I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ord man inte säger till en kille

Övrigt - Blandat

   

2006-10-24 18:00

Ord man inte säger till en kille

Fick just höra ett ord som var det sista jag ville höra. En tjejkompis (A) till en annan tjej (B) sa till mig att B tycker jag är "rolig". Även om rolig är ett positivt adjektiv gör ju min syn på B att kommentaren faktiskt blev ganska tragisk. (Sammanhang: jag nämnde B för A helt utan värderingar, A svarade på frågan och la till kommentaren ovan).

Det är ju egentligen inte lika illa som att bli kallad snäll eller gullig, även om jag nog tycker att rolig närmar sig en tredjeplats. Så till saken, vad har vi mer för exempel på ord som undergräver alla chanser att få ihop något mer än en vänskaplig relation med en kvinna? De tre nämnda är väl de mest använda, men om ni kan erinra er sammanhang där detsamma hänt och andra ord använts, där empirin pekar på att ordet i fråga faktiskt kör ens chanser i botten. En sådan ordlista kan vara praktisk för killar, så man vet när man är körd, eller på väg att bli körd så man kan övergå i handling innan allt hopp är ute.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.