I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Minnen från whoa

Övrigt - Blandat

2006-09-28 19:57

Minnen från whoa

Minnen från den goda tiden i början av 2001 när man satt och tjafsade med derhundt och andvände skitkassa battles som tidsfördriv. Minns även nån riktigt grym rappare (Tyckte jag på den tiden) va vad det han hette? han droppa ofta feta stuffs i keystyle. "Din flickvän tar med stock än ett pappersbruk" nåt liknande körde han. Det enda jag minns förutom att han var eliten här.

/ Daniel

lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt.
(Kung Fu Tse, Kina)

2013-06-03 10:12
rasist-peaches och hennes sambo från uganda <3
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-06-03 10:16
hahahha skön tråd många flashbacks.

saknar Svu tiden, och alla rappare som är idag för stora för whoa men som hängde här aktivt förr.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Producent

2013-06-03 10:17
Värd tråd att uppa? ^^

Men sure, visst minns man de riktigt gamla dagarna i 2001, 2002. När det bara var väldigt få användare här, whoa var en bebis som höll på att lära sig krypa typ. Sen höll det sig intressant och kul sådär fram till 2006 ca. Sen dog forumet lite men fick en ny revival i och med battles osv för några år sedan. Idag så är det väldigt dött här igen men man vet ju aldrig, whoa kommer säkert tillbaka igen om ngt år. Sånt där går i vågor tror jag, ;)

//Paz
Producent

2013-06-03 10:20
TeKoNe skrev:
hahahha skön tråd många flashbacks.

saknar Svu tiden, och alla rappare som är idag för stora för whoa men som hängde här aktivt förr.

Ahh fan, kul ju! Man satt och skrev keystyles och liknande med folk som Max Peezay, Fronda mfl. Som typ var småungar då, ^^

Var en period då Timbuktu ofta var inloggad. T.o.m. Petter hängde lite här vad jag förstod.
Producent

2013-06-03 10:24
Hur många här var med sen början? Jag var inte här från exakt första dagen men typ ganska strax efteråt. Nån gång där i 2001, minns inte exakt, hehe.. (detta är min fjärde användare eller så, ;)

//Paz

2013-06-03 10:34
Machete

inte mitt fel! whoa.nu länkade den på fejan för en stund sen!
Producent

2013-06-03 10:34

2013-06-03 10:35
MEN VAFAN SÅ FUNKADE LÄNKEN!
den gjorde inte det för mig så jag tog bort den. åh så störigt.
Producent

2013-06-03 10:37
Jag tycker att Ola och Markus ska göra en comeback i forumen! Kan inte minnas senaste gången jag läste något från dem! Mabande också, :)

2013-06-03 10:46
herregud jag antar att det bör vara en hel del jävla minnen med tanke på hur mycket tid jag "slösat" här...allt från duktiga key-stylare till alpha omega, till misery_chicks konstanta skrik efter bekräftelse (sorry), graffiti forumets storhetstid som var rätt unerhållande, den allsmäktige mabande (som var jävligt smart men rätt pretentiös...vem vet, han kanske har klivit ner från den höga hästen nu)

jag undrar hur många år jag spenderat här egentligen, detta är ju inte mitt första alias

säkert 13 typ :(
Producent

2013-06-03 10:50
Producent

2013-06-03 10:53
Phlegms (riktigt nick?) meningslösa filosofiska monologer var också rätt underhållande ibland men det var nog runt år 2005 eller så som han härjade som värst här?

2013-06-03 10:55
MRsalesman

till misery_chicks konstanta skrik efter bekräftelse (sorry)

haha dude längesen jag slutade ta illa upp av såntdär, till stor del eftersom det inte stämmer. "skitstörig" absolut. "bekräftelsesökande", faktiskt inte.

2013-06-03 10:58
sorry then, jag ska iaf inte störa dig i onödan, jag måste fan lära mig att hålla käften och vara trevlig mot folk.

emil_brikha: var det han den STADIGT hårige herren som körde spoken word o sånt?

2013-06-03 11:04
MRsalesman

hah ingen fara, jag är fullt medveten om att många uppfattat(r?) mig så, tror det har mycket att göra med att jag varit väldigt aktiv väldigt länge, och mitt utseende i kombination med svingammalt användarnamn.
sen verkar vissa på nån vänster göra en koppling mellan "säger emot hela jävla tiden" och "vill ha uppmärksamhet", det kan säkert också bidra, haha.

MEN ska inte gå offtopic mer nu.
Producent

2013-06-03 11:05

2013-06-03 11:06
Emil_Brikha var den svinkorte, hårige enligt mig rätt jävla obehagliga herrn som sysslade med spoken word, ja.

2013-06-03 11:07
Redaktionen

2013-06-03 11:12
kul att skottis gjort tråden, längesen. han var en av de första utanför mitt crew som jag målade graffiti med!

jag har förövrigt t.om skrivit en krönika om typ det tråden handlar om
namaste

2013-06-03 11:13
aha det var samma snubbe...dåså...hade en liten känsla där i bakhuvudet.

Misery: jag brydde mig inte så mycket om aktiviteten eftersom jag själv vart igång en del, det handlade snarare om det konstanta postandet av foton i bildtråden, något jag även stör mig på idag fast i facebook form. Nu känner jag ju inte dig personligen men du fattar kanske vad jag menar, vuxna människor som visar sidor man aldrig sett innan...snällaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa titta på mig, kommentera mig, ge mig en tumme upp, just a lil something pleeeeeeeeeeeeeease. Med det sagt, jag borde låta dom/dig vara, behöver man uppmärksamhet är väl inte jag polisen som ska förbjuda det.
Producent

2013-06-03 11:17
MRsalesman

Asså, de där jävla bildtrådarna, haha.. Har aldrig helt förstått grejen med dem. Vissa postar ju typ 100 bilder i loppet av ett halvår. Alltid samma poser, samma fejs, samma användare också. I ain't hating! Förstod bara aldrig helt grejen med dem och det överdrivna postandet av bilder, hehe..

2013-06-03 11:22
nu känner jag mig som en trotsig unge som bara säger emot men är du säker på att du inte rör ihop mig med någon annan nu, för jag har inte sådär jättemånga bilder i bildtråden, noterade för flera år sen att la jag in en bild där så fick jag 587537 inlägg om hur ful/konstig/insert valfri förolämpning jag var, hur speciell jag försökte vara, hur jag horar efter uppmärksamhet hela tiden och liknande, så det är rätt sällan jag gör det, många rör ihop mig med junkgirl, och hon har varit rätt så rejält aktiv i den, tänker du på henne kanske?

2013-06-03 11:24
sånadär påhopp har ju f.ö. varit ett stående inslag under hela min karriär på whoa, vad jag än skriver så är folk väldigt snabba att dra till med något om mitt utseende/användarnamn/2uppmärksamhetssökande", saker som "gå hem och skär dig i armarna lilla gumman" och dyl.
tro de flesta som varit aktiva länge, särskilt i blandat, bör ha noterat detta.

Producent

2013-06-03 11:30
Misery

Du kanske skriver för mkt helt enkelt? Vissa kan störa sig på folk som skriver för mkt och är i var och varannan tråd och kommenterar. Fast vad fan, när det är så lite folk som är aktiva nu så borde ju det nästan bara vara positivt?

-------------------------------------------------

Ett annat intressant whoa-fenomen är whoaträffarna som florerade för massa år sedan. A.k.a. knullfesterna efter vad jag har hört och läst här genom åren, haha.. Har aldrig varit på en sådan whoaträff men det verkade mest som folk träffades i Sthlm, drack massa öl och sen knullade runt massa? Kan folk styrka eller avfärda detta rykte? :)

2013-06-03 11:35
hmmm Junkgirl är ju definitivt ett namn som jag kommer ihåg...har hon färgglatt hår i regnbågens färger? Hon jag tänker på har alltid rätt hippie-aktiga kläder, piercing (tror jag) och alltid nya färger på håret som alltid visades upp i bild-tråden. Något jag inte förstod då folk knappt kommenterade på dom och dom var allmänt överflödiga eftersom liknande bilder fanns på samma eller föregående sida.

2013-06-03 11:49
Machete

heh ja hatet tenderar ju absolut att öka under perioder jag är mer aktiv, men det är väldigt sällan det är vad jag faktiskt säger som verkar störa folk.
i vilket fall så är det inget som håller mig vaken om nätterna direkt, är just det där att jag skulle vara så jävla kåt på uppmärksamheten här som stör mig lite, jag får verkligen nästan uteslutande negativ uppmärksamhet här, jag har fått helt absurt många hat/hotbrev (även om det lugnat sig rätt mycket med sånt senaste åren), en snubbe jag inte ens visste vem det var gjorde en gång en sjukt grov och grafisk hatlåt om mig för några år sen, osvosv, finns liksom ingen logik i att jag skulle sitta och bara tindra med ögonen och längta efter mer sånt.

jag är däremot rätt bra på att dra trådar offtopic och nu gör jag det ju fortfarande, om ett ämne som bara irriterar mig dessutom, så nu ska jag _igen_ försöka avsluta detta

MRsalesman

jag har bytt hårfärg fyra gånger sen milennieskiftet tror jag. och är som sagt inte så aktiv i bildtråden, så tänker du på mig så har du fått för dig saker som är rätt inkorrekta.

men jag tycker inte riktigt om att sitta och nästan försvara mig själv såhär så jag hoppar av detta nu.

2013-06-03 11:55
Machete

Ett annat intressant whoa-fenomen är whoaträffarna som florerade för massa år sedan. A.k.a. knullfesterna efter vad jag har hört och läst här genom åren, haha.. Har aldrig varit på en sådan whoaträff men det verkade mest som folk träffades i Sthlm, drack massa öl och sen knullade runt massa? Kan folk styrka eller avfärda detta rykte? :)

hah det där får mig att tänka på bukiskartan som tydligen ska ha ritats upp nån gång.
Redaktionen

2013-06-03 11:56
jag får sån ångest när jag tänker på bukiskartan asså
namaste
Producent

2013-06-03 11:57

2013-06-03 11:58
jag är lite osäker på om jag tror på bukiskartan.
Redaktionen

2013-06-03 12:04
oavsett om bukiskartan finns i fysisk form eller inte så är själva idén svindlande motbjudande.

o njä machete det är väl nog mer tjejerna som raddat upp okristligt många whoaiter och jag har liksom inte förstått det förrän efteråt.. kan man säga
namaste
Redaktionen

2013-06-03 12:06
jag är egentligen en rätt så pryd människa märker ni ju
namaste

2013-06-03 12:07
aren't we all...
Producent

2013-06-03 12:07
ÅderpåleOne skrev:
oavsett om bukiskartan finns i fysisk form eller inte så är själva idén svindlande motbjudande.

o njä machete det är väl nog mer tjejerna som raddat upp okristligt många whoaiter och jag har liksom inte förstått det förrän efteråt.. kan man säga

Det är exakt sådana här rykten som florerat runt på whoa i många år. Det är därför jag blir nyfiken om det stämmer att folk ligger runt som galningar med varandra på whoa, :)

Kommer ihåg den där bukiskartan men den var väl mer humoristiskt gjord, eller?

2013-06-03 12:09
ller kommer du ihåg att du _sett_ en bukiskarta?

2013-06-03 12:12
oj!

"kommer du ihåg att du hört om en bukiskarta e ller kommer du ihåg att du _sett_ en bukiskarta?" skulle det stå.
Producent

2013-06-03 12:12
Fan jag tror jag såg en. Men det kan lika gärna ha varit en beskrivning. Minns dock 100% en tråd om skiten, lol..

2013-06-03 15:15
Misery Chick

heh ja hatet tenderar ju absolut att öka under perioder jag är mer aktiv, men det är väldigt sällan det är vad jag faktiskt säger som verkar störa folk.
i vilket fall så är det inget som håller mig vaken om nätterna direkt, är just det där att jag skulle vara så jävla kåt på uppmärksamheten här som stör mig lite, jag får verkligen nästan uteslutande negativ uppmärksamhet här, jag har fått helt absurt många hat/hotbrev (även om det lugnat sig rätt mycket med sånt senaste åren), en snubbe jag inte ens visste vem det var gjorde en gång en sjukt grov och grafisk hatlåt om mig för några år sen, osvosv, finns liksom ingen logik i att jag skulle sitta och bara tindra med ögonen och längta efter mer sånt.

jag är däremot rätt bra på att dra trådar offtopic och nu gör jag det ju fortfarande, om ett ämne som bara irriterar mig dessutom, så nu ska jag _igen_ försöka avsluta detta

Intressant läsning. Du och jag har nog ändå en del gemensamt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-06-03 15:34
Fan mina gamla sweetheart Turkish_Raki har ju skrivit i tråden, undra om hon gifte sig och blev muslim.

Vore aningen strange dock eftersom vi skulle träffas i salem i samband med marschen där för några år sen och hon ville gå med dom skalliga snubbarna, så blev ingen hookup men hon var soft i övrigt

Vad fan hände med 10-4 over? Länge sen man såg det i någon tråd.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-03 15:41
raki flyttade väl utomlands för att bli kamelförare men blev hemmafru om jag mins rätt. hittar inte hennes Facebook längre så jag kan inte snoka.

och 10-4 försvann väl med mabs

2013-06-03 16:34
Misery_chick skrev:
raki flyttade väl utomlands för att bli kamelförare men blev hemmafru om jag mins rätt. hittar inte hennes Facebook längre så jag kan inte snoka.

och 10-4 försvann väl med mabs

Just det, kamelerna! Hahaha!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2013-06-03 17:34
Vad hette den där snubben som verkade hata sin syrra?

Var något ryskt namn tror jag, men han verkligen hatade henne. Var väl nån tråd han hade slagit ner henne nerför en trappa o_O Sen var förklaringen till varför han gjorde det alltid rätt udda och ofta över petitesser
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-03 17:50
http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/650991/1.aspx

Den går jag in på ibland när jag vill skratta lite. Rävtråden! Har inte varit med så länge, så jag kan riktigt säga någonting om dom riktigt gamla trådarna. Men den <3!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2013-06-04 07:55
Poet

2013-06-04 13:16
Dom där var ju kärleksfulla, enda orsaken till att jag kommer ihåg den där random snubben är pga sättet han brukade uttrycka sig på.

"Jag slog horan så hon trillade ner för trappen, hoppas hon dör"
Typ den stuken på det mesta han körde och han verkade slå henne lite extra.

Göteborgare tror jag han var också... Hm fan minnet är inte bättre än så
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-04 14:02
ah ok läste inte igenom tråden tänkte bara möjligheten fanns att han skrivit där.
jag minns också honom, inte användarnamnet dock och jag hittar inte tråden.

2013-06-04 14:17
fanns ju en annan såndär rubbad tråd med en lirare vars polare skulle skaffa silikonbröst och han tyckte det var så fruktansvärt att de inte kunde vara polare längre, måste rota fram den nu bara för det.

(uppd: OMG HITTADE DEN ÅH <3 GAMLA TRÅDAR)
http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/blandat/484455/2.aspx

2013-06-04 14:19
OMG OCH PEACHES HAR SKRIVIT I DEN!

synd att bannade personers inlägg inte finns kvar men ändå, lite finns kvar i svaren till henne, åh peaches...
Poet

2013-06-04 18:21
Haha där har vi ju för fan ett klass A prakt mongo :D

Silikon bröst = Fuck friendship, undrar fan hur vissa människor är funtade ibland.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-06-05 13:34
Jag minns davvelito eller vad han hette, han rappade o hade alltid geniala idéer (tyckte han). Kungen