I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förslag på praktikställen inom restaurang/servering i GBG?

Övrigt - Blandat

2006-04-21 17:40

Förslag på praktikställen inom restaurang/servering i GBG?

strax efter sommaren ska jag ut på min sista praktik , och denna gång i GBG , uunderbar stad , visst ?
ska jobba inom restaurang på servering, och undrar nu vad det finns för restauranger egentligen?
skulle gärna vilja höra om era erfarenheter om någon kanske har jobbat eller praktiserat i någon krog eller restaurang i gbg, och i så fall vad ni tyckte om stället. om dom var trevliga och om det var bra / dåligt , whatever. och kanske finns det skitställen som man bör undvika?
kanske om ni bara vet nåt schysst ställe där det verkar vara bra så hit med förslag !

orsaken varför jag gör tråden är att jag inte bor i bgb och får stå för kostnaderna själv om jag ska vara där i 5 veckor, och då vill man ju inte hamna i nåt skitställe.

tack.

jag levde för kicken , precis som du

2006-04-21 17:42
Hela avenyn, vasa och Linné finns ju restauranger, så där kan du säkert hitta nått.

2006-04-21 17:43
för mig som inte är bekant med bgb så är det där ganska svårt att uppfatta. jag ska ju inte precis åka ner till gbg för att söka praktik, 4-5 timmars bilresa är ju inte så lockande. så måste ha lite namn :D
Producent

2006-04-21 17:44
På Avenyn finns bland dem bästa, Linnéstaden har dem mest bästa och exklusivaste iaf.
Har dock inte jobbat inom resturang/krog yrket men känner folk som gjort.
La Gondola är ett ställe som är najs, bra arbetsmiljö har en polare sagt att det är.
Tycker själv att maten är god där också :)
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2006-04-21 17:46
bgb lol
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-04-21 17:47
micKillah P21 - bgb ? what

2006-04-21 17:51
Göteborg förkortas gbg inte BGB :P