Hej eller inte hej?
Hejsan ...! Alla vi här jag ju kompisar.. Visa riktigt thighta andra mindre.. När jag träffar min "nära" kompisar så stananr jag ju alltid o snackar med dom osv.. Men sen har vi sånna man känner lite? Du kanske är ensam ute o går, så stöter du på en sån... Så börjar man tänka, ska jag hälsa eller inte? Sen så kanske man bestämt sig, okej jag häslar.. Så kommer nästa fråga, ska jag stanna o prata ? eller ba säga hej o gå.... Jag tycker detta är lite obehagligt, så jag brukar titta ner i marken o låtsas inte se något :) Har ni samma problem D:? Vad gör man för att slippa pinamheter ? Peace :)
Highfive anyone, anyone?
Ja finns fler trådar om denna fråga men jag håller med :P
bestäm dig innan.. ser får du se om han/hon stannar då blir man ju mindre tvungen o göra det själv... tja läget kan man säga i förbidfarten.. alltid dra en "jag har brottom" också om man villlllllllllllllllll
helt sjukt
jag säger alltid hej om det inte är en typ helt random person som man typ bara känner igen lite sådär. för jag tänker att jag skulle bli glad om folk jag kände igen hälsade på mig, speciellt om det är otippat.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Det är bara säga: hej!, halvstanna fast fortsätt att gå lite sakta och fråga: allt bra? medans du nästan har gått förbi personen i fråga när denne svarar: bra. nu har du vänt dig lite om eftersom du nästan har gått förbi personen helt och innan du fortsätter så drar du av en: Allright! Ha det bra!
Som dröm var den vacker att få!
Ett så kallat snurr-snack-i farten =)
Om du inte är så pratsam och inte gillar att snurra så räcker det med ett: Tja! =)
Michaela F22 så gör jag. det bästa sättet när man egentligen inte orkar prata med nån.
syumoan akoinwe!
Syumoan Drar av en snurr?
Lyricist
2006-12-10 23:06
Haha fler som tänkt på det där ja...Jag kör lite 50/50 beroende på vilket humör jag är på...Jag borde heja mer dock:\
Michaela F22 ja snurr snack i farten:D
syumoan akoinwe!
den funkar alltid =) Jag får alltid dåligt samvete om jag tittar bort och låtsas att inte se någon
haha jag med! då brukar jag smsa o fråga om de var den personen jag gick förbi o att jag var så stressad o så.
syumoan akoinwe!
klart man kan hälsa :P alla har vi nog stött på det där problemet flera gånger. höhö.. jag brukar hälsa men bara fortsätta gå om jag inte pallar snacka med den är väl inge mer med det.
Det där kan bli jävligt pinsamt ibland. eller inte så pinsamt iofs, mer jobbigt. man träffar typ en förälder till nån vars son spelade i samma fotbollslag som man själv och dom kanske skjutsade till match nån gång sommaren 97. man vet att dom känner igen mig men man är inte riktigt helt säker så man avstår från och hälsa. händer såna situationer rätt ofta. sen är det ju en annan situation som är apjobbig också. man har vart på fest och snackat lite med nån typ som man aldrig träffat innan, så ser man denne på bussen och eftersom man aldrig pratat med denne i nyktert tillstånd så avstår man också då från att hälsa. mycket jobbiga situationer. jag e antagligen rätt skygg när jag e nykter.=)
Anima Sola
Mobiltricket for the win.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
hahaha ja det finns ju också
när man slutar hälsa på nån gammal kompis man längre inte känner, och föräldrarna/syskonen fortsätter att hälsa, DET är jobbig sits. iallafall om gamla kompisen e med mamman/syskonen då man råkar stöta på en på stan t.ex. jag hatar när nån går förbi, och hälsar, man hälsar tillbaka, sen hör man bakom sig "hur e läget" ORKA ropa tillbaka, "jo det Är Bara BRA - Hur ÄR DET SJÄLV DÅ ???? då man tillslut måste stanna eller ropa efter en. så jag drar oftast med en tummen upp och går förbi haha.
jag levde för kicken , precis som du
jag har det problemet med väldigt många människor känns det som...jag brukar låtsas som att jag inte ser dom eftersom en hälsning kan leda till att man måste slösa tid på att ha nån jävligt awkward konversation om ingenting alls. sen så finns det ju den där typen av människor som man inte känner överhuvudtaget egentligen och bara hälsar på av gammal vana. det kan vara att man snackade massa på en fest för tre år sen och har fortsatt hälsa sen dess av ren vana. skumt egentligen...
som bara är lika och inte ens är dina polare? hah.
tycker de värsta är när man går förbi folk man en gång varit as tight med men på nåt sätt slutat umgås å sen slutat hejja på.. man går förbi varandra å tittar på varandra å vet ALLT om personen å har delat de ena å de andra men man hejjar inte ens. kanske bara ja som har såna men jobbigt äre iallafall, och försöker man hejja så ser personen de inte i tid så går man å skäms sen. fifan
hejjar alltid, blir dock irriterad på folk som itne gör det, kan vara folk man träffat genom vänner flera gånger som inte hällsar, otrevligt tycker jag...
det bästa är ju att bara söka ögonkontakt o om personen kollar på dig så kör du en lite fräck "nick" bara . ni vet va jag menar
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
det är så fult med nickningar ser ut som värsta nervskadan eller nåt :O
naj naj nickningen håller alltid! det ser bara fult ut för dom som inte bemästrar den till fullo
den som uppfann nickningen gjorde det inte med flit vad jag tror.
camillannn jag kan nog säga detsamma om den som "uppfann" dig.
HAHAHA
jag levde för kicken , precis som du
lamna aldrig hemmet utan sparkcykel, det gar undan bara man vill
ge mig din månadspeng
Jag hälsar på alla jag är bekanta med också! Då slipper man pinsamheter helt :)
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
Om jag ser nån jag känner komma emot mig, så brukar jag ta upp telefonen och ringa nån fort som fan :) Då blilr det bara att man nickar, och man slipper stanna och prata.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Även jag hälsar hellre en gång för ofta än tvärtom :) Sen är jag o andra sidan en pratglad jävel
Look with your own eyes - See with your own mind
mickmästarn jag var väldigt noga 'uppfunnen' ;)
säger hej,om personen stannar upp typ lite grann eller så pratar man kanske lite...eller aa iaf jag ;P
ingen vågar hälsa på mig för jag har alltid min mördarblick när jag är ute och går ensam. men om jag får ögonkontakt med människan så säger jag bara- hello moto, så fortsätter jag vidare. men det händer ofta att jag tänker ska jag hälsa eller ska jag inte hälsa. om jag har träffat personen flera ggr förut är det klart jag hälsar.. men om det är en person jag aldrig riktigt har pratat med förut så stannar jag inte o pratar med människan. orka.. vafan ska man säga till människan?
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
Hahahaha :D
Highfive anyone, anyone?
1. Jag försöker fånga personen ögon så det är upp tille den om han/hon vill hälsa. 2. Jag stannar och pratar om jag har något på hjärtat, annars så brukar jag bara slänga ur mig "är allt bra eller?" i farten medans jag går förbi. Är det så att personen i fråga har något på hjärtat och vill stanna så märker jag det direkt och stannar. Det går väldigt lätt. Inga problem ;)
Jag hejjar, men sen om jag stannar upp och snackar det vettefan. Det är bara ibland när jag känner mej extra social och sådär. Allt beror ju på hur mkt man snackat innan också! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Det vore onekligen trevligt om man kunde stanna upp och prata lite. Fast vad skulle man säga? "Hej, hur mår du?".. Och sen? Måste man hitta på att man har bråttom för att slippa den pinsamma tystnaden, en en sådan skulle uppstå? Är det någon som man inte har ngt att säga till kanske det räcker med en "hej, hur mår du" i farten? Är det någon som man känner lite, men som man vet har ngt gemensamt med.. ja, då kanske man kan stå en stund. Jag brukar i alla fall försöka hej:a, eller le snällt! Ytterst sällan som jag tittar ner i marken, oftast då när jag inte är säker på ifall jag känner igen personen eller ej.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Jag pratar alltid. Oavsett om jag känner dem bra eller inte.
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
Broder P20 är det så kul med "vädret är ----" och "vad gör du nuförtiden då?" konversationer eller?
haha jag säger hej till alla jag ser. en gång var det en trevlig farbror som sa att han trodde jag skulle råna honom:'( så hade han en köttätande mördar hund och frågade om vi skulle hålla sällskap, jag sa att jag skulle åt andra hållet. men, säg hej.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta