I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snus = Fatso

Övrigt - Blandat

2006-08-24 21:59

Snus = Fatso

www.aftonbladet.se

Nån som tror på de här eller?

Status: OFFLINE

2006-08-24 22:00
Nope, det stämmer inte, inte på mig iaf.
Fuck me, I am weak
Poet

2006-08-24 22:03
fan vad god den där ettan lös dosan såg ut... iaf snuset i den. dreggel...
"life's a garden, dig it."
Graffare

2006-08-24 22:12
Nikotin minskar aptiten get a grip scientists
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-08-24 22:39
ja e bara smal!
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
Producent

2006-08-24 22:49
årets skitsnack nr 1......
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-08-24 22:56
Vad kommer här näst?
Man kan ju få cancer av att käka pommes till och med!
Dö kan jag göra när jag går till jobbet!

Man funderar ju lite över detta nu när man sitter med en prilla under läppen, men den där artikeln kändes ganska flyktig, inga direkt konkreta anledningar till varför man skulle drabbas av fetma av att snusa.

Om jag ska drabbas av fetma måste jag väl oxå trycka i mig massa onyttigheter, right!?
Okej, om jag börjar trycka massa sötsaker så blir jag fet, men jag kan inte se det som något sammanhängande med snusandet... Vet massa tjockisar som inte snusar och jag känner en uppsjö av spinkisar som snusar!
Lägg ner!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2006-08-24 23:02
Undersökningen hade nog gjorts på vuxna färdigvuxna människor, inte småkids :)

Sen menar jag inte att jag inte ifrågasätter studien för det, men folk som högst sannolikt inte växt färdigt ännu har förmodligen inte mycket av relevans att säga om det hela.
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-08-24 23:02
skönt också att det sitter så många forskare i den här tråden som har studerat snusets effekter på hälsan ingående! finemang!

2006-08-24 23:56
Varit ett j-vla snack om det där i alla de dagstidningar/nätmedia idag tkr jag, t.o.m. så att mamma plötsligt ringde mig och noijade (mest för hjärtbiten). Tror det är hyfsat kryddat, eller iofs ligger det ju helt klart sanning i det men vi snackar alltså procentuell ökning av _risken_ att drabbas av dittan och dattan, och som alla vet kan både du och jag ramla på ärta och slå ihjäl oss både idag, igår och i morgon. Naefan, snuset håller jag för kärt, inte en suck på tiotusen att jag lägger det på hyllan än på länge..

2006-08-25 08:48
ofta man blir fet av att snusa. haha årets skämt.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-08-25 11:54
Fattar inte att dom orkar.. Hade snus varit farligt hade det framgått för längesedan.. Man försöker helatiden hitta en massa anledningar till en massa grejer.. Innan va det canser som va "inne grejen". Man kunde få canser om man knullade för mycket liksom. Nu är det vikt eller brist på vikt som folk snackar om så nu drar man bara samma grejer igen men byter ut oredet canser mot övervikt.. Otroligt..
peace, love, unity and having fun
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-08-25 11:59
Hahaha, dagens :).. Jag är ett bra exempel på att det verkligen inte stämmer :D

2006-08-25 12:05
Det stämmer, jag har börjat anta formen av en snusdosa. Och eftersom rund är en form så är jag i form.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.