I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Era hårda barndoms minnen

Övrigt - Blandat

2006-12-07 20:07
så hårt ska det stå
mhm
Graffare

2006-12-07 20:12
råkade kalla min far för idiot..han knäppte mig på näsan. =O
They called me Mr. Glass
Lyricist

2006-12-07 20:26
Jag brukar slå min brorsa lite, men han är uppkäftig vafan. Pappa har varit/är mycket borta...Något annat illa kommer jag inte ihåg haha:)

Hemskt med alla som har våldsamma eller alkoholiserade föräldrar.

2006-12-07 20:33
fick aldrig någon radiostyrdbil som gick på bensin, fick nöja mig med en skit bil som hade sladd

2006-12-07 21:22
råkade kalla min far för idiot..han knäppte mig på näsan. =O

hahahahaha! i feel you!
 Haters gon' hate...

2006-12-07 21:49
Brunsås
Om ens barn kanske har för vana att våldta folk, och man spöar upp barnet ordentligt och säger att det ska sluta våldta andra, och barnet sluta på grund av det. DET skulle väl kunna räknas som bra effekter av att slå sitt barn?

för de första får inte ett barn en sån tanke utan att ha upplevt något extremt under sin livstid, som oftast kommer från föräldrarnas uppfostran eller liknande.

för de andra så tror du inte isåfall att de hade varit lämpligare att besöka profesionell psykvård eller lägga in ditt barn på ett psykhem eller liknande än att spöa upp barnet ordentligt?

2006-12-07 22:13
övergrepp i vidrigaste form.

och så kommer jag ihåg när jag var liten och fick smisk när jag inte gjorde som jag skulle . gojrde inte spec ont , men jag grät iallafall.
jag levde för kicken , precis som du

2006-12-07 22:16
när jag råkade se hur de klippte av ett barns finger på tv.. kunde inte sova utan mardrömmar på två veckor

2006-12-07 22:48
äh sluta gnäll, alla har sitt drama i livet. Livet går vidare, tankarna styr hur du mår och vad du kan göra. peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-08 01:43
jag minns när soc kom o tog mig i skolan , o sen forslade mig mellan ett tiotal olika lvu hem, medans mor höll på att haverera i tablettmissbruk ordinerat av sveriges läkare pga felaktigt beteende hos sveriges socialtjänst så drev jag runt o förstod var fienden fanns......
jobbig grej att vara 12 år o krig med allt...

så pågick min barndom i 4 år, sen fortsatte det när jag blev 17..
men då blev man ju vuxen så d e case closed där...

längesen jag tänkte på det där fan...
jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2006-12-08 02:07
min mamma sa att hon hittat mig i ett dike :(

en kompis mamma sa efter att de klonat dolly att det nya kemiska vapnet skulle vara att klona sina söner och skicka ner dem i fallskärm så skulle de förstöra allt i sin väg.

2006-12-08 09:52
peaches F23

okunnighet ? vafan snackar du om ? Vad har okunnighet med att göra att jag inte skulle klara av att bo på landet ? det är väll olika från person till person ?

Jag är en storstadsmänniska och skulle aldrig palla med ett lantliv som du kommer ifrån. men om vi nu ska gå in på fördomar som du gör så är det ju allmänt känt att ni bönder är lite efter i utvecklingen och är typ rädda för saker ni aldrig upplevt. det är nog snarare något sånt som du går igenom men tanke på ditt hat till förorten. "ååh nej här bor det nysvenskar, det har vi bönder aldrig upplevt"

"typiskt stadsbor"

seriöst, ha lite verklighetsförankring så är du snäll.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-08 10:07
HAHA ja har ändå ett sjut barndomsminne att droppa.
Jag och en polare lekte i hans garage och hittade en borrmaskin
som vi börjar leka med.
Efter att ha borrat sönder heeela garaget så ska ni bara veta vad de jävla puckot gjorde. Han borrade I mig. Skinnet snurrade runt och sen sprack skinnet men de gick bra ändå men de blödde eeeeen del. Den jävla ungen fick sitta inna ett bra tag. hand mor och far vart inte sååå jävla superglada på honom. har ett fett jävla ärr sen dess.
REACT RICOCHET CREW

2006-12-08 10:15
maran P2
vänta du bara, om tio år är jag med på nyheterna efter att ha gjort något helt psycho som helt orsakats av mina föräldrar inte litar på att jag kan se bilarna själv. :O

2006-12-08 10:28
solkatt F16

haha det får vi inte hoppas.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-08 10:43
Jag var 12 år och hade smugit ut mitt i natten och målat med en kompis, pappas kompis såg mig. Så det blev 4 månaders utegångsförbud, och när mamma fick reda på de så kastade hon en bok på mig som var nära på att spräcka ögonbrynet.
413

2006-12-08 11:02
4 månader låter tradigt :P
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-08 13:28
hu,de finns en del folk med skumma värederingar i denna tråden!
ska ni slå era barn?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-08 14:44
inte så mkt fysiska ärr som psykiska har jag med mig från min barndom.

Men det är så mkt som jag inte orkar ta här, ska börja i terapi för detta. men bland annat fick man där grunden för sina värdelöshetstankar.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-12-08 17:24
jag trodde den här tråden skulle handla om mer ytliga hemska barndomsminnen.
ungefär som när barbapappa byttes ut till babar (hata babar),
eller som när mina tjejkompisar ville elda upp mina turtles tidningar ,de va inget för tjejer tyckte de.

2006-12-08 17:59
Mitt värsta barndomsminne är nog när jag blev kallad till rektorn för att min bästis anklagade mig för att ha pekat finger åt henne. Jag hade inte gjort det men ingen trodde på mig. Till slut erkände jag för rektorn, trots att jag var oskyldig, bara för att få gå därifrån.

En annan grej var när mina syskon stoppade ner mig i en flyttkartong, låste in mig på toaletten, släckte lampan och sa att min bror hade ätit upp mig och att jag befann mig i hans mage. Den paniken har jag aldrig känt varken förr eller senare.

shake it!

2006-12-08 18:00
kiddan gulligt...
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-12-08 18:02
Aint no uppväxt like a chilensk-unge uppväxt..

enda jag har o säga haha...
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2006-12-08 18:17
jag har lite för bra föräldrar.. därför jag är så jävla mesig o svag nu när jag är äldre
Graffiti is like music for your eyes.

2006-12-08 19:23
Farsan pundare, morsan fattig, en syster jag inte känner, droger och djävulskap. Men det kunde vart mycket värre.
Sittin sideways...

2006-12-08 19:24
glömde jag ju säga.
när bröderna tryckte in mig i en resväska och "glömde" koden. var på julafton och alla var samlade i ett rum, så kommer dom där med mig inrullande i en väska. var så panikslagen att jag inte ens kunde skrika. det var hemska tider :)
dom har rullat in mig i mattor också, och hoppat på mig.

har även gått in i pappas jacka och dragit igen dragkedjan som sedan fastnade. när dom fick ut mig var jag blå i ansiktet och dem tror att mitt konstiga beteende nu i äldre dagar har med syrebristen i jackan att göra
MoDo - the Heart of hockey!
Toastare

2006-12-08 19:24
jag hade också en ilsk pappa som var alkoholist... för 13 år sen blev han nykter och vettig.. och nu blir han aldrig arg så han skriker... han blir besviken, men inte ilsk.. det är skönt.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2006-12-08 19:26
fast min pappa har bara slagit mig en gång.. en dask för att jag inte ville ta mina ögondroppar, annars skrek han mest.. och det räckte.
Jag skyller allt på Emma!

2006-12-08 20:37
alexx
håller med, jag är aldeles för snäll och svensk för att hänga på whoa egentligen
http://felidae-music.com

2006-12-08 21:24
Jag har sett hur misshandel, agning har påverkar nära o kära i min omgivning. Inget har mått bra av det, ingen har lyckats bättre eller varit mer väluppfostrad av den anledningen. Snarare tvärtom folk mår skit idag, kan inte lita på sina föräldrar och för till och med en stor skara går det åt helvete med! 

Aga för att uppfostra är aldrig okey. 
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2006-12-08 21:31
har bara fått stryk av farsan en gång och det räckte och jag har alltid bott heltid med honom så detkänns inte som något särskilt hårt barndomsminne. däremot har jag hårda barndomsminnen självklart men det har dom flesta jag pratar med också och inget jag tänker skriva här
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2006-12-08 21:38
Mina föräldrar är snälla, visst dom blev arga ibland, men inget våld. Eller jo, en gång lyfte pappa upp mig i skinnet om in förstår. Lyfte upp mig, haha. Jag tror jag hade rivit sönder min brorsas Kalle Anka :) Det var en skitliten grej, men ändå så blev han argare än jag nånsin sett honom.

2006-12-08 23:19
hahaha rör aldrig någons Kalle Anka ;)
 Haters gon' hate...

2006-12-08 23:39
Rizmo

ja började gråta av skratt av de du skrev. liknande sak hände mig fast jag trodde låten var kändare än den var så ja gick omkring chockad över att pappa inte visste va de va för låt. haha, jaja roligt iaf

2006-12-09 00:27
Jag har aldrig blivit slagen av mina föräldrar, men ibland har jag nog fan förtjänat en smäll alltså.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-12-09 00:47
de hårda orden från min pappas sida under mina föräldrar skildsmässa är väl ganska hårda minnen. o sen en massa annat, men det känner jag inte för att dela med mig av.
syumoan akoinwe!

2006-12-15 00:21
Föräldrar som bråkat, en av dem trivdes inte på jobbet och utvecklade ett alkoholmissbruk till följd. Den andre har dåligt humör och är otrevlig utan att egentligen tänka på det. Det Jobbigaste var nog i somras när jag var tvungen att konfronteras med alkoholmissbruket, det var typ det sista som hände innan jag lämnades hemma i 2 månader för att jobba. Man hade en del tid att fundera över det då, och mycket av ens barndom får ett helt annat ljus om man säger så, och det har satt sina spår. http://members.chello.se/javell/karleksfull.htm.

2006-12-15 00:56
Alltså folk som slår sina barn bör ha dödsstraff, stenas till döds av tuffa robotar så kan det sändas på teve, RoboDeath 2000!

2006-12-15 01:19
Fick lite spö av farsan när jag var i trotsåldern, fast bara någon enstaka gång och endast när han var full. Eller det var snarare medelmåttiga slag utdelade mot kroppen. Så nu säljer jag crack på plattan...skämt åsido. Jag har allt att tacka honom för, om jag hade växt upp med morsan hade jag definitivt inte varit där jag är nu.
Yeah!

2006-12-15 20:54
morsan o farsan alagare
soc kommer hämtar mig när jag e 5
kommer från det soc hemmet hos ett galen psykbryt efter 10 år
då får tvillingsyran anorexi o håller på o dö

ungefär....
försöker glömma detaljer 

2006-12-16 02:22
blev misshandlad o utslängd

2006-12-16 05:55
sewsis
ja, det e skrämmande! jag som trodde pappa var värsta discokungen a la Travolta och pimpade alla tjejer.. så kan han inte ens Its raining men :(

Visade sig att han var såld på Rolling Stones så han är nu i efterhand förlåten :)
CAMPIONI!

2006-12-16 10:26
Ett av mina jobbigaste minnen är nog när jag gick i högstadiet, låt oss säga 8:an och min inte så lilla fari (1.90) kommer inrusande under engelska lektionen klädd i ljusbruna kängor, grå mössa (toker-style)  som gjorde så att han mestadels såg ut som en full tomtenisse och en grön-röd-gul-blå overall a la 80-tal. En riktig banan, och jag skämdes oerhört mycket.

Eller när jag står och pratar med farsgubben och en tjejkompis väntar på mig lite längre bort, efter ca 5 min frågar vänninan:
- Vem var luffaren du pratade med?
-Det var min pappa,
mumlade jag tillbaka.
Time of my life...
Mooving beyond borders of time,
Backwads but Forwardsš

2006-12-16 21:33
Minns att min mamma kan ha lyft upp mig i håret när jag var liten, min farsa gav mig smisk på rumpan med. När mamma lyfte mig lipade jag för att det gjorde ont, när pappa gav mig smisk så gjorde det egentligen inte ens ont. Han skulle aldrig slå ett barn på allvar.

Min morsa är fillipinsk och van vid det sättet att uppfostra barn, men om hon skulle slå mig nu skulle jag skrika åt henne och hota att spöa henne, om hon trots det slog mig skulle jag ringa snuten och be dem hämta henne. Jag kommer aldrig att förlåta henne för det hon gjorde när jag var liten och tänker gå mot mängden och inte försvara min mamma för det.

Man ska aldrig slå sitt barn, aldrig. Om man gör det anser jag att man är en dålig förälder, sjuk och en komplett idiot.

Jag trodde det hette, "våld löser inga problem"

2006-12-16 21:34
Lider med er som blev slagna som små ..

Och funky_fresh,

Eller när jag står och pratar med farsgubben och en tjejkompis väntar på mig lite längre bort, efter ca 5 min frågar vänninan:
- Vem var luffaren du pratade med?
-Det var min pappa,
mumlade jag tillbaka.
Time of my life...

Det kan inte ha varit kul, tycker synd om dig.

2006-12-16 21:37
pappa+alkoholbesvär+drogproblem+död
dingrinn.blogspot.com

2006-12-16 21:39
..men om hon skulle slå mig nu skulle jag skrika åt henne och hota att spöa henne, om hon trots det slog mig skulle jag ringa snuten och be dem hämta henne.

kärlek eller ?
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2006-12-16 21:41
jovana F0, tror inte att min mamma skulle slå mig. Men om hon skulle göra det så skulle jag inte acceptera det.

2006-12-16 21:50
funky_fresh

sånt där e aldrig kul o höra....

när jag läste det där "vem var luffaren du pratade med" kom jag och tänka på en liknanade händelse.

min papi har ett handikapp , fel på benen, så han går lite annorlunda, inte spec konstigt. en dag när jag gick på lekis så skulle pappa gå med mig genom skolgården, då kom det fram en äldre elak kille och skrattade åt min pappa och sa typ " HAHA var det där din PAPPA?" .. jag ljög och sa att det var en annan tjejs pappa. jag mår fan dåligt över den än idag att jag ljög, och skämdes så mkt över honm.
det som nästan gör saken värre, är att jag efter den dagen sa åt pappa att han aldrig mer fick komma till lekis med mig !
jag levde för kicken , precis som du

2006-12-16 21:51
ten

för det första, tror jag att hon inte skulle slå dig om hon inte hade riktiga anledningar till det.
för det andra, så är det sjukt att man skulle hota med att spöa sin egen morsa och ringa polisen, bara för att hon vid ett tillfälle slår dig ett flertal gånger.

klart man inte accepterar det, som att de som blir slagna accepterar det när det är aktivt?
snälla, det är ett sätt att uppfostra barn. dom gör det inte för att dom hatar sina barn. så varför hata tillbaks?

om min morsa skulle slå mig nu, skulle jag inte lyfta ett finger jag skulle säga- här mamma slå mig om du tror att det kommer bli bättre, men jag tror inte det. och det är synd att du gör det.. ungefär.
det går att lösa grejen utan att ringa polisen, soc och hela sverige
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign