2 ord som jag inte förstår.
"Hype" ? "baita" ? & vill ha en bra förklaring av vad gemet är. Med detta menar jag att jag vill veta vad det betyder och inte några åsikter som är negativa mot mig för det har jag bett om. Ja, jag är ny inom hiphopen. Man måste lära sig någon gång.
Remember remember. öhh?
har jag inte bett om* Skulle jag har skrivit. exqs me
Remember remember. öhh?
Baita betyden härma/kopiera... Hype vettejagfan.
...och det är det som är så fint med whoa!
ok tack, framgång :) bara 2 förklaringar kvar xD
Remember remember. öhh?
Hypa gör man ju inte inom graffen... men att få hype är som att få propps.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!
Baita, är att to "bite something", alltså kopiera någon/något annan/annat. Som vi säger att jag börjar rappa och jag låter exakt som Jigga, flowar som han, klär mig som han osv, så är det lätt att tro att jag har "bitat" (eller "baita" som man skriver på svenska) hans stil. Hype (eller hypa på svenska... typ) är att typ promota (göra reklam) för något projekt. Man brukar säga "bygga en hype". The Game vart väldigt hypad innan han släppte "The Documentery". Äsch... jag är trött, kasst förklarat hehe
At the gates of Eternity...
Baita är när man kopierar någons rim,texter,beat osv.. Sen kan man använda samma sampling eller "hedra" någon genom att sno deras shit.. Eller göra covers och sånt! Har man en hype så är det en massa som tycker man är grym osv, man får fet respons och uppmärksamhet..
Men lika glad är jag för det!
han är inte med i gemet längre = han är itne speciellt aktiv.
ah
man hypar något, för att få det att blåsa upp way mycket större än vad det vanligtvis är..
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Hype är väll typ som fluga? Bait är väll typ som härmas?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
okey whoa syndromet... alla måste skriva exakt samma sak som står i inläggen innan..
Hype är att typ när media och andra relevanta personer (typ företag, arrangörer etc) överdriver och säger att nåt är skitbra för att folk ska bli nyfikna på att kolla vafan det är frågan om.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
hype, jag hypar denna skiva för den är så jävla fet, det var en jävla hype över hokkykort, gogos och pogs. baita är att sno/kopiera, man kan inte t.ex baita en kexchoklad på konsum, man baitar kanske en text, eller en målning eller nå annat,
((MAAD))
hype, om nagon far en stor hype betyder det ar valdigt stor spanning runt om kring den personen. typ haha. typ nar sjatte sinnet kom ut sa fick den en stor hype. eller att nedladdningen skulle bli illegalt var alldeles for hypat av media eftersom det inte forandrade folks beteende sa mycket. kan ocksa betyda allman media/gossip-bullshit. om en fest ar hypad som fan kan det ocksa betyda att det ar fett. oftast stureplansbrats som sager sa tror jag. don't believe the hype :D har en del andra betydelser i andra sammanhang, men det ar oftast vad man anvander det for i "svenskan".
Music for film: http://www.nimashams.com
haha fan hype va hypat
ok om hypa betyder att göra reklam för så fattar jag inte vad "Efter 5 minuters skitsnack det är klart att ni vill hypas" betyder
Remember remember. öhh?
Wow kollade upp på wikipedia och dom säger nästan exakt samma som jag: In show business, hyperbole (known as hype or media hype) is the practice of spending money on public relations in an attempt to bolster public interest in (for example) a movie, television show, or performing artist. Often the entertainment value of the thing being hyped is exaggerated.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
okey whoa syndromet... alla måste skriva exakt samma sak som står i inläggen innan..
Meh fan va snabbt den här tråden går, hinner knapp skriva klart inlägget innan typ 10 pers har svarat före mig.
haha jag har ju såå rätt.
((MAAD))
Graffitimålaren Cum gjorde en målning med två personer som läste varsin tidning där det stog "Klottrare dödade sälungar", och "Kungen våldtagen av målare" och signerade målningen med "don't belive the hype", dvs tro inte på de överdrivna lögnerna typ.
ok tror jag börjar fatta, dock så verkar hype ha ganska många betydelser. men t.ex, Efter 5 minuters skitsnack det är klart att ni vill hypas, då måste det alltså betyda att de vill göra denna diss stor och intressant(?). (I detta fall fonky freshs mkt kassa svar mot antagonisten ft. asma)
Remember remember. öhh?
Ja jag vet f.ö. att han fått förklaringen på hype, men tänkte passa på att ge mer exempel ifall de inte gått in ordentligt ;)