I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maestro- utomlands

Övrigt - Blandat

2006-08-02 19:32

Maestro- utomlands

Ska iväg till barcelona om en vecka och tänkte skippa växla pengar innan men är det någon som vet om Maestro kortet fungerar i utlandet eller måste man ha ett visa kort ?

Fed up with that Bullshit

2006-08-02 20:03
japp det funkar i spanien.. jag använde mitt rätt flitigt.. det står på bankomaterna också
Fucks your life up crew
Tjabo!

2006-08-02 20:06
jag kanske bara haft otur, men äre inte rätt krångligt med maestro i danmark? jag får fan aldrig ut nåt.. (jo jag vet att det gällde spanien, men jag var tvungen)

vahettere, ibland kan det stå på bankomaterna att de tar "cirrus" men det är samma sak som maestro. så oroa dig inte om du inte hittar ett maestro-klistermärke.
baeng

2006-08-02 20:09
mad in japan, jo det kan va krångligt, men trycker man in kortet flera gånger så funkar det, det var samma sak för min flickvän.. sen fick hon ut pengar
Fucks your life up crew
Tjabo!

2006-08-02 20:18
När jag var på banken innan sommaren och skulle fixa lite grejer så tänkte jag även skaffa ett Visa-kort att ha istället för mitt Maestro-kort eftersom jag skulle ut å resa lite nu i sommar, men banktanten svarade att "maestrokortet funkar lika bra som visa om man ska ut å resa om man inte ska bergsklättra i inre tibet" eller nåt sånt, så jag körde på mitt maestrokort. sen när vi gick till resebyrån 1 dag innan vi skulle åka, då de va för sent att skaffa ett visa-kort så sa hon där att det var tvek om maestro skulle funka i turkiet, men det funkade bra. där kunde man ta ut med det på alla ställen som man kunde med visa, men skulle det inte va så finns det väl alltid nåt post- eller bankkontor där man kan lösa det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-03 00:32
Jag ska till grekland på fredag, och var inne på banken igår för att höra efter om samma grej. Hon garanterade att maestro skulle funka där/utomlands.

2006-08-03 09:11
maestro har lite skumma ídeér ibland, jag rekommenderar helt klart mastercard eller VISA om du ska resa mkt.....framförallt så får du bättre service och försäkringar via MC/VISA....

bara ett tips...
tut!