I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

girls lets talk about hair!

Övrigt - Blandat

2006-10-17 17:12

girls lets talk about hair!

Tja tjejer.

ja gjorde nån tråd förut om tjejer me långt hår och frisyrer men fick inte så mkt napp..

Nu vill jag veta vad man kan hitta för bra stylingprodukter, som ger dels bra volym, hur får man till schysst volym och jäävligt schysst form på håret utan att behöva topera det? jag använder gärna spray osv.. bara det håller och verkligen HÄNDER nåt....

jag skiter i hur mkt produkter jag behöver ha i.. jag kan ha i hur mkt som helst men jag vill ha effekt.

om man vill ha stort jävla hår med volym om man ruffsar till det, vad behöver man för produkter så det verkligen hållerrrr???

tipsa om allt!

helt sjukt

2006-10-17 17:18

2006-10-17 17:19

här finns de en del tips http://www.matrix.com/stylists_tips/

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-17 17:34
en fråga...varför vill man ha volym i håret???
We call them winerbrods.

2006-10-17 17:37
skunkafield, eeh för att man vill att de inte ska ligga platt på huvet?
helt sjukt

2006-10-17 17:40
hoj - jo...jag blir skitavis på tjejer som har helt rakt hår som liksom bara ligger ner helt perfekt...volym är en börda.
We call them winerbrods.

2006-10-17 17:44
jag vill oxå ha rakt hår :/
mitt är lockigt och tjockt!

2006-10-17 17:46

alla är vi olika.alla vill vi olika.

helt sjukt

2006-10-17 17:49
skunkafied:
jag har sånt hår och det är så otroligt tråkigt. man ser ut som en blöt katt när håret bara hänger. lite volym skadar ju inte :)
Kolbász for you, the Hungarian crew

2006-10-17 17:50
yes, men när jag ska ha stort hår brukar jag toppera i hårbotten och sen ta massa hårspay! De fungerar men de sliter ju så otroligt mkt på håret!

2006-10-17 17:56
precis, barbie.. jag vill inte topera..men produkter skiter jag i om jag har i.. vil lbara veta hur man gör och vad dom heterre
helt sjukt

2006-10-17 18:02
R8N - men åh...tänk att bara hoppa ut från duschen o föna svallet lite sådär nonchalant i nån minut, sen är man färdig att gå ut och göra stan. vet du hur lång tid det tar för mig att (efter duschen) fixa håret så som jag vill ha det? i värsta fall ett par timmar.
We call them winerbrods.

2006-10-17 18:15
skunkafied:
fönar jag blir mitt svall - i ungefär 5 minuter. sen är det nada volym igen.
Jag permanentade mig i början av sommaren. trevligt - så blev det lite strävare. men nu är det tillbaka på ruta ett igen.
jag får väl vara nöjd helt enkelt :)

2006-10-17 18:23
skit snyggt med tjockt hår..stort med mycket volym!
dra till en frisör och be om hans bästa volym produkter.

2006-10-17 18:54
hur får man mohikan/tuppkam att stå upp?

2006-10-17 19:00

kvinna vet din lycka med ett hår som sitter på plats

jag har som karolina kurkova (din bild) just nu men saken är at det där bara är snyggt om man är snygg som hon. haha

Femme fatale

2006-10-17 19:02

Björn Axen har en tång som heter volumemaster, den ska användas på lätt tuperad botten. den som ut som en våffeltång men ska inte användas för att göra r'ffslor utan för att skapa volym. man klämmer åt hårpassén nära botten med tången och upprepar nära huvudet och hårroten för ett lyft.

spraya med en lätt spray, sen kan du har förfönat det med en stor rund borste fö att ha jobbat upp volymen lite i förväg
Femme fatale

2006-10-17 19:09

brigitte    volym på rakt hår? är det du vill eller ett lockigt eller vågigt barr?

brigitte hade de mest foxy håret i världen.

Femme fatale

2006-10-17 19:29
jag har hur platt, rakt och tråkigt hår som helst. och tjockt!
men det enda jag gör för att det ska få volym är att när jag duschat på kvällen fixar jag benan och borstar igenom håret (ja, det är skitdåligt att borsta håret när det är blött) och sen när jag vaknar sätter jag upp luggen på nåt fränt sätt, eller låter den hänga. gör alltså ingenting med håret.
jag har typiskt "babyhår" som är helt omöjligt att ha att göra med så där ett tag slutade jag borsta håret och jäklar vilket fluff man hade.

annars brukar jag ta gele, vilket som helst och gnugga in i hårbotten och sen borsta och fluffa lite, och avsluta med got2be hårspayet. det blir nice!
MoDo - the Heart of hockey!

2006-10-17 19:29
mitt hår är efter en misslyckas permanent lite lockigt, lite frissigt och lite rakt, det ser rätt hemskt ut, och för att få det okej måste jag föna det och sen platta det. vilket ger volym, och sen tar bort den igen. Jag fönar med huvet upp och ner så håret står en del när man är färdig och låter sen bli att platta i rötterna, de håller sig en dag eller två, och jag har inget konstigt i håret förutom lite, lite silikon som inte ger nån stadga alls...

2006-10-17 19:34
jag vill typ.. hmm.. altså jag har ju rakt men jag vill kunna svänga över det i snedbena fram o tillbaks och fortfarande ha grymt mkt volym/eller så det håller på  plats men ser stort ut så att jag får VÄRSTA FRILLAN liksom ba
helt sjukt

2006-10-17 19:34
eller som min vän brukar (iaf brukade) göra för att få rakt hår var att efter att hon duschat stå med skallen neråt och gnugga in massa hårmousse, vilket som helst och sen headbanga och föna. om man inte borstar ut det får du skitfin volym, men man måste ju kamma till det givetvis. annars ser det bara sjukt ut.

inte för att jag fattar att man orkar lägga ner så mycket tid på håret, MAX 5-10 min, max!

2006-10-17 19:38

Amar, vill ha ditt hår! :O

2006-10-17 19:44
om du vill ha volym varje dag är det ju inte svårare än att volympenta det iofs

2006-10-17 20:52
inga andra tips på produkter?
helt sjukt

2006-10-17 20:52
och hur man ska göra för att det ska hålla
helt sjukt

2006-10-17 21:31
dock trodde inte min frisör att en volympermanent skulle hålla så bra på mig, enda kruxet

2006-10-17 21:57
Barbiedoll. vill du ha mitt hår får du orka att lägga tid till föning, plattning, locktång etc..

för naturligt är det mest djungelkvinna... det enda positiva med min hårtyp är att det är lätt att forma.. nackdelar är alal miljarder kluvna hårtoppar, risiga äckelfärger, fult ostylat etc..listan kan göras lång

Femme fatale

2006-10-17 21:59
hoj du vägrar tupera? tycker du ska skaffa en torr hårspray som inte är för klibbig och tynger ner..föna med stor rund borste så du får volym vid hjässan, spraya udnerifrån, headbanga medan du sprayar också och rätta till det sedan på plats
Femme fatale

2006-10-17 22:10

Innan jag klippte mitt hår så hade jad väldigt långt hår som var platt på skallen och lockigt längre ner. jag hatade det. så då körde jag med lite Scandinavian Formulas lock och volym gel. det ger en fin effekt. annars så är matrix mousse bra. det finns även olika märken med sprey som bildar luftkuddar i håret om man spreyar rätt och det ger volym.

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-10-17 22:11

va det är ju dröm håret..ett rakt hår med lockar i slutet... sexy lady
Femme fatale

2006-10-17 22:29
Haha det håret är borta nu ;) från höftlångt till axellångt ;)

2006-10-17 22:40

ja, hur har du hjärta att kapa skruvarna..men en fråga bara, lockar det sig inte i topparna ändå?

Femme fatale

2006-10-17 22:45
haha jag bölade efter så oroa dig inte ;) det lockar sig hela vägen nu. kolla här.  där är det dock inte så lockigt. glad att det blir korkskruvar iaf.

2006-10-17 22:58
jennie. oj de måste bli riktigt skruviga med lite mousse i right??

mina vågor är typ avlånga.. hippiehår nr 1. däremot om jag har mousse i blir de mer bounce i håret om du fröstår.. synd bara att det blir spå stelt och spretigt
Femme fatale

2006-10-17 23:01
amar yes. mina var så innan jag klippte håret. det är tyngdens fel.

2006-10-17 23:02
jennie-is-back, jo jag fröstår men jag tror inte jag får korkskruvar bara för att jag kapar. om jag somanr efter duschen (händer ibland haha) så blir de skruvigare fast avlånga skruvar..

sen är udnerhåret skruvigt.. usch.. mitt hår har beslutsångest
Femme fatale

2006-10-17 23:06
trodde inte jag heller i början.

2006-10-17 23:13
Barbiedoll F18

Lockigt och tjockt eller? nej, det är fint. vi kan gärna byta!
Sariiiiiiiish

2006-10-17 23:38
om man har en sisådär 5 cm långt platt hår som kille och det står upp vid pannan och en bit bak, i mitten av huvudet, hur kan man få det att se bättre ut? vill ha bort den fruktansvärda 80-talslooken tills håret växt ut. om jag inte får någon hjälp så snaggar jag mig igen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-17 23:40

låter som min broshas hår..menar du långt vid lug och nacke men kort på resten? stackars..

kan du inte gå till frisyr och be om en jämnare klippning fast utan tat ta överdrivet mycket på längden? likosm en helare och rundare frisyr? annars är de bara stå ut tills det blivit långt..mössor är ett tips, tills det är tillräckligt långt för att kunna klippa en schysst lång frisyr ur
Femme fatale