vi tjejer med långt hår
hej! Hur sätter ni upp det? jag försöker lära mig att göra inbakade flätor på olika sätt... Man tänker alltid när man har kort att åååh jag vill ha långt, då kan man göra så mkt olika frisyrer.. men nu när jag har jättelångt -nästan ner till rumpan så gör jag inte mkt alls med det.. så tips på frisyrer vore trevligt :) bilder är inget måste men om ni faktiskt har så langa... :)
helt sjukt
långt hår är tråkigt, det är skitsvårt att göra fina frisyrer av det. jag tröttnade och gjorde dreads. nu har jag halvlångt och det är mycket bättre! så mitt tips är : klipp dig! lite iallafall.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
hade ner till rumpan innan. tröttnade för jag har en fix ide om att det kliar att ha det utsläppt o klippte två dm hade det uppsatt i knut, hästsvans eller fläta. då gärna fiskbensfläta.
syumoan akoinwe!
Jag brukade ha sne tofs/fläta/tvinnad fläta. Men jag fick ryck och klippte lugg så nu är inte det lika fint längre på mig. Standard för mej vanlig, halvlös jävla fläta längs ryggen fast den brukar mest trassla in sig i alla dragkejdor den kan hitta på jackor och väskor. Eller knut. Då får man bort fanskapet. Ser propert ut oxå. Inbakad fläta är fint, men jag kan inte göra det, buhu. Sen tillkommer ju problemet med kramp i armarna när man fixat med det en stund för astt det inte vill samarbeta.
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."
detritius, ja precis.. jag får också lltid kramp.. hatar det o blodstopp
helt sjukt
låt det hänga bara. jag har långt hår och har nog aldrig i hela mitt liv haft uppsatt hår, förutom när jag spelar fotboll och ser allmänt sliskig ut.. tycker det är finast om det bara hänger. möjligtvis att man tar håret från sidorna, endast lite och sätter fast det med en klämma på sidan av skallen, på båda sidorna då. jag hatar verkligen att ha lång lugg, klarar inte av hår som hänger i ansiktet så det blir alltid någon uppsättning av luggen iallafall, vilket kan göra hela håret hur fint som helst. slarviga flätor som alla redan har skrivit är väl också ett alternativ.
MoDo - the Heart of hockey!
ahh inbakade flätor! jag lärde mig precis att göra på mig själv, men jag behöver träna lite till jag tycker det är fint när man sätter upp halva håret. tar "övre" delen av håret på huvudet o sätter upp i en lös boll. så drar man försiktigt ut det litegran på sidorna så att det ser lite slarvigt ut :D
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
Sätt blommor bakom öronen och gör V-tecknet
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
fridge hahaha fan va söt
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
gå till en riktig frisör, få dem att klippa håret snyggt. sen vill man inte ha uppsatt =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Men om du vet hur du gör inbakade flätor, så kan du göra utbakade också :D det är inte så svårt, man gör ju en vanlig fläta på vanligt sätt och tar de tre hårlingorna över varann hela tiden, men om du ska göra en utbakad så gör du tvärt om, att du tar de tre hårslingorna underifrån istället. Lite svårt att förklara, men det går till på nästan samma sätt ^^
Sariiiiiiiish
Ge oss bilder!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
klipp nån schyst frisyr istället för att bara låta det hänga. kan bli mycket roligare :) man tänker att man kan göra mycket med långt hår.. men för det mesta hänger det bara. klipper man upp det lite, klipper lugg eller nått annat blir det en annan grej. vill du inte klippa dig.. köp fin diadem, hårspännen, hårband, klämmor och sånt. massa hår accesoarer. det piggar upp och man kan variera hela tiden. lär dig göra fiskbensfläta, som är jättefint på långt hår. finare än inbakad.. men lite krångligare. massa flätor: http://www.dreamweaverbraiding.com/Braiding_Tips.htm
Take it slow, grive it time to flow.. from a seed to a flower you´ll grow.
mitt håt gick typ nästsn till rumpsn....´sen klippte jag mig i tisdags o gjorde slingor. min pappa kände inte ige nmig sen .....SÅ snygg blev jag :P jag lärde mig aldrig o göra nåt snyggt av håret så ja fick ändra det helt hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har också långt hår. Inte ner till rumpan, men långt ner på ryggen. Dessutom har jag nästan afro, det är stort och korkskruvslockigt och långt. Och det är inte lite i topparna bara, utan från roten. Det är så förfärligt svårt att veta vad man ska göra med det. Jag brukar platta det allt som oftast, och då har jag det antingen utsläppt eller i en lös tofs eller två lösa flätor. Annars har jag bara utsläppt med ett diadem eller hårband. Jag har tänkt på att gå till frisyr och låta klippa mig halvlångt och uppklippt, men det känns som att frisörer är ute efter mig och vill förstöra och klippa av mitt hår nu när det äntligen blivit långt.
jupp lång fläta.. bäst jag lovar! sen har du ju såna klämor som enkelt håller upp håret.
finns inga tjejer med kort hår... det finns pojkar med kort hår..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Mitt är riktigt långt, men stort och yvigt som fan om jag inte plattar det. Ofta har jag det i knut eller en fet fläta när jag jobbar och inte orkar fixa till det, det går enkelt och snabbt. Shazzie_ F14: Klipp inte det, jag lovar att du kommer ångra dig. Det låter som du har precis samma hårkvalitet som jag, och jag tror inte du kommer bli nöjd om du klipper dig. Antagligen kommer det bara bli större och mer svårstylat. Det bästa med sånt hår är nog att ha långt, så att det blir lite tyngd i det. TRor jag. Jag är inte nån jäkla expekt, men jag är grym på att gissa...! :P
Okej, nu går jag!