The Dream - Love King (2010)

Övrig musik - Soul & RnB

The Dream - Love King (2010)

Hört skivan? Första intryck?

Jag tycker inte skivan är bättre än Love/Hate men jag kan ändå inte göra annat än att älska den. The Dream är det bästa som hänt under 2000-talet.

01. Love King
02. Make Up Bag (Feat. T.I.)
03. F.I.L.A.
04. Sex Intelligent
05. Sex Intelligent Remix
06. Yamaha
07. Nikki Part 2
08. Abyss
09. Panties To The Side
10. Turnt Out
11. February Love
12. Florida University

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
fet skiva
Sångare

2010-07-06 14:45
tycker fan love king är bättre än hans 2 första!:D
http://alexsoul.com
Ja ghar inte hört Love/Hate men jag gillar verkligen Love King. Jag har svårt att få hans musik att gå ihop med hans person så det är lite av en kamp just nu men vissa a låtarna är sjuuuukt bra, Yamaha bara stinker ju Prince, och på ett så sjukt bra sätt.
Jag tycker fortfarande att Love Vs Money är hans bästa album, men samtidigt tog det ett tag för mig att verkligen uppskatta den skivan till fullo. The-Dream har gjort tre bra album, riktigt grymma album rent av. Med tanke på att killen har R&B-världens blekaste sångröst så är det extremt imponerande facit av honom. På nya skivan har han dessutom gjort nästan alla låtar själv, utan sina vapendragare Tricky Stewart och L.O.S.

www.plaingold.com
När första skivan kom så var jag inte alls beredd på soundet. Det tog två år innan jag insåg hans storhet. Kommer ihåg att jag rankade 2000-talets bästa r&b låtar för några år sedan på en blogg och då lyste The-Dream med sin frånvaro på listan vilket jag naturligtvis skäms något otroligt över idag. Hade jag gjort listan nu hade låtar som fast car, fancy, nikki, yamaha och purple kisses varit representerade vilket säger en del om hur högt jag värderar honom som artist. Tredje skivan tycker jag är väldigt bra dock inte mästerverk som hans första två album är. På deluxe edition om han nu väljer att släppa den efter läcket så tycker jag att priceless är något av det tyngsta jag hört på länge.
Ya-Briel Stinsford
Lätt 5/5 speciel låten love king:)