I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur länge tar det att ta A1 (lätt mc) kort?

Övrigt - Blandat

   

2006-08-06 12:24

Hur länge tar det att ta A1 (lätt mc) kort?

Goddag, jag har tänkt köpa en 125a, jag har redan hittat den jag vill ha och ska byta min moped mot den av han som säljer den.

jaja, hursomhelst, hur länge bör jag räkna med att det kommer ta innan jag kan köra den? Jag har knappt kört något med mer än 3 växlar i stan förut, knappt nånstans när jag tänker efter.

Men jag kommer att övningsköra med morsan en hel del (hon har mckort) så jag kommer väl lära mig, jag bor dessutom i skogen, och har flera mil små grus ovh asfaltsvägar där ajg kan köra utan att behöva oroa mig för trafik och poliser.

Jaja, hinner jag ta kortet innan vintern ifall jag börjar med det typ nästa vecka? Jag har inte råd med särskilt många körlektioner, då varje 80 mins körlektion kostar 950 kr (!!!)

Teorin är nog inget problem, jag är ganska snabblärd och så kan jag ju ändå allt grundläggande i trafiken.

Sen har jag bra balans och koordination också, så jag tror att jag skulle lära mig köra bra ganska fort.

Tack på förhud.

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die