I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Smällare den sorliga berättelsen

Övrigt - Blandat

2006-12-09 13:44

Smällare den sorliga berättelsen

Ja som ni och jag vet så är smällare nu förbjudet sen några år tillbaka, själv kommer jag ihåg när det var lagligt och man smällde allt som fanns.

iaf för att hedra den roliga uppfinning så tycker jag att ni ska berätta vad ni gjorde med smällare typ spränga brevlådor kanske en telefonkiosk ja berätta på bara.

själv så sprängde jag små plast soldater med tigersmällare och brevlådor med silverkrut.

Moderator

2006-12-09 13:47

En klassiker var att tejpa fast Thunder Kings i lampor och fyra av. I miss those good ol' disco days.

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2006-12-09 13:49

förresten kan man köpa smellare i norge?

Bruden har enn hel ikeakasse med typ 1000 thunderkings hemma, iår blir det nog lite lagbrott under nyårsafton.

Jävla hundägare som såg till att förbudet infördes!!!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

En gång stod jag närmare än säkerhetsavståndet.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death
Producent

2006-12-09 13:51
Va? Är det förbjudet?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-09 13:52
Jag har basra smällt en röd smällare i handen, kommer inte ihåg vilken det var. haha.
Sen har min tvillingbrorsa tänt en raket inne i köket när vi var små. det var asroligt, fram tills morsan kom hem! ´haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-12-09 13:52
Kom ihåg när vi snodde en cykel, satte ihop tigersmällare runt ekrarna, tände på och så cyklade en av oss. Det var roligt haha
*snaark*

2006-12-09 13:54
haha brevlådor, papperskorgar, glasburkar, plast grejjer osv osv osv :) fetaste gången när var när vi drog av en thundrking i en papperskorg MITT i stan.....OJ JÄVLAR va de small, folk slängde för fan sig ner på marken =))
BAHA!

2006-12-09 14:04
thunderkings in i nåt järnrör är effektivt, på vilket sätt då? hmm, ja vet nte riktig.. men romerska ljus har vi krigat mycket med, till exempel med/mot invadrar-grannarna, efter det var det dags att köpa nya nya tröjor och sluta fred för nästa happening..:)
Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang

2006-12-09 14:07

aah smälla brevlådor och blomkrukor med thunderkings... back in the days :)

jag och en polare gjorde egna bomber tills en av dom smällde 5 sekunder för tidigt.. blev blinda i några minuter :)
samma polare fick 3 år senare en miniraket i örat..

reclaim the thunderkings!

No cake for the impurity!

2006-12-09 14:11
Skar alltid ut den lilla "smällaren" som sitter i thunderking som skjuts upp i luften och smäller. Sen tejpade jag fast stubinen på den så den såg ut som en liten skitsmällare, men den smällde utav bara helvete iallafall :)
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"

2006-12-09 14:21
det är sämst att dem tagit bort smällare.. men man kan ha roligt med raketer också.. om man bryter pinnen och slänger i papperskorg blir det röj kan jag lova. och då menar jg inte mesiga minirakterer, utan stora jävlar
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2006-12-09 15:40

Någon gång i mellanstadiet hade jag och en polare ett gäng tigerskott som vi kastade runt och smällde i plugget. Vi hade fått gå tidigare från lektionen då vi blev klara med ett prov tidigare än alla andra.

Gympasalen och matsalen låg i samma byggnad och vi fick för oss att kasta en smällare i en soptunna som satt precis utanför dörren där. Det small rätt bra och började ryka rätt rejält. Saken var den att vi skulle ha gymnastik då så folk från klassen började komma och en snubbe öppnade dörren till gympasalen så att det kom in en massa rök i entrén. Då vart det så jävligt att brandlarmet gick igång vilket slutade med att hela skolan, ungefär 700-800personer plus personal, sprang ut till utrymningsplatsen och brandkåren kom med tre stegbilar.

Brandmännen sprang runt där inne med rökdykardräkter och rapporterade in i radion när de hade kollat olika delar av skolan så att det inte brann.

Vi hade vår gympalektion efter allt det där och en snubbe skulle till och med tjalla på oss men läraren trodde honom inte.

"Det var Micke och Daniel! Dom slängde en smällare i soptunnan där!
-Nej Kalle, hitta inte på nu. Vi vet inte vem det var faktiskt.
Jo, men det var dom!
-Kalle, nu skärper du dig!"

Han var lite skum den där Kalle. Det var väl därför han inte blev trodd..

I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-12-09 15:41
Äsch, avbrutna pinnar på raketer är MKT roligare!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2006-12-09 15:47
tejpa fast smatterband på cp-husets entré dörr o sen plinga på va väll eeeehh räätt ball..
Well all I need is my 40, some Buda and my Timbs
my biggity black benz with them 19 inch rims...

2006-12-09 15:49
smällare har varit förbjudet i norge mkt längre än i sverige så det är  kört där :(

om man vill ha kul nu så får man lov att bygga egna
Graffiti is like music for your eyes.
Toastare

2006-12-09 15:50
smällare är det värsta som finns tyckar jag just nu... min hund är skotträdd och vågar knappt gå ut nu för att nån jävla ungjävel smällde en smällare.

Så jag har lovat mig själv att ge alla ungjävlar som smäller smällare stryk.. kanske smälla av en smällare i röven på dem.

rakterna kan jag inte göra nått åt... tyvärr. Å det hade väl varit lugnt om folk bara smällde vid 12-slaget..

Jag skyller allt på Emma!

2006-12-09 15:56
Yes vilka minnen , själv hade jag grav tinitus ett bra tag efter att meckat med en thunderking o tänt på det där krutet när man tar av dne på mitten , vilket kunde resulterat i avsmällda fingrar men jag klarade.

men fan idag smäller ju folk året om deet blir ju bara större och större att smälla av träkistor och raktesatser på nyårsafton

2006-12-09 16:47
mm smällare va skojj, sprängde den mesta som kom i ens väg.

Men annars så är raketer jävligt roliga me:D
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!

2006-12-09 16:58
Det bästa med fyrverkerier är att nyårsafton smäller ut lika mycket gifter i naturen som ett år av hela sveriges trafik!

det går fortare med smällare, keep it real!

2006-12-09 19:12
Johnny-V8 
va?!?! om det är så ska jag aldrig mer trixxa me smällare.
ÄBOD

2006-12-09 19:18
vände en raket upp&ner i en fet hundbajshög och tände på. det sprutade bajs. *FniZz*

2006-12-09 19:35
  • De där burkjävlarna som skjuter ut eldklot, you know, hamnade lite snett för 3 år sen. Träffa mig i benet och satt fast i mina sköna nylon-mjukisar.
    Resultat: Sönderbräna nerver och skit i benet + en jävla massa smält, konstgjort tyg i som hade stelnat i såret så att vi va tvungna att dra sig lite. Smärta på hög nivå.
  • Ännu en gång när burkjäveln skulle spela allan och välta. Jag ser att den hoppar upp lite i luften, så jag rusar mot dörren. Ett eldklot flyger precis förbi örat på mig och bränner bort lite av lejonmanen.

Fyverkerier är hemska, men ack så roliga :)

2006-12-09 19:40
Mic_Styles P19

var det du din jävel!? :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-09 20:29
själv så sprängde jag små plast soldater med tigersmällare och brevlådor med silverkrut.

se upp! leksakerna kommer efter dig, precis som för onde Sid i Toy Story!

jag har mest firat med päronen eller försiktiga vänner. och de har blivit fly förbannade bara jag har tänt en smällare i handen och kastat iväg. så..delvis därför inte mycket smällarbus för min del, lite plastgrejer och ihoptejpade grejer.

sen så tycker faktiskt inte jag att det är okej att gå och förstöra allmän egendom eller andras egendom på det sättet. kommer ihåg att min kompis storebrorsa smällde av massa grejer på min favoritklätterställning, vilket resulterade i att den förkolnade och gick sönder på en del ställen :(
Delam tange barat

2006-12-09 23:02
thunderkings i brevlådor = kärlek
http://felidae-music.com

2006-12-09 23:12
om jag minns rätt så hette smällarna "m60/m16"  det var ett skott som smällde seb åkte upp i luften, sånna smällde jag och min bror sönder våran brevlåda med. 

Nu kan man ju köpa "bangers" ,smällare med ett jävla dunder, sånna som många fotbollsligister kastar in på planen. dom kan man ha kalaskul med. tyvärr är dom dyra och man måste beställa från italien.

www.tifo.it är länken, jag vet inte vart dom finns på sidan, men leta er fram.
huset röd

2006-12-09 23:37
http://www.jesper.nu/filmer/jackass/Fyverkerier.php

man kan ha kul med smällare :)

2006-12-09 23:39
Hansel

får väl säga att dte var en väldig trevlig bild :D

2006-12-09 23:44
haha de va en snubbe i vårt kvarter, vi sprängde hans brevlåda varje nyår=)

Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-12-09 23:54

Fan fanns det inte double Thunderking också , smällde sjukt jävla högt dem var lite större på storleken

2006-12-09 23:57

va? är smällare Förbjudet? :s

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-10 00:12

jag brukade tända dom i bussen, utan att nån ser
ni ska bara se hur alla hoppar till..

2006-12-10 00:28
sprängde brevlådor... sånna i plast pajjade ganska lätt...
What would macgyver do?

2006-12-10 00:41
Jag Körde Upp En Såndär Stor Jävla Raket I Röven På En Hund Så Den Sprängdes =P Så Jävla LoL När Den Small Av Och Hunden Bara Gnydde Och Ramlade Ihop HaHaHaHaHa :P
PEACE

2006-12-10 00:51
had en period när jag och en polare brukade stoppa in smälalre i snöbollar, tända och slänga dom på pensionärer. inget jag är särskilt stolt över, men vafan...vi var barn! en klassiker var ju att ta såna där billiga raketer som är typ 2 cm tjocka, bryta av pinnen, lägga dom på marken och tända på. kul när man inte vet var fan dom ska sprängas :)

förra valborg så hade vi raketkrig, jag använde även min asscrack som rocketlauncher. det var rätt fett det också!

minns även när farsan skulle tända en raket för massa år sen, raketjäveln tändes på nån sekund och drog iväg rätt upp innanför hans tröja och ut genom kragen och lämnade bara ett schysst brännmärke efter sig. jävla tur för honom att han lutade huvudet bakåt precis då...

2006-12-10 00:56
Man kan fortfarande köpa smällare... De flesta försäljare, som inte jobbar på större affärer eller varuhus, kan sälja ganska schyssta grejer om man frågar efter det...

Jag vet iaf en som brukar sälja smällare som mer eller mindre ser ut som dynamitgubbar storleksmässigt.. power, de e najs..
<3

2006-12-10 01:49
SunTzu P21
Nja, det var inte den gången när jag bodde i Karlshamn om det var det du menade. Det här var i femman-sexan någon gång.

Det var Kalle som tryckte igång brandlarmet i k-hamn för övrigt..
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-12-10 01:52
Kalle i karlshamn och Kalle i mitt förra inlägg är två olika personer ska kanske nämnas också.

2006-12-10 03:34
whuut e smällare förbjudna (seg)

hur länge har det vart det..om jag inte minns fel så had ejag det förra nyårsafton..:/

:D

2006-12-10 12:15
Ååh de där små jävla smällarna.. Tigerskott? Möjligt. Något med Tiger iallafall. Brorsan slängde ner ett par i en soptunna som senare råkade bränna ner min favoritlekplats.
My heart lives in my vagina.

2006-12-10 12:24
Thunderkings i tunnelbanevagnar/tunnlar har alltid vart en personlig favorit.
Nu för tiden tvingas man importera eller mecka egna smällare, fördelen med de sistnämnda är att de är så mycket roligare och destruktivare.

2006-12-10 12:25
Fan vad jag hatar tråkiga hundägare som väljer att köpa en hund för att sedan ha mage att klaga över smällare om man bor i stan.

Som någon sa tidigare, bangers kan man ha lite kul med, sen så kan man oftast köpa rätt roliga grejer hos din lokala turklivs
.........................

2006-12-10 14:32
hahaha jag hoppas jag är grovaste än så länge (inte läst resten)
Iallafall var väl ca när man var 11 år kanske och var med mina kusiner o kompisar i samma ålder, vi hade riktigt bra smällare osv. Så får vi syn på en bil (som stått stilla där i kanske 2-3 månader på en parkering) men endå en bil liksom, Vi ser att rutan e lite öppen och kastar in flera st, bam bam bam bam!
Vi skrattar som fan o tänker inte på vad som kommer hända, haha plötsligt så tänds bilen och börjar brinna i sätena. Polis och brandkår kommer, och frågar: Pojkar har ni sätt något?
en av mina kusiner får ut sig: DET VAR ZIGENARNA!! dem sprang ditåt mot berget och gömde sig!! (AAA AAA BAKOM BERGET säger vi andra)

hahaha det var tider

2006-12-10 14:47
Detta får inte användas av lagordningsmän eller andra smällarefientliga varelser:
Jag vet en butik som kränger smällare i västra Stockholm..
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2006-12-10 14:53
jävla fittiga hundägarnas fel :( svårt att hålla hundfanskapet innomhus på nyår eller? men nej nej, dom pajjar alla sveriges barn och ungdomars nyårs skoj ist :/
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-12-10 16:09
legogubbar/bilar modellflyg leksaksstridsvagnar, det är inte lätt att vara en 10årig EFXs leksaker :D

några dåliga minnen också, lyckades skjuta en polare med en tårta som välte, han hör lite sämre på vänster öra nu =(
träffade några passers by också, fyfan vad vi sprang =D
UK

2006-12-10 16:11
Gurra

Jag med, året runt dessutom .D Men sist hade han slutat sälja rökutvecklare, det är mindre kul.

2006-12-10 16:15
kommer ihåg en gång när en kompis brorsa hivade en kinasmällare på mig, jäklar vad jag sprang

nu verkar det dock vara mer poppis att leka med bomber, och göra bensinbomber. finns några tomtar som häller bensin(litervis) i brunnarna och kastar en tändsticka så hela kalix skakar och de där 50 kg tunga (minst) brunslocket flyger flera meter upp i luften och landar senare några meter bort. fast jag och en polare satt dit dom jävlarna i somras så nu är det färdigt med det iallafall. kommer nog bli värre till nyår dock
MoDo - the Heart of hockey!

2006-12-10 16:17
Vi skjöt en thunderking i ett trapphus.

VILKEN JÄDRA SMÄLL det blev! jag tror aldrig jag har sprungit så fort förut.
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen