I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

jag dödade ett djur igår.

Övrigt - Blandat

   

2006-07-29 20:27

jag dödade ett djur igår.

ok, så här var det.. var på väg hem från stan på min 125a, på en mindre landsväg dyker en ung fågel upp mitt i vägbanan, jag saktar ner och ger den en chans att flyga därifrån, den flyttar på sig men inte tillräckligt, jag väjer åt sidan, den väjer åt samma håll... pang, fågeln åker rakt in i bågen, hamnar under däcket o slår i motorn m.m. ser rätt smärtsamt ut.

jag funderar först på att köra vidare men tänker att jag måste se om fågeln dog eller inte, och till mitt vemod så lever den än, kraftigt skadad och knappt rörlig.. jag kan knappast säga att jag gillar fåglar och önskar inte sällan fåglar döda osv. men när jag såg lidandet i ögonen på den så kunde jag inte låta bli att tycka jävligt synd om den.

nu hamnade jag självklart i en väldigt obekväm situation. jag kunde antingen välja att lämna den där, så att den fick lida till döds, eller ha ihjäl den själv. detta var ett väldigt svårt val för mig då jag älskar djur, och absolut inte kunnat tänka mig att döda eller skada ett annars, men men här låg stackarn och led, och det var minst lika hemskt att se.

jag plockade upp en stor sten från marken och släppte på fågeln, och hon ÖVERLEVDE :( så jag gjorde det igen. fyfan va hon såg ut efteråt, men jag var tvungen att få den ur vägen, så jag tog några pinnar och la den i gräset bredvid vägen. sen fortsatte jag åka hem.

nu kanske ni tycker jag överreagerar här och vissa av er kanske rent utav tycker jag är en tönt, men det finns få saker som verkligen skrämmer eller kan knäcka mig på det sättet som att se djur plågas och fara illa. jaja, ville bara skriva av mig, hoppas någon kan känna lite medkänsla.

sen när jag nästan var hemma så tog soppan slut o moppen tvärdog och jag fick leda den en jäävla bit, men det hör inte dit. ;)

Tell them it's okay even though it's fucked.