I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag söker en bra frisör och en snygg frisyr!

Övrigt - Blandat

2006-10-06 16:07

Jag söker en bra frisör och en snygg frisyr!

saken är den att snart är jag tvungen att klippa mig. Håret börjar bli jätteslitet i topparnaoch det ser inte så tjusigt ut. För det första så litar jag inte ett dugg på frisörer, även om jag bara säger att jag ska toppa 1 cm så lyckas dom alltid klippa massa mer.
 Någon som känner till en bra frisör i stckholm som lyssnar på en? Jag tycker ju om mitt hår. Sen så söker jag frisyrförslag. Just nu så är mitt hår ganska långt, lockigt och rött. Jag vill ha en frisyr men ändå har kvar så långt hår som möjligt! Hjälp?

Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....

2006-10-06 16:17
Hej.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-10-06 16:19
gå och testa! en frisör som ngn älskar är en frisör som en annan hatar.
gå till en bra salong med bra rykte och be dom komma med förslag på vad som passar dig. gå till olika salonger också, se vilket förslag som du gillar mest, och klipp dig hos den frisören.

2006-10-06 16:24
en vacker dag så Azziz klippa mitt hår har jag bestämt och sen ska vi äta ben n jerrys och kramas.

de bästa frisörer jag haft har varit utomlands. i grekland gjorde någon manlig fjlla mirakel av mitt hår. jag övervägde fan att styra semester dit bara för att få tag på honom

Femme fatale

2006-10-06 16:25
Jag klippte en 6-7 cm för några dagar sedan, det blev ganska dugligt faktsikt, bättre än innan.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-10-06 16:43
det tar tid innan man hittar en frisör man trivs med...okej, det tar ett tag och X antal misslyckade klippningar innan man hittar "den rätta"...men det är bara att testa sig fram. jag har haft tur o hittat en frisör som gör underverk med mitt hår, men det krävdes kassa färgningar och även en snaggning innan jag hittade rätt :)
We call them winerbrods.

2006-10-06 16:48
snaggning?? berätta!
Femme fatale

2006-10-06 16:52
Amar - picture this. våren 2002. var trött på min frisyr (jämnlångt, lockigt och naturliga hårfärgen) och bestämde mig för att vara hårmodell på en känd frisörsalong. tjejen där frågade om hon fick göra vad som helst. "jodå, sa jag". i slutet av dagen hade hon snaggat "underhåret", dom 5 millimetrarna färgades orangea och resten av håret (som blev i page) färgades svart. som om inte detta räckte rakades en triangel i ena "hörnet" av pannan. det var det värsta jag varit med om.
We call them winerbrods.

2006-10-06 16:55

HAHHA men lilla vän även om du måste va öppen som hårmodell så kan man faktiskt i förväg få veta vad det är man ska göra!!!

en av gångerna jag suttit hårmodell ville frisören  snagga bort du vet, bebihår i nacken osv.. ja sa nej och frågade om de verkligen var nödvändigt och hon gjorde det inte..
vet att en tjej här på whoa som var modell med mig en annan gång fick typ samma sak som du men de färgade inte hennes snagg..fast det såg bra ut!
Femme fatale

2006-10-06 17:01
Amar - men jag var verkligen trött på min frisyr. 20 år och dum som ett tåg :) haha

alltså, det var inte katastrof eller så...men fatta hur det såg ut när "luggen" började växa ut. det är ju inte så att jag fortsatte raka den jävla triangeln i pannan hahaha...
We call them winerbrods.

2006-10-06 17:02

haha vänta jag missade att du fick snagg vid pannan HAHAA.
vad tyckte folk då i din omgivning? :D
Femme fatale

2006-10-06 17:09
nej nej, pannan var inte snagg. det var RAKAT, med rakhyvel. åh shit...så korkat hahahaha....jag sminkade över det rakade.

vissa tyckte det var snyggt (på riktigt), vissa sa att det var snyggt men ljög, och vissa sa rakt ut att det var gräsligt. minns att det var en kille i min klass som klippte sig likadant, med flit alltså. fast med kortare "page". hahahaha
We call them winerbrods.

2006-10-06 17:10
"minns att det var en kille i min klass som klippte sig likadant, med flit alltså. fast med kortare "page". hahahaha"

HHHHAHHAHAA fyfan trendstättare också =) Karisma like whoa
Femme fatale

2006-10-06 17:26
Amar - haha japps, jag var värsta trendsättaren på malmö högskola (k3). skunkafied is the shit. IS! skönt att kunna roa folk med mardrömshistorier :) jag kan skratta åt allt sånt nu. till och med den gången jag kom ut ur salongen och såg ut som jimi hendrix fast med lila hår. men den historien får vi spara till nån annan dag.
We call them winerbrods.

2006-10-06 17:27

HAHHAHA, dina historier är knäppa som mina.. typ saker som bara kan hända amar episoder... I like. känner mig mindre ensam :D

blev du också överkörd av glassbilen som barn?
Femme fatale

2006-10-06 17:37
haha påkörd har man väl blivit både av det ena och det andra, men nån glassbil har det då aldrig varit tal om. hur blir man påkörd av en glassbil? du var nog tjock och glassgalen när du var liten...hahahaha
We call them winerbrods.

2006-10-06 17:38
skunkafied. jag är tjock och gölassgalen nu pga traumat har jag fått en onaturlig relation med glass. lång story. åkte stjärtlapp, åkte fel, åkte under glassbil, var liten som fan, fick plats, glassbilen startar och hjulen snurrar och skrapar sönder halva ansiktet. ahhaa
Femme fatale

2006-10-06 18:03
vad i allsindar är stjärtlapp? hahahaha shit, det är egentligen inte kul att få ansiktet bortskrapat sådär, men jag skrattade i alla fall.

en fråga: kan du ens titta på glass nuförtiden utan att ta dig på ansiktet och fälla en tår?
We call them winerbrods.