Vad betalar du i hyra, hur stor är din lägenhet och var bor du och vad ingår i din hyra?
yoo på er.. Jag har ett litet dilemma, jag bor i en studenlägenhet med galet hög hyra. Nu i dagarna fick jag ett brev om att dom ska höga hyran ännu mer och att om vi hade några klagomål ska dom jämföra vår hyra med liknande situationer ochl lägenheter. Well det jag undrar nu är; vad betalar du i hyra, hur stor är din lägenhet och var bor du och vad ingår i din hyra? Jag betalar 3600 för min 27kvm stora lägenhet i Malmö. Det betalar jag i kallhyra, inget ingår varken el eller bredband..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright The more you stay the same, the more they seem to change. Don't you think it's strange?
Gaby: Jag betalade 3850 kr för min 26 kvadratare i Kista, ovanför Gallerian. Då ingick el, vatten och bredband.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
malmö: 35 kvm i södra soffe- 2800 som steg till 3100 sedan drog jag för jag tyckte de var för dyrt 35 kvm nydala- 2200 båda var utan el men med värme absolut inte breband eller ngt o hyror på sommaren nu bor jag i en andrahandare på drygt 50kvm med el som kostar 4000 i vårby gård sthlm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
3850:- är ju skyhög hyra.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Jag betalar 3552 kr för min lägenhet på 22 kvm i Solna, byggd hösten 2004. Än så länge ingår allt i hyran men det har varit på tal sedan länge att el och vatten ska komma utöver.
2700 för 26 kvm, el, bredband, värme o allt ingår
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Toastare
2006-11-20 19:00
Jag bodde innan på Karlskronaplan vid Nobelvägen/Amiralsgatan 1a på 45kvm 2900kr/mån exkl. el och bredband Min storebror bor i en 2a på 64 kvm på Ängelholmsgatan precis vid Möllan. Han betalar 4200kr/mån exkl. el och bredband När jag bodde i Lund betalade jag 3200kr/mån för en 2:a på 39kvm, inkl. bredband exkl. el
Jag skyller allt på Emma!
Hangaround
2006-11-20 19:00
2500 ink el, värme, brb i Solna
1:a. 39 m2. 2461kr / månad inget ingår.
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
18 kvadrat 2805:- delat kök, egen dusch/toa, ingår el, vatten, bredband å två månaders hyra under sommaren. :)
!! :)
ah ok.. men de känns i plånboken när hyra höjs ännu mer speciellt när man betalar så grymt mycket i el.. Där e ett studenthus ( rönnen) precis vid mitt hus med nästan samma hyra där både el o bredband ingår liksom..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Bor i nybyggd studentlägenhet i malmö, området borgmästargården/flensburg 1a på 32 kvm. Betalar 4200, allt ingår (förutom bredband). Har två hyresfria månader.
3833kr/mån för en 1:a på 23.5kvm. El ingår. Studentlägenhet i Malmö. Har också fått ett brev om att dom ska höja hyran med 40kr per månad i vår.
Hangaround
2006-11-20 19:11
Redigerat 19:11: 18 kmv. 2500 ink el, värme, brb i Solna
Producent
2006-11-20 19:19
1:a 30 kvm, 4000kr/mån. Jag fick ett bord, fyra stolar, 2 lampor, en bestickhållare, en kaffebryggare och sockerströare när jag flyttade in i lägenheten.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag bor i Malmö, vid möllan. Har 5661 i hyra, 77 kvm. Vatten och värme ingår. Bor på 4 vån av 5 möjliga. Har hörnlägenhet, en balkong och en fransk balkong. Det är en rätt hög hyra, men jag gillar lägenheten i sig. det jag inte gillar är hyresvärden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2006-11-20 19:21
Just det. Jag bor på Södermalm i Stockholm.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag betalar 1573 för 20kvm Väst på stan i Umeå. I detta ingår varmvatten och jättelåg värme i elementen. Passar mina behov bra (låg hyra / nära till jobbet)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
6001 för en trea på 96m2, ingår bredband, och tror värme ingår. Kanske vatten oxå, inte el iallafall. Ingår nog Ip telefoni oxå.
jag älskar dig!
daaamn va litet ni bor. jag har en 63 kvm för 4200! fast de e i förorten så...
JMD, Jag Måste Dansa!
jag kan ge fler exempel på hyror i malmö. mamma bor i en femma på 120 kvm i rörsjöstaden (vid konserthuset typ). hyran ligger på 7 000 kronor inklusive vatten och värme. Hörnlägenhet högst upp..
jusst det, jag bor i en tvåa..
Producent
2006-11-20 19:26
just nu delar jag en 3a, betalar 1900 var i månaden.. svingeln i gbg, öh vene vad som ingår, det mesta typ.. snart bor jag i bergsjön i en etta, 2500 i månaden, andra hand så jag vene, det är väl 2500 / månad inkl. vatten, el å tv lr nåt.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Trea på 72 kvm. 4800 med diskmaskin och nyrenoverat. 7e vån. Rosengård. El och bredband ingår ej, dock så ingår vatten plus att tvättstugan är dörren brevid.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
trea 90kvm 6600kr medborgarplattsen, takvåning.
you might wanna borrow some pants,<br> you know first impression and all.?..<br>
1000 dkr, 12 kvadrat, bor söder om århus i Danmark, tv-licens och värme och el ingår. Jes, det är billigt :)
2:a på drygt 60 kvm i Midsommarkransen...går på drygt 5200 kr/mån, vatten ingår, men inget annat.
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
Delar en 3a med min pojkvän och en kompis i en villa. Hyran ligger på 3666:-/person och den är 110kvm. Det ingår el, värme, vatten, sophämtning. Vi har även en jättestor uteplats, en egen liten bro, damm och trädgård, samt en liten gräsmatta!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Sen fick vi 2 soffor, ett bord och en dammsugare när vi flyttade in! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Jag glömde, vi bor i Trollbäcken, Tyresö! glömsk idag.
1785:- 33 kvm inget fel alls på lägenheten, vatten, värme och el ingår. Skellefteå.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
3250:- 40kvm ingenting ingår.. inge kabel-tv ens övre stan i örnsköldsvik
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
4800kr, 62kvm, inget ingår, bromma
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Hangaround
2006-11-20 20:10
FÖR ATT STJÄLA TRÅDEN !!! 18 kmv. 2500 ink el, värme, brb i Solna Jag flyttar dit den 1 December. Det står att den är möblerad och jag har inte varit där och kollat ännu. Men antar att det är SSSB som möblerat den. Så någon som bor i en möblerad SSSB lägenhet kan kanske tala om för mig vad det är för möbler som finns. Och är dem snygga, duger eller genomruttna?
hallunda kosta 315 000 2800:- i hyra el ingår å kabeltv..
gävle 31kvm vatten, värme och kabel-tv ingår. 2600.
40 kvm (insatslägenhet) hyra 2084kr... allt ingår utom el. centralt... 1 ½ timme med tåg till stockholm 30 min vätsrårs 45 min uppsala... mitt i smeten.... men endå världelöst! vill flytta till STOCKHOOOLM!
ajusste, de e en etta på 45 kvm :)
2a på 53kvm i mälarhöjden, sthlm för 3853kr/månad. vatten å värme ingår.
Hangaround
2006-11-20 20:49
Fidelista F22 Jag vet inte alls jag. Jag sökte på SSSB.Se Men om dem skriver att det är 18kmv som i mitt fall och jag mäter och får en på, låt oss säga 12-13 kmv. Då kan man väll stämma dem för typ bedräggeri (eller vad det nu är)? Att man betalar för mer är vad man har menar jag. Men annars så är jag inte kräsen, är innebonde hos en sur tjej och jag har ett rum på 6 kmv lixom. Det kommer att funka ett tag iaf med den nya. Den ligger på Armégatan iaf. Och det ska vara sssb som möblerat den med typ skrivbord och sånt. Ingen aning. Hört nått om IKEA-Möbler, men det vågar jag inte ens drömma om. Du får inte avskräcka mig sådär ahha. Det är det enda jag går och väntar på just nu. Att få eget skit.
2100 kr, 35 kvadrat, inklusive el, bredband (100/10), solarium, gym och bastu.
Sittin sideways...
4á i Solna 8000kr 99 kvm allt ingår förutom kabel-tv Delar med "frugan" och en vän så runt 2666kr i månaden
Hangaround
2006-11-20 21:12
Så då ska jag stämma dem hinnan jag tagit lägenheten :P ? Då blir det som att stämma McDonalds för hett akffe även fasst man aldirg ens druckit kaffe där. Aja skit i det. Jag är på gränsen till bostadslös jag med. Jag måste ut ur denna lägenhet senast den 5:dec och detta var den enda lägenheten jag hittade och hade råd med. Så jag skyndade mig. Dåligt eller inte men bättre än att flytta runt mellan kompisar hela tiden. Dock så är detta inte svart tack och lov. Jag är optimist också så jag får väll skylla mig själv i guess.
Skivsamlare
2006-11-20 21:28
Bor just I studentlägenhet som kostar 2100/mån, 22 kvm i Örebro. Bredband, el och vatten ingår i Hyran. Ska dock flytta till en större, fräschare och mer central lägenhet som kostar 3400/mån, på 50kvm där varken el eller bredband ingår. men det är det värt, hoppas jag.
betalar 5500 för en trea på 80kvm i rosersberg. rätt dyrt tycker jag men lyckades få ett förstahandskontrakt med kronofogdeskulder så what the hell liksom, jävligt mycket bättre än ingenting
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
2100 spänn för en nyrenoverad (som i renoverad innan jag flyttade in) etta i solna på 38kvm, 150 meter från solna C. Fett fint läge, tar typ 12 minuter in till stan med tuben. Fett najs :P
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
290 kvm med hela rubbet helt gratis dock 2 äldre människor som tror sig äga huset
www.justdet.se - svensk hiphop
5lax, 3:a, vasastan
..........
2600:- för en 2:a med kök. kanske 1 km till centrum. Ingår vatten och ibland finns det t.o.m. värme. Lika mkt som jag pröjsade för en 1:a längre från centrum så den känns värd.
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
opps.. i västerås yo!
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
en kompis etta på 42m2 går på 2500 tror jag, och allt ingår, förutom bredband. och då snackar vi parkering osv. är ju visserligen i kalix.
MoDo - the Heart of hockey!