hela världen som man egentligen kan skriva något vettigt om. Jag gillar verkligen texterna, och för mig så får han gärna göra en till skiva om henne, om det nu är som ni säger.

Annie Hall och Ack, Sundbyberg är två framtida klassiker tror jag
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
om det nu är som ni säger

Det är övertydligt att varenda låt förutom (ack sumpan) handlar om maggio, merparten av texterna har nog förhoppningsvis minst ett år på nacken, och då arbetas det med lite tur på nytt material redan.

Redaktionschef

2010-06-10 22:02
Fick skivan i lådan idag. Gillar det. Lite kort och ojämnt som sagt. Men ett par bra låtar och man hör stor potential i materialet. Gillar Annie Hall bäst vid sidan av Från och med du.
Producent

2010-06-12 15:44
Annie Hall är nog den enda låten jag verkligen gillar på skivan... Känner igen pianot så sjukt mycket, påminner starkt om någon gammal låt. och alla jag diskuterat med känner samma. Varifrån känner jag igen det!? känns som någon annan svensk låt?
men riktigt grym låt i alla fall.

från och med du + ack sundbyberg är helt OK också. men i övrigt vetefan alltså, det är ju såklart snyggt och välproducerat, men varken musiken eller texterna berör. ganska slätstruket!
www.facebook.com/popularmusik
Topp tre låtar efter eget tyckte placerar jag såhär (just nu):

3: Genom eld

2: Din mamma

1: Debut

Tror jag hade placerat in ack sundbyberg och från och med du i topp trean men lämmnar de utanför då de inte är lika intressanta som de andra just nu eftersom man hört de extremt mycket i några veckor.

Tyckte första gångerna jag hörde ballad från en loftsäng att den borde vara längre eftersom jag digga den skarpt men har i efterhand insett att det räcker så som den är, ringen blir sluten där liksom. Tycker den låten verkligen ger mig den där sköna snookfeelingen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det finns dock potential för något stort i framtiden förutsatt att han är färdig med "maggio" nu och faktiskt har mer att skriva om, i värsta fall har han en väldigt ljus framtid som producent framför sig.

Vad jag vet så har han haft fler förhållanden än Maggio.

Och jag tycker det är grymt att han skriver om förhållanden, men på ett annorlunda sätt. Det gör det mer souligt!

Allt på plattan är ju inte souligt heller, men det tycker jag bara är bra. Variation i både tempo och genre :)
Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.
Vad jag vet så har han haft fler förhållanden än Maggio

Ja men debutplattan gör det övertydligt att det är maggio som varit det enda förhållandet som verkligen känts och räknats eftersom hela skivan är genomsyrad av en enorm bitterhet

genom eld,25,från och med du,din mamma,annie hall,ballad från en loftsäng = maggio all the way.

jag laddade, lyssnade och köpte.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
ett par riktigt bra låtar men ingen femma direkt...
Jag tycker det är en klockren skiva med mycket känsla och det ger musiken mer kraft! Debuten är den låten som fastnar mest trots att de inte är den "finaste" låten.

Grymt bra! Mer sånt sverige!
http://blogg.northmountains.com<br>http://www.northmountains.com/ http://www.myspace.com/northmountains<br>