I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

TV-licens

Övrigt - Blandat

2006-09-29 21:30

TV-licens

Mm, detta underbara ting har kommit till min åsyn. Jag måste skaffa det, (måste jag verkligen det? jag har digitaltv ffs och jag kollar ALDRIG på SVT1, SVT2 eller TV4) jag hörde att tvapparater utan kanalväljare räknas som en monitor och inte är licensbörlig? Om så icke är fallet så undrar jag vilket adressen till deras hemsida är så att man kan kolla. Det är inte rtvv eller vad det var, de har en annan.

Tack på förhand!

2006-09-29 21:34
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2006-09-29 21:34
Behöver väll inte betala? Jag har ett tv-abb för att få in kanalerna och fick brev ifrån radiotjänsten om att jag skulle anmäla tv-lincens. Har gått ett år och fortfarande ingen som pejlat hos mig.. ;)
-- Mellanslagsanvändare --

2006-09-29 21:36
fy foobar. det var dyrt som attans det där. man måste väl kunna överklaga skiten, jag äger ingen radio och jag lyssnar på rixfm ibland på datorn men har ingen radiomottagare och rixfm är itne statligt och det andra kollar jag som sagt inte på, jag menar 500kr 4 gånger om året är ju massor för mig som studerande.

2006-09-29 21:36
nej det är ju inte så svårt att komma undan avgiften, men det är säkert olagligt o grejer.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2006-09-29 21:38
Jamen, det är onödigt att inte betala skiten och få böter när de kommer (jag har inget kikhål på dörren).

2006-09-29 21:40
man får väl inte böter?

det är ju bara gå med på att betala och sen ringa dem o säga upp grejen, säga att man slängt tv'n på soptippen är ett bra sätt. Om man tex säger att nån annan har fått den så vill de ha namn o grejer på den personen.. :)

2006-09-29 21:44
Snåla jävlar..... fan vad alla är snikna av sig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-29 21:47
Neobica P57

Ja varför ska jag betala för något jag anser vara skit och som aldrig ger mig något tillbaka?

2006-09-29 22:47
Äh, de har väl inte tillstånd att ta sig in i lägenheten? Så vafan ska de göra.