I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

alfakassa/liknande??

Övrigt - Blandat

   

2006-10-23 01:30

alfakassa/liknande??

jag måste få veta vad som gäller med alfakassa. det som man ska kunna få även om man inte jobbat.

jag gick fint till arbetsförmedlingen för att skriva in mig när jag slutade gymnasiet. inte för att dom skulle kunna ge mig jobb, men för att om det sket sig med att hitta jobb så skulle jag iaf ha lite cash.
man måste leva.

så där står jag, inne på arbetsförmedlingen och får beskedet att man måste vara 20 år för att ha någon som helst rätt till cash.
shit happens, jag skriver in mig, går på nåt jävla möte. dom ska skicka hem min handlingsplan till mig (detta har inget med alfakassan att göra, detta handlar bara om att jag är störd på arbetsförmedlingen). jag får inget jävla brev, bla bla bla.

så jag tänker OK, dom vill inte ha me dmig att göra, jag får ändå inga cash, så nu skiter jag i det här.

sen NU får jag höra att en gammal skolkompis, som också är 19, ska få pengar från och med nästa vecka. 2800 i månaden.

någon som vet nåt mer. som kanske inte är 20 men som får pengar? är det alfakassa eller nåt annat.
hjälp?