I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Internetcommunity - varför älskar vi det?

Övrigt - Blandat

2006-04-03 16:04

Internetcommunity - varför älskar vi det?

Ja, vad är det egentligen vi alla gillar med internetcommunitys?
Varför har det blivit så jävla populärt och vad är det som är bra med det? Är det en del i det nya kommunikationssamhället där det är ständig kontakt och snabba uppdateringar som gäller? Eller är det ett eget fenomen.

Vad tror ni?

cut out to...

2006-04-03 16:05
För man kan säga vadfan man vill samt diskutera det man vill med folk som har samma intresse? Det här gör man utan att behöva lyfta på röven. Kalas!

2006-04-03 16:08
vafan tror du

2006-04-03 16:08
Jag tror att sverige har de bästa internetcommunities i världen också, i andra länder är folk så lata. det blir aldrig riktigt bra diskussioner eller gemenskap som i sverige.

Så fort man börjar gå in dagligen på en viss community så kommer man med största sannolikhet bli fast.
(jag har min fjärde stora skunkperiod för tillfället då jag måste gå in på skunk flera gånger om dagen)
Fördomar är bara erfarenheter man inte hunnit få än.

2006-04-03 16:17
haha, för att på nätet kan man utge sig för att vara vemsomhelst! du kan lägga ut foton på dig själv som är så retucherade att du ser ut som en filmstjärna. du kan framstå som jättecool och jiddra med alla utan att vara orolig. Du kan framställa dig som extremt intelligent och allmänbildad tack vare wikimedia. du kan ragga på tusentals tjejer på en dag och hoppas på att åtminstone en svarar. du kan diskutera dina erotiska fantasier med nån som du tror bryr sig. du kan göra reklam och värva medlemmar till din självmordssekt! underbart, eller hur?;)
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-04-03 16:18
tror att "IRL" så är folk så jävla skygga o blyga, men på en community kan man ta kontakt med varann på ett lite lättare sätt? :S
BAHA!

2006-04-03 16:22
Tror det mest handlar om att man alltid är lika
förväntansfull när man loggar in och spanar nya
inlägg eftersom folk hela tiden tävlar i dumhet.

Man tror man har sett det värsta men alltid är det något nytt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-03 16:26
Haha, underbart!
cut out to...

2006-04-03 16:28
för ja letar efter en blivande pojkvän! mycket lättare på internet, ja menar.. här harju dom kort på sig. och sen om man inte vill ba ha dom så dumpar man dom över ett skrivivet medddelande..
*hehe*
nananana han skulle duuumpa mig.
kul att de körs