I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slippa lumpen efter jag blivit placerad?

Övrigt - Blandat

2006-06-29 14:55

Slippa lumpen efter jag blivit placerad?

Det är så att jag redan har mönstrat och då ville jag göra lumpen. Blev placerad som bevakningssoldat i augusti. Sedan blev det ändrat till skyttesoldat i januari.

Nu har jag ångrat mig och vill inte alls göra lumpen, speciellt eftersom jag måste vänta till januari. Dum som jag var tog jag inte tillfället i akt och sa det när dom omplacerade mig, då man har 2 veckor på sig.

Vafan ska jag göra nu då? Bara hoppas på att jag blir omplacerad igen? Alla tips är välkomna...

2006-06-29 14:56
bryt armen ?

2006-06-29 14:57
testa att säga det att du inte vill göra lumpen eller fejka att du har börjat få ont i knät eller något annat

lycka till
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-06-29 14:58
Gnäll så in i helvete. Ring dem tusen gånger och berätta vilken ångest du har och att du mönstrade under psykos. Säg att du inte funkar i grupper och är rädd för män och vapen och skogen och vatten och gröna saker. Ring, ring, ring. Skicka brev. Dyk inte upp.

2006-06-29 15:11
Skulle tippa på att de bästa är att inte säga "Gardinerna vill äta mig och min hund" utan köra mer rimliga grejer som "jag har svårt att vara hemifrån länge" eller att du är deprimerad och får ångestattacker eller liknande.

2006-06-29 15:16
ja skrev ett brev där jag förklarade att jag inte ville göra lumpen p.g.a. deverse anledningar. jag fick ett brev tillbaka där det stod att mina anledningar inte var tillräkliga. Men "tack vare rådande omständigheter" (försvaret har inga pengar) placerades jag i utbildnings reserven.

skulle detta inte funka så ge bara fan i att åka dit. det händer inget. en polare fick en kallelse 3 år i rad men efter det har de struntat i honom.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-06-29 15:24
Grejen är ju att nu för tiden skiter de som sagt i vad man gör. Om man kommer till mönstringen och ser sur ut kan man få gå hem. En polare ringde till mönstringskontoret dagen innan och frågade om han kunde komma lite senare för han skulle supa som fan, då behövde han inte komma alls. Det är rätt lätt att slippa.

2006-06-29 15:57
säg att du är bög!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2006-06-29 16:00
aa tänkte ge samma förslag som odin
säg att du har blivit opium beroende under sommarn och att du häldre sitter och röker opium än göra nått onödigt som lumpen!
// be the change you wanna see in the world

2006-06-29 16:18
Tack för alla svar!

Det där med att säga att man knarkar tror jag inte är så jävla bra, då hamnar man bara i nån mapp hos snuten.

Skada mig... grejen är att jag vred till knät på fyllebrännboll (världens mest brutala sport) för nån månad sen och fick göra titthål och grejer, men dom sa att det inte var något som var trasigt, och jag antar att man måste ha läkarintyg?

Och min polare skrev ett brev att han hade hittat ett bra jobb där han bara kunde få fast anställning om han struntade i lumpen (som f.ö. är sant), men dom svarade med att ett jobb inte är en tillräcklig anledning för att slippa.

2006-06-29 16:23
Sanningen kanske kan räcka?

Säg att du är väldigt omotiverad och inte kommer kunna arbeta något vidare, att du har lite ångest över ditt val, eftersom svenska militärsekorn typ har årsbudjet på priset av en mosbricka så kanske dom släpper dig för att ta in någon motiverad istället
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-06-29 17:10
Om du inte slipper undan, så skit i att åka dit, fattades 5 st på min pluton som skulle ha gjort lumpen men aldrig dök upp och ingen verkade bry sig det minsta.
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!

2006-06-29 18:05
haha "säg att du mönstrade under psykos"
bästa på länge

2006-06-29 18:07
Ring och fråga om du får lära dig döda negrar.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-06-29 19:35
Det enda som ar brottsligt ar val att inte komma? Ak dit och sov hela dagarna. Efter max en vecka kommer de skicka hem dig.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-06-29 20:25
säg inte att du knarkar, du får soc-samtal då.

2006-06-29 20:34
candide P23
Ja, ordervägran är ju jättelagligt.

5 § Vägrar eller underlåter en krigsman att lyda en förmans order eller dröjer han otillbörligen med att fullgöra ordern, skall dömas för lydnadsbrott till böter eller fängelse i högst två år.

militärsekorn typ har årsbudjet på priset av en mosbricka

Be cool, stay in school.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death