I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snus i Sydamerika?

Övrigt - Blandat

2006-10-08 23:17

Snus i Sydamerika?

Tja,

nagon som vet legaliteten bakom snus i Sydamerika? Far jag ta med nagot dit etc?

Tack.

"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-10-08 23:21
Ta med får man väl över allt?
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2006-10-08 23:23
Ingen aning. Men när jag var i Spanien för 1-2år sedan satt jag på stranden, tog en baksnus och levde livet. Då kommer 2 spanska poliser och börjar babbla på spanska och peka på snuset och sa typ Narkotika?!?!1 Jag försökte förklara att det var svensk Tobak och att man stoppade det under läppen.. Men dom kunde tyvvär inte Engelska så bra så dem stod där som frågetecken. Men som tur var kom min kära syster och förklarade på Spanska. Har hört nu i efter hand att det är olagligt med snus i Spanien vet inte om det är sant dock.
Det som inte dödar, det härdar!

2006-10-08 23:45
Snus är ju olagligt överallt förutom i sverige och är det norge eller finland eller kanske båda? Olagligt att säljas iaf, men då skulle det väl ändå innte kunna säljas i taxfreen på arlanda, eller?

2006-10-08 23:59
pigglaen du har ju 0 koll.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2006-10-09 00:20
Ja det hade jag väl kanske, skriv det rätta då istället..

2006-10-09 01:17
vafan snus finns att köpa i USA men olika smaker både portion och lös så att olagligt tror jag nog inte att det är
Armarna är för rookies. Riktiga män skär sig i ansiktet. / Th1ef

2006-10-09 02:54
pigglaren: Det är inte olagligt överallt. Men i många länder.

2006-10-09 02:58
tjalle

Det är inte förbjudet i Spanien, har tagit med en full påse när jag hälsat på farsan, ingen säger ngt. Alla kids i barriot var dock jääävligt nyfikna. Alla tror det är drogas typ.

2006-10-09 08:59
haha soft

2006-10-09 09:02
Pigglaen fick ta med sig snus till brasilien.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-10-09 09:13
Snus i Spanien är nice. Jag tog upp min dosa när jag skulle in på en nattklubb. Han som satt i kassan blev helt till sig och jag bjöd på en. Som tack för det fick jag och min polare gratis inträde och en gratis drink.

2006-10-09 09:24
Ok.
Geografi övning.
Hur många inne på whoa tror att Spanien ligger i sydamerika?
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-10-09 09:24
Vänta nu lite.. Googlade lite och hittade detta.

"EG-domstolen meddelade på tisdagen att EU:s förbud mot att sälja snus ska kvarstå. Domstolen menar att förbudet inte är oproportionerligt i förhållande till målet att skydda folkhälsan. Därmed går domstolen på samma linje som generaladvokaten, som presenterade sitt yttrande den 7 september. Domen påverkar inte Sveriges undantag från snusförbudet."

Så det är olagligt i hela EU förutom Sverige och Norge som har dispens

2006-10-09 09:28
RandomHero P19

Inte jag iaf. Skrev det eftersom andra snacka om Spanien.

2006-10-09 09:33
Är inte helt säker på att det är olagligt att bruka Snus men jag är säker på att det är förbjudet att sälja