I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bio + Reklam

Övrigt - Blandat

2006-11-06 20:31

Bio + Reklam

Måndagkväll som det är så beslutade sig jag och min vän Gustav för att fara in till stan för att se den nya filmen Flags of our fathers. Filmen skulle börja vid 18.30 och vi satt bänkade fyllda med förväntningar redan tjugo över sex. När klockan väl blev halv och jag redan hunnit äta upp hälften av mitt godis började filmen... eller nja reklamen började. När klockan blir kvart i börjar filmen.. eller nja kommande biofilmers trailers kommer.. Så äntligen, tio i sju, är det dags för filmen att börja när plötsligt det blir strömavbrott på hela biografen och biovärden kommer in och meddelar att han inte vet om det blir nån film.
Jag och Gustav väntar i kanske tio minuter innan vi ger upp och går hem. Turligt nog var SF generösa nog att ge tillbaka en biocheck +en extra för besväret men nu till frågan.

Hur kommer det sig att det är accepterat av folk att betala 90kr för att glo på riktigt kass reklam i en kvart?

Och om de nu ska ha reklam hur kommer det sig att det ens är tillåtet att de visar reklamen på den tid de angett att filmen ska börja?

Har det alltid varit såhär eller är detta ett fenomen som uppkommit på senare tid? Alltså att reklamen börjar när det står att filmen ska börja.

Vad kan jag som konsument göra för att förändra denna situation?

Gerdaman

2006-11-06 20:39
seså lägger vi ner diskussionen om nedladdning.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2006-11-06 21:08
det värsta reklamfenomenet på bio är väl ändå folk som tycker att dom är så lustiga när dom kommenterar reklamen o när reklamen är slut säger dom alltid "jaha det var det nu åker vi hem"

2006-11-06 21:16
Kan ju berätta om en situation som fick mig att lacka helt under ett biobesök. Det satt ett par snorungar på raden framför, snorungarna hade med sig sin dumma morsa.
Den där lokareklamen kommer (ni vet den där de hoppar från ett högt torn) och det verkade som ungarna såg den för första gången. De skrattade skithögt och lät "oooooooh" "fan vad högt" "hur vågar han"? DET ÄR REKLAM!! Och morsan förklarade inte för ungjävlarna heller.. Det visade sig att morsan var lika dum och irriterande när hon satt och kommentera filmen rakt igenom.

Hade lust att sätta strl 48:a i skallen på ungarna.
Det finns många anledningar att hata bio, reklamen är bara en.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-06 21:16
Reklam är bäst på bio.
Yeah!

2006-11-06 21:18
danet P22
Läskigt vad jag känner igen det där.
Avskyr också det.
Signatur får rum här

2006-11-06 21:20
komplex P1 Förut var reklamen bättre.. Nu har de börjat med något som kallas "lokalreklam" vilket innebär att de visar kassa reklamsnuttar för ica-kvantum i sickla osv.
Gerdaman

2006-11-06 21:22
gerda

Jaja, men de når ju helt klart sin fulla potential. Man märker ett nytt djup och dimension på reklamen. Och vilket ljud!

typ...
Yeah!

2006-11-06 21:24
slipmat P1 Så du menar att SF tar 22kr för en 33cl cola och visar reklam i en kvart för att de måste och inte för att de kan?
Gerdaman

2006-11-06 21:25
det är därför man inte köper nåt på bion, utan tar med. Att gå på bio blir således lite av en picknick.
Yeah!

2006-11-06 21:32
Det är sjukt att de visar reklam på bio. Egentligen fruktansvärt dåligt på grund att det är just så dyrt.

Jag tycker bara de ska trailers....

Dock är det ingenting nytt..
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2006-11-06 21:49
slipmat P1

källa?

2006-11-06 22:11
slipmat P1 Sedan är ju inte bio den enda intäkten för film.  Man tjänar t.ex mycket pengar på att folk idag i mycket större utsträckning väljer att hyra film eller köpa den. Så rimligtvis ska inte SFs biointäkter täcka hela produktionskostnaden?
Gerdaman

2006-11-06 22:48
*gråter*
Yeah!

2006-11-07 03:40
Reklamen/trailers e lite av tjusningen ju för fan!
Ska aldrig missa dom!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-07 08:54
man hinner ju småsnacka lite och bygga upp stämningen innan bion drar igång...

plus att jag inte har lust att betala 3 ggr så mycket för att gå på bio. Dock är det lite konstigt att bio i australien kostar mellan 5 och 7 dollar (ca 30-40kr) och de har bara reklam för närliggande affärer etc.
WHADUP