|
|
|
|
|
Hyllningstal
Ska hålla ett hyllningstal på retorik lektionen.. Undrar om det är någon som har ett, eller vill ge förslag på något/någon man kan hylla.
-=DiGiT=- ya know thats ma name, u punk ass mutha fucka
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
schysta förslag, problemet är att talet ska hållas i 5-10 minuter, blir en jävla massa hyllningar.. någon som har tips eller mall hur jag ska lägga upp talet? Har valt nu att hylla syrran.
|
|
|
typ tal för att hon e grym syrra, hon e äldre än mig också om de hjälper =p
|
|
|
Sixten Herrgård
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
|
Toastare
2006-05-20 16:55
|
Wayne Gretzky
www.twitter.com/jimmypistol232
|
|
|
Jag har ingen aning om jag ska va ärlig, aldrig hållit ett tal.. Men jag antar att du kan börja med att snacka lite om henne, förklara VARFÖR hon är en sån grym syrra och hur mycket du uppskattar att hon finns, 5 minuter är ingenting när man väl börjat :)
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!
|
|
|
Berätta nåt konkret hon gjort som hjälpt dig / fått dig att må bra.
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!
|
|
|
tackar för tipsen !
|
|
|
ta exempel från när ni va små o så typ, va du saknar o va du minns bäst. vad som alltid kommer att symbolisera syrran osv ^^ tiden kommer gå fort...
Armarna är för rookies. Riktiga män skär sig i ansiktet. / Th1ef
|
|
|
keep 'em coming, får jävla bra tips nu !
|
|
|
Hitta en brud, och fixa upp ett låtsasbröllop för en kompis. Så kör du ett najs bröllopstal där du kruxar in gamla minnen och anekdoter, samt lite goa egenskaper hos din kompis .. Och sen en del om varför just han passar så bra ihop med sin blivande fru. Som sagt; tiden går jävligt mycket snabbare än vad man tror. Bara ta det lugnt, och prata långsamt.
-Ääär det du som är loket?! -Mnäh.
|
|
|
jävligt skönt förslag, men jag har bestämt mig för att hylla min syster, ngt bra förslag där?
|
|
|
det var en bra artikel om sånt här i sydsvenskan för ett tag sen,
|
|
|
jag skrev ett högtidstal för en stund sedan i en svenskakurs. det var som ett begravningstal där talaren är Sverige medens den döde är USA. lite härligt sarkastiskt sådär. sverige talar om usa som om det vore en person och om lite "härliga" grejor som Usa gjorde medens det fortfarande levde. typ gemensamma minnen, hur envis USA var, Vietnam, afghanistan, hur Usa agerat i FN, sovjet, andra världskriget. jag blev fan rätt nöjd. det jag menade är att du säkert kan få ta ut svängarna lite och skriva talet om något helt annat bara det liksom är utformat som ett hyllningstal. ska posta mitt tal i vardagsfilosofi
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
tack_för_fisken P19 hehe najs najs, om du vill kan du messa till mig så att man kan få lite inspiration samt ett hum om hur talet kan vara uppbyggt
|
|
|
digit: har lagt det i vardagsfilosofi nu. alltså jag skrev mest på känsla, hade slarvat bort pappret där det stod hur ett tal skulle vara upplagt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Haha, höll ett hyllningstal till min syrra på min retorikavslutning förra veckan. Kan få det om du vill? :)
Mjaaau
|
|
|
aa skulle uppskatta det otroligt mycke
|
|
|
tack_för_fisken P19 riktigt skönt tal :D
|