I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka sjukar j*vlar gör så här?

Övrigt - Blandat

   

2006-03-30 05:16

Vilka sjukar j*vlar gör så här?

Ja, nu har jag nyligen suttit och ätit random-nötter ur en stor och fin förpackning nötmix, köpt på en affär här i närheten. Cirka 14 kr betalades för denna produkt (jag fick mottaga den som en gåva).
Hur som helst, jag sitter alltså och äter olika typer av nötter och bang! Helt plöstligt sitter den! Det är en doppad nöt, som har en riktigt djup karakteristiskt grillad svartpepparsmak. Jag blir självklart förundrad över denna otroligt kulinariska smaksensation och börjar fundera på vad det är jag egentligen äter. Efter ha insett detta har jag lyckats tugga och svälja den och har med andra ord inte en aning om hur den kan ha sett ut. Jag testar nu flertalet nötter för att se vilken nöt det var jag åt.

Efter en stund har jag prövat flera olika, och jag skakar frenetiskt på förpackningen, för att helt plötsligt skåda den - en orangebrun-grillad nöt - ensam i ett hav av andra (mestadels äckliga) nötter. Jag tar ut den och tittar på den. Jag luktar på den.
Jag biter av halva, och jag vet att i samma ögonblick som jag satt tänderna i den att det är rätt nöt (the one).

I denna stund existerar inte tid och rum och jag försvinner in i ett maskhål av förvirrad lycka. Jag äter upp hela nöten med välbehag för att i samma stund inse mitt misstag. Det finns förmodligen ingen liknande nöt kvar.

Min misstanke har god grund. Efter ha sökt igenom förpackningen både en och 38 gånger så kan jag konstatera att det inte finns några fler nötter av detta slag.

Jag överväger att hälla i en burk svartpeppar i den resterande förpackningen men inser att matchen redan är över.

Som konsument är jag djupt förbannad, och man kan ju börja fundera på vad som rör sig i huvudena på tillverkarna när de slänger in 2 nötter på 539 g total vikt.
Räknar vi att en av dessa nötter väger ett gram per styck, så kan ju vi som gått i skolan snabbt räkna ut att det blir 0,0037105751 %, eller cirka tre och en halv tusendel.
Detta, kan t.o.m. ni som inte gått i skolan räkna ut, att det inte är tillräckligt (jämför med en helt vanlig folköl, 3,5%: räcker en?).

Ska det gå till så här? Hur mycket skit ska man behöva ta egentligen? Tillverkarna spottar mig i ansiktet samtidigt som de hyr in publik som skrattar åt mitt slitna och förtvivlade ansikte!

( Egentligen vill jag bara höra om någon vet vilken nöt det är jag stött på. Det var ruskigt goda alltså. Beskrivningen hoppas jag var tillräcklig men annars kan jag försöka förklara lite bättre. Tack på förhand! )

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.