I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göteborgs Spårvagnar haffade mig

Övrigt - Blandat

   

2006-09-27 00:35

Göteborgs Spårvagnar haffade mig

Det här kommer att låta helt sjukt, men jag behöver någon snäll människas hjälp!

I mitten av Augusti åkte jag till Göteborg för att gå på en reseledaråterträff. Vi söp som fan och allt var kanon. Jag och min kusin lämnade festen för att gå på Pustervik och på första bussen betalade jag för mig. På nästa byte var jag tvungen att betala, men sket i det, för jag hittade inte det 100-kort jag visste att jag hade någonstans i väskan. (Jag kan ju tala om att det var årets fylla!).

spårvagnen satt jag och surrade med en uteliggare som var asclean och plötsligt dyker 2 läskiga kontrollanter upp mitt framför mig och stackars uteliggaren. Och innan de läskiga gubbarna dök upp, så predikade kusinen för mig att jag borde sitta still och hålla käften, för snart skulle det hända någonting. Full som en kastrull ignorerade jag hennes, idag kloka visdomord.
Hursomhelst så  frågar wannabe-poliserna uteliggaren om färdbevis först (SÅKLART), men han hade också hoppat på för en gratistur, så han åkte ut fortare än kvickt, utan böter, vilket var positivt för hans del då han inte ansåg sig ha en identitet.

Sedan tittade dem på mig som måste sett helt keff ut och frågar samma fråga. Jag förklarade att jag var jättefull och inte hade den blekaste aning om var mitt kort tagit vägen. De bad mig vända in och ut på väskan, jackan och hela jävla mig, men inget kort påhittades.

Ni kan ju tänka er hur dimmig jag var (och måste sett ut), så dem började skriva en böteslapp som jag vägrade skriva på. För det är det sista du ska göra, för skriver du på, godkänner du bötern. Efter mycket om och men, hoppar vi av spårvagnen, och jag utbrister: Äh, skit i bötern, nu går vi in och har kul! Efter det skäller kusinen ut mig och moralar för mig om hur jävla oansvarig jag är och att jag ska sluta ta så lätt på livet och blablabla.

Det hela slutar med att jag lämnar diskussionen (jag har noll koll på Göteborg, även om jag känner en del folk) och mina batterier dör på telefonen. Jag har alltså ingen aning om var hon tar vägen (hem?), eller var jag själv är någonstans. Hittar i allafall till Pustervik, och möter upp kompisen som jag visste var där. Sedan är allt svart.

Bötern har kommit, och jag har fortfarande inte hittat det där kortet. Jag måste ha supit bort det helt enkelt. Är det någon som har ett 100-kort med markeringar kvar, från den 15 augusti och framåt? Jag är beredd att betala en summa pengar som inte överstiger bötern på 800 (kanske 200 eller något sådant).
Jag vägrar betala den. Så är det!

Snälla, hjälp mig!

Kan jag skicka en kopia på kortet så skulle bötern dras in. Jag vet att jag låter full och dum och att jag får skylla mig själv, men 800 är för mig mycket pengar.

Tack på förhand!

Ps. Jag och kusinen är sams.

You can't smile if you ain't ready to climb