I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur är det att bo i Bagarmossen?

Övrigt - Blandat

2006-09-25 23:49

Hur är det att bo i Bagarmossen?

Är det ett shysst område? Lugnt eller mkt ghetto? Känner en som fått erbjudande att flytta in i en lägenhet!

"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2006-09-26 00:08
det är jättemysigt där..

2006-09-26 00:13
känner en tjej som bor där nu. eller jag tror det iaf, hon flyttar typ en gång i månaden. har för mig att hon nämnde något om att hon tyckte att det var lite jobbig stämning ibland när man skulle hem från tuben, annars har jag inte hört nåt särskilt.

2006-09-26 00:14
dödsfarligt
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-09-26 00:16
beror på var man bor.

men det e rätt cool oavsett. lika dött som i vilken annan förort dock.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2006-09-26 00:17

herregud vart ska man börja om Bagarmossen

eftrrsom jag inte bor där så kan en bagisbo berätta själv, och har säkert en bätte bild än mig MEN

pappa ägde en videostore i bagis, och det var ju fan bråk jämt. han har haft 5-6 inbrott och rånsammanlagt i butiken plus att det är en heldel familjefejder, mellan romer och chilenare ofta.
Jag minns klart och tydigt ett par episoder där det var knarkrelaterade bråk, en kille hade inte betalat en langare och blev slaktad emd yxa, plus flickvännen slaktad, och deras katt, med samma yxa.

det var jävligt bråkigt område såsom jag minns det de gånger jag var där men det kan ha med slump att göra, farsan jobbade där i många år från morgon till kväll också med ungdomar som hamnat på sne, och tycker Bagis är katastrof men att han ändå älskar det. hatkärlek för bagis

Femme fatale

2006-09-26 00:18

alltså att på i Bagis är ju såklart inge problem, det handlar mer om att det är stökigt mellan vissa grupper
Femme fatale

2006-09-26 00:19
bo i bagis*
Femme fatale

2006-09-26 01:25
när jag var liten gick det många hemska rykten om "bagis" så jag skulle nog inte flytta dig frivilligt!

2006-09-26 01:26
Det är ett skönt område...

Visst.. horor, mord, våldtäkter.. men det finns i alla förorter.

Bagarmossen är nice.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-09-26 07:00
bott där i 10 år. har inte varit där på 3 månader nu men flyttar dit nästa vecka igen

Det är inte särskilt bråkigt egentligen, jag har aldrig hamnat i direkt trubbel under de 10 år jag bott där, utom vid enstaka tillfällen, och då alltid med zigenare, eller finska romer eller vf dom heter

Just dom finns iofs inte kvar av olika anledningar, vilket är fruktansvärt skönt. Nu är det hur chill som helst, visst springer det runt lite 15års gäng som snor moppar och slänger stenar på "aina bilarna" och sånt där men fan det är ju standard, bagis är hur chill som helst

Håll sig undan zigenarna bara så ere luuuungt

Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein

2006-09-26 08:58
jag tyckte också det var lugnt när jag bodde där.var väl en ca 2-3 år sen nu.men hamnade aldrig i mer bråk än med en idiotgubbe på tunnelbanan.

bagis är chill..det är väl som vilket annat område som helst.

2006-09-26 09:04
har jobbat där på djursjukhuset och jag tyckte det verkade va ganska lugnt där....

2006-09-26 12:26
sjukt at de är så lung ti kärrtorp då. bara en station i från
Holden makes a great deal to australia
DJ

2006-09-26 13:40
Svårt att hitta, alla kvarter är extremt lika varandra. Stor och ödslig tunnelbana. Absolut inget ghetto, väldigt genomsnittlig förort.

2006-09-26 13:42
Bagarmossen är sunkigt.
Vem är du, tjänsteman?

2006-09-26 13:42
Svårt att hitta ja, med bil iaf.. tyckte jag.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Användaren är inte inloggad x 

2006-09-26 13:48
dom få gånger jag varit där har det varit hur lugnt som helst.
life sux, die.
Dinero Primero.
Rated X X X.

2006-09-26 13:50
zigenarna kommer hugga dig med yxa om du är ute efter kl 10!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-26 14:30
Bagis är softast, det är lugnt inte alls mycket gidder.. rekommenderar bagis lätt!
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs

2006-09-26 16:06
Har bott här i 17 år nu det e lugnt om man inte hänger i centrum på kvällarna då kan det förstås hända något men det gäller väl även inne i stan?
Military justice is to justice what military music is to music

2006-09-26 17:05
Jag har haft ganska mycket med bagis att göra under min tonårstid. Det någoting emellan. Kärrtorp är hur lugnt som helst, bor det ens ungdommar där? Medan Skarpnäck är största skitstället, blev alltid slagsmål när man drog dit.

Bagis är en typisk svenneförort med mycket labila ungdomsknarkare. Förut härjade ju zigenare runt där och var en riktigt plåga. Har hört att alla har gett sig av nu efter fejderna med chilienarna.

Summakardemumma: Dock var det några år sedan jag var i de kvarteren men ganska lugn förort men med jiddriga typer. Rätt sunkig också.
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2006-09-26 17:43
jag skulle inte kallat Bagis för average förort. lite sunkigare 'n så är det i mina ögon, men allting är relativt.

men som sagt så har jag haft en stökig bild av Bagis som säkert inte är hela sanningen, och ni säger ju själva att de där jävla släktbråken är över. såg ofta påverkade människor i bagis. ä'h, de är säkert chill
Femme fatale

2006-09-26 17:45

men man brukar ju vara trygg i sin egen förort. jag känner folk som bor i Alby och stormtrivs och känner sig aldrig rädda. säkert för att alla känner alla i förorter, medan min egen svartskalle till pappa aldrig sätter sin fot där.

Söderförorterna har alltid i mina ögon varit sunkigare än t.ex. tensta, rinkeby etc.. vet inte varför. man vänjer sig väl vid de man är van vid antar jag
Femme fatale

2006-09-26 17:56
alla ställen e chill o bo i så länge man har rätt atityd:P..bagis e inte värre änn nån annan förort..kan va lite mörkt o kusligt på kvällarna dock..men så länge man har sällskap så e d chill:D
Varför finns det kondomer med jordgubbs smak när alla vet att musen gillar ost...

2006-09-26 18:12
Uppskattar du de små lyckliga sakerna i livet så som Rån, stryk och bråk osv så ska du definitivt flytta dit!
Signatur får rum här
Manager

2006-09-26 18:49
bagarmossen är nog den förorten som är mest representerad på whoa verkar det som ? :)
..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-09-26 19:20
Eller hatad?
Signatur får rum här

2006-09-26 19:52
Våldtäcktsmossen!
Producent

2006-09-26 21:51
Har bara jobbat där som lärarvikarie, har aldrig träffat trevligare barn än där.
Bagis är nära till stan, nära till grönområden, nära till flaten, nära till skarpnäck-om man vill dit.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-09-26 22:38
Hört att det inte ska vara speciellt trevligt.

2006-09-26 22:51
äh det är för mycket antaganden och för lite erfarenhet här!
Military justice is to justice what military music is to music