I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ringde Radiotjänst.........

Övrigt - Blandat

   

2006-10-24 01:48

Ringde Radiotjänst.........

Ja som rubriken säger.
Tidigare idag ringde jag Radiotjänst för att säga upp min Tv-Licens för att jag flyttar från det här landet.

Jag presenterade mig med mitt namn och sa att jag ville säga upp licensen

Hon frågar varför och vad jag ska göra.

Jag säger att ja ska flytta och berättar när ja flyttar och vart.

Hon frågar då om jag ska ha kvar min Tv och jag svarar chockat Jag vet inte, jag ska väll ställa ner den i en källare eller hos mina förräldrar.

Då säger hon: tyvär då kan du inte säga upp din Tv-licens, Du är tvungen att sälja tvn eller göra dig av med den och återkomma.

Jag lackade till och frågade om hon verkligen var seriös, Skulle jag alltså inte få säga upp min Tv licens pga att jag har kvar en o inkopplad tv nere i mina förräldrars källare?

Hon svarar med att slänga på luren.

Ringde därefter upp Radiotjänst och blev då kopplad till en annan i kundtjänst, hon fråga ungefär samma saker och sa sen okej då var det klart, jag ser här att du nyligen har fått en räkning,den kan du riva och kasta, vi skickar hem en ny strax innan du åker (då betalar jag från gårdagensdatum - 20november),  betala den så är det klart.
Jag sa Tack och båda la på luren.


Förstår inte riktigt hur det funkar på det där stället, eller så hade någon en jäkligt dålig dag.

-- Mr.L --