I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om 6 år. En Man. Ett kreditbolag. Världskaos.

Övrigt - Blandat

2006-12-21 16:47

Om 6 år. En Man. Ett kreditbolag. Världskaos.

någon som hört om detta.
Anti krist.. när han ska komma..
Jag har läst mycket om detta osv, om maya indianerna osv.

Det jag fastnat mest vid men som jag inte hört så mycket om förutom på Discovery och läst i bibeln (tror jag?)är att..

Det om 6år ska komma en man som ska vara anti krist.
Det är en man som ska äga ett kreditbolag, ett stort sådant.
Som sprider sig över hela världen. Han kommer uppge sig för att vara Jesus. Inte ordagrant men tänk nu metaforiskt. Folk kommer att följa honom, men dom som vet bättre, kommer göra tvärtom.. Minns fan inte allt men det är något sådant.

Det som är lite intressant är också att det står i bibeln att när världen, vi människor, börjar handla med djävulens siffror är då allt startar.
Och vad är det vi gör nu? Vi handlar allt över Internet nuförtiden, det mesta. Hela världen använder Internet som ett sätt att köpa sig saker. Och vad gör vi när vi ska knappa in en sida?
Jo, WWW. På Hebreiska är www siffror. 3st sådanna. 3 6or.
Alltså 666. Vi handlar redan idag med djävulens såkallade siffror, www=666, över Internet.

Någon som hört något mer om denna man, som äger ett kreditbolag, som spås komma?

Jag vet mycket mer men är hungrig och känner att diskusionen får börja här. Lämnar över till er.

Vore också tacksam om endast seriösa medlemmar skriver i denna tråd, annat skit undanbedes.

2006-12-21 16:48
Jag anser mig vara tämligen seriös, men jag kan inte låta bli att asgarva.

Du borde snacka med Blizzak, han är inne på de mest avlägsna konspirationsteorier. ;)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2006-12-21 16:56
haha. jag vill ha info om det där med att w = 6 på hebreiska. och gärna nån källa på resten också.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-12-21 16:58
Ja Bill Gates är fan ren och skär ondska. Vafan är det för ondskefulla idéer att GE pengar till välgörande ändamål?!?! HUR VÅGAR HAN?!

Det finns mer ondskefulla saker i världen än internet hur som helst, men lycka till med paranoian!
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-12-21 16:59
dags att uppdatera med lite bibelord...

upp 13:16-18

Och det ser till att alla, höga och låga, rika och fattiga, fria och slavar, får ett märke på högra handen eller på pannan

och att ingen kan köpa eller sälja utan att ha märket, odjurets namn eller talet för namnet.

Här behövs vishet. Den som har förstånd skall tolka odjurets tal, ty det är en människas tal, och talet är 666.

det här är vad som står om talet.

matt 24:4-14 om tidens slut, falska profeter osv...

Jesus svarade: "Se upp så att ingen bedrar er.

Många kommer att uppträda under mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall bedra många.

Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra. Allt detta är början på födslovärkarna.

Då skall man utlämna er till att plågas och dödas, och alla folk skall hata er för mitt namns skull. Då skall många komma på fall och ange varandra och hata varandra. Många falska profeter skall framträda och bedra många. Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad. Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma.

det var två ställen om den sista tiden. finns givetvis fler. angående uppenbarelseboken finns det olika teologiska tankegångar... vanligast är att man ser den som en profetisk bok för de första kristna, och den talar främst om romarnas förgörelse av jerusalem och förföljensen av de tidiga kristna. att den är profetisk i ett längre perspektiv så den gäller oss idag är man inte lika säker på. en del grejer om himlen ligger såklart i framtiden, men de mesta har nog redan hänt...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-21 17:03
Kreditbolag... Så alla som lånar stålar blir onda?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-12-21 17:08
jag trodde att 6 skrevs ut som ? på hebreiska, vet inte om det översätts till w i vårt språk. i vilket fall så skulle 666 på hebreiska skrivas ut som  ??? om jag inte misstar mig.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-12-21 17:08
ah, whoa klarar inte hebreiska...

2006-12-21 17:09
Märket lär ju vara nån streckkod från staten eller så:)     
www.google.se

2006-12-21 17:13
Det var sånt här som fick mig att vända drogliberalismen ryggen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-21 17:18
bullshit.

2006-12-21 17:33
vilken jävla nolla...
Out Foxed

2006-12-21 17:47
Vad är det med dessa spekulativa bibeltolkningar och maya indian-kalendrar som får folk så övertygade? Jag tycker mig ha sett ett antal trådar om världens undergång och olika profetior.

Det går att tolka fram allt möjligt ur bibeln om du gett dig fan på det, vilket också gjorts ett oräkneligt antal gånger under de senaste århundradena. Tänk efter lite: hur sannolikt är det att ett par meningar som skrevs för drygt tvåtusen år sedan syftar på just den hypotetiska händelse, som personen som tolkat det ur bibeln menar ska hända inom en snar framtid?

Det finns tusentals citat ur bibeln, koranen, toran och säkert en och annan indiankalender som kan appliceras på viken händelse som helst. Så fort det kommer från någon av dessa skrifter så verkar dock all form av kritiskt tänkande försvinna totalt hos vissa personer. Skulle inte världen gå under år 2000? Och igen år 2001? I år skulle den visst ha gått under också, som i princip vartenda år innan om man väljer att tro på alla som förutsått det.

Att på fullt allvar spekulera i bokstavs- och siffersymbolik borde väl vara under folks värdighet tycker man. Tror trådskaparen att, när man fick för sig att kalla internet för "world wide web" och sätta förkortningen www framför, man då hade denna undergångsprofetia i åtanke och tänkte ge världen en liten kluring där eller? Eller var det genom Guds inverkan man beslutade sig för "www" som ett sorts omen inför domedagen? Det kan mycket väl vara så att bokstaven W är 6 på hebreiska men jag slår vad om att jag kan hitta tre sexor i följd bara jag letar lite bland vilken information som helst. Betyder det då att djävulen varit där?

Hur förutspådde bibeln, eller vad det nu var, kreditbolag förresten? Det här med djävulens siffror också, i vilket sammanhang står det och vad syftar dessa siffror på? Hur "vet" man att just den här anti-krist ska uppstå om sex år?

För övrigt, JA, jag är helt seriös med det här inlägget.
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-12-21 17:49
förutspått ska det stå där, glömde ett p
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-12-21 17:59
Om jag inte minns helt fel kan djävulens tal lika gärna vara 616 som 666, så www-teorin faller ganska platt på det.

2006-12-21 18:03
armageddy:

det stämmer bra det.

annars tycker jag att de längre inläggen av cheeroy och psykel sa det mesta. case closed.

2006-12-21 18:09
Shit, vad fan är det med folk asså? :S

2006-12-21 18:15
Varför skall alla förknippa myaindianerna med domedagsprofetior?
Det dom har förutspått är att jorden "går under" som vi känner till den år 2012 och DÅ kommer den nya upplysningstiden. Innebär alltså att vi fortfarande lever men på annat sätt än nu, därav en positiv händelse snarare än en negativ.

Angående tråden nu då för att hålla sig ontopic.
Det vi alla vet är att nåt måste ske med världsordningen. Är rätt skrämmande att nu t.e.x så är det helt grönt ute, ingen snö och frodigt gräs... i December!
Annat sak är ju det som t.e.x min turkiska vän sa till mig idag att hans hemstad (vid svarta havet) har det ej regnat alls och en sjö som är en av världens största har nästan torkat ut.
Sedan ser man på förrförra vintern då det var snö i en polares hemby i Tunisien och bilder på snöbetäckta palmer cirkulerade på internet. (det är realistiska orosmoment)

Sedan ang. talet 666 så är det vida känt att det är "number of the beast" och att alla som följer honom kommer vara märkta med hans tecken.
En konsprationsteori som är ganska läskig är det faktum att streckkoderna vi har över hela världen är uppbyggda på samma sätt och studerar man dessa kan man finna att talet 6-6-6 är inprintat i den. Och Då tar vi det läskiga faktum nummer två: att tekniken utvecklas och folk i framtiden kommer få en inopererad streckkod i handen för att kunna handla osv. (detta är som sagt en av teknikerna de förutspår för framtiden, ej sagt att så komemr ske)

Klart man tror på anikrist är ganska självklart om man tror på frälsaren. Yin och yang och moder jord och fader himel. Finns allt hat om det skall finnas kärlek. Men frågan är om Bill Gates verkligen är djävulen...? Om det tvistar de lärde.

Men att WWW skall vara djävulens nummer har jag svårt att tro. känns för uppenbart att han kommer använda internet som sin lekplats, han kommer nog ta vägar få kan lista ut och göra allt för att lura oss weakminded people.

2006-12-21 18:17
btw. säger nu ej att jag tror på streckkods-teorin. :) den är bara lite "kul"...

2006-12-21 18:23

nej men ärligt talat. jag är seriös nu, men herregud vad är detta?
Det står i bibeln dessutom att det kommer komma många som kommer utge sig för att vara Jesus.

alltså vilken energi av slöseri att lägga ner på detta. finns mycket mer fantastiska tingän att streckkoder innehåller 666.

gyllene snittet är tusen gånger intressantare och mer återkommande.
Femme fatale

2006-12-21 18:25

essutom är väl anti-krist inte en person? Jesus själv ska ju nedstiga på domedagen

anti-krist syftar väl med på världens förstörelse och undergång, all bedrövelse som ska vara en modpol den fridullt messianska.
Femme fatale

2006-12-21 18:31
Det var sånt här som fick mig att vända drogliberalismen ryggen.

Preciiiiiis... man är per automatik drogliberal om håller på med domedagsproetior.
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-12-21 18:33
Amar

alltså vilken energi av slöseri att lägga ner på detta. finns mycket mer fantastiska tingän att streckkoder innehåller 666

Klart att det finns mer fantastiska saker än att streckkoden innehåller 666. Jag påvisade bara en teori i samma anda som trådskaparens utifrån att poängtera att det finns så många saker att finna bara man letar -riktigt- noga.
Om det ej framgick i mitt inlägg så var ju det tråkigt.

anti-krist syftar väl med på världens förstörelse och undergång, all bedrövelse som ska vara en modpol den fridullt messianska.

Det beror la på vem du frågar och hur de har tolkat koranen/bibeln eller vart de nu har tagit sina tolkningar ifrån.
Men min muslimska väninna sa att hon har läst att antikrist har fötts nånstans. så hon måste ju hämtat de tolkningarna nånstans ifrån.
Alla har sina teorier ang. helvetet också. syftar bibeln på jorden elelr ett alternativ till himlen.

2006-12-21 18:40
La_Latina. syftade inte på kritik mot dig egentligen. jag menar mot trådskaparen, jag fattar inte att folk ine kan acceptera att man kan hitta samband i ALLT bara man väljer att leta på rätt ställen och utesluta annat .
jo jag antar att antikrist kan uppfattas olika, den vanligaste uppfatningen inom kristendomen tror jag är den att antikrist är djävulen själv som nedstiger. eller uppstiger kanske man ska säga.´

jag kan ännu inte heller riktigt komma över hela historien om djävulen. för det första har jag aldrig fatat vem djävulen är inom kristendomen, men har hört lie olika varianter om den om Guds fallna ängel.

om det är den som "stämmer" nämligen den om att Djävulen var Guds fallna ängel som blev förvisad från himlen var han fan den trognaste av alla änglar.

en intressant grej: Djävul, Himmel och Helvete nämns inte alls i Gamla testamentetes äldsta delar. straff kom på plats. syndade man dog ens släkt i generation ut på fläcken, var man god blev man belönad med generation av barn osv, såsom Abraham blev. välsignad med barn vill säga
Femme fatale

2006-12-21 18:44

Jag tror hela det här djävulssnacket oich dualismen inom speciellt Islam ochKristendom uppkom för att göra det lättare för människor.

att man behövde dela upp Guds egenskaper i två motpoler.  Som om de vore motståndare, att Djävulen stod för det obegripligt onda och Gud för det obegripligt goda.

men egentligen samarbetar de. Gud använder sig av djävulen för att sätta människorna påprov i de bibliska historierna, t,ex, jesus 40 dagars fasta i öknen.

Djävulen är frestelsen att falla för mänsklig synd, men det är alltid Gud som sätter på prov. Gud är den allsmäktiga inom religionerna så han kan i princip emliminera djävulen när hanvill

Men Gud vill inte det, eftersom de då inte vore någon poäng att Människan hade en egen vilja isåfall, det ska ske av egen kraft och med Guds hjälp att hitta rätt "väg"

Hade djäulen varit en fiende till Gud hade gud gjort sig av med Djävulen hur lätt som helst.
Femme fatale

2006-12-21 18:47

Nu vart jag kanske ganska offtopic men jag ville dela med mig av man tankar på antikrist som en sorts djävul och motsats till Gud.

jag tror inte på att de är motpoler. djävulen är likväl den underkastad Gud. Jag tror bara det mänskliga sinnet är i behov av en uppdelning, ett förkroppsligande av Yin och Yang, frid och kaos, ondska och godhet.

jag teoe också det styrker att det inte fanns i början avb Judendomen utan uppkom senare, jag tror ewn uppkom i och med att folk börjadeifrågasätta hur Gud kunde inneha så många olika egenskaper som sa helt emot varandra
Femme fatale

2006-12-21 18:50

Det är inte 666, läste i aftonbladet att det var något annat :D

One Love!

2006-12-21 18:51
yes, nummerologi! konspirationsteoretikers o tupac fanatikers favorit!

2006-12-21 18:52
Amar

you pretty much said it. :)

om det är den som "stämmer" nämligen den om att Djävulen var Guds fallna ängel som blev förvisad från himlen var han fan den trognaste av alla änglar.

det är väl den mest kända teorin? att Han var Guds högra hand, men han fick storhetsvansinne och blev förvisad till jorden.

2006-12-21 18:56
jag tror inte på att de är motpoler. djävulen är likväl den underkastad Gud. Jag tror bara det mänskliga sinnet är i behov av en uppdelning, ett förkroppsligande av Yin och Yang, frid och kaos, ondska och godhet.

Det beror la på varför de är motpoler? behöver ej vara maktmässigt. klart att antikrist är underkastad Gud.
I mina ögon ser jag antikrist som motpolen till Gud rent i formen - Godhet och Ondska. Men sedan är ingenting på jorden svart eller vitt så varför skulle det vara så i andra sammanhang vet jag inte.

2006-12-21 18:59
Den hebreiska bokstaven V är 6 .  inte W .. 

Så VV blir då egentligen 66. www  = 66 66 66

2006-12-21 19:00

La_Latina. att brinna i evig eld för att ha t.ex. varit otrogen är ondska för mig med :) jag är inte så mkt för tortyr vetdu

Jag frågade mamma nyss vad de fick lära sig variant i skolan om Djävulen, Iblis. hon minns något av det jag sa, om fallna ängeln
Fiock han storhetsvansinne? var det ine snarare så att Iblis vägrade betjäna människor när han hae svurit på att endast tjäna Gud?

jaja jag kanske inte exakt tror på det då, men det är en vacker historia
Femme fatale

2006-12-21 19:11
Amar

Jag, gillar värme det är nackdelen för himlen har jag alltid fått för mig skall vara så kall :( men, men...  :)

sökte på susning på Ibilis

Lucifer sa då stolt "Jag är förnämare än han, jag är äldre än han och jag är skapad mäktigare. Du har skapat mig av eld, men honom bara av lera."Sådant tal ville inte Herren veta av. Han blev både arg och sur, för Lucifers talde ju för att han inte ville tillbedja Herren själv, när han inte ville falla i beundran över Hans verk. Därför sade Herren till Lucifer "Ditt högmod och din olydnad blir ditt fall. Från och med nu berövar Jag dig allt ditt goda."

var väldigt intressant... fullständiga texten

2006-12-21 20:28
Jag har hört att bill gates ska öppna en bank 2010 ..

2006-12-21 20:33
Det om 6år ska komma en man som ska vara anti krist.
Det är en man som ska äga ett kreditbolag, ett stort sådant.

Om man nu ska vara lite långsökt ...så låter det där som om det kommer från någon antisemit, med tanke på att judarna började för länge sedan med att låna ut pengar och sedan ta ränta. Något som är en självklarhet idag, men skapade ett hat förr i tiden som fortfarande lever kvar, dock i andra former.

2006-12-21 20:36
daviden

det visste jag inte? var det judarna som började med det?

2006-12-21 20:37
La_Latina

Si.
Självklart inte ENBART judar - men majoriteten.

2006-12-21 20:38
nån sida man kan läsa mer om det?
var faktiskt väldigt intressant, skall ej nämna varför jag tycker det utifrån att man ej vill bli kallad antisemit. :(

2006-12-21 20:39
Det var judarna som bedrev utlåning av pengar till kungar och affärsmän, mot hög ränta eftersom det var riskfyllt att låna ut pengar. På medeltiden fick inte kristna låna ut pengar mot ränta och det var en av de få saker judar kunde ägna sig åt eftersom de var utestängda från gillen och skrån. Att döda judar var ett bra sätt att bli av med både långivare och skuld, tyckte åtskilliga kristna affärsmän.

Saxat från wikipedia

Där står även förklaringen varför det var mest judar som lånade ut.
Judar har fått ta mycket skit, även skulden för digerdöden t.ex. - att de skulle förgiftat brunnar osv.

2006-12-21 20:39
aha missade det sista om enbart.. så dont bother.

2006-12-21 20:40
ah, sedan har folk fått ta mycket skit från judarna tillbaka.. ans so it all goes round and round.

tack för länken!

2006-12-21 20:42
Jo, båda sidor är nog "lika goda" om du frågar mig.

Nåja.

2006-12-21 21:04
om man nu ska vara korrekt så blir det år 2008 nästa år. för att när jesus föddes var det år 1. Nollan fanns inte då. så antikrist eller sånt ska ske 2013 om det nu är sant.

Producent

2006-12-21 21:59
Jag har hört att de har räknat fel & jesus föddes egentligen år 7.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-21 22:05
Ähh Alla Vet att Anti-Christ är ett annat namn för Jude.
Så nu är det avklarat.
Kristna är Anti-semiter som borde skjutas.
Alla andra med för den delen.
Dessutom är behovet av religion i samma kategori som människans användning av Kattpiss.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-12-22 00:01
RandomHero P19

moget

2006-12-22 00:45
En konsprationsteori som är ganska läskig är det faktum att streckkoderna vi har över hela världen är uppbyggda på samma sätt och studerar man dessa kan man finna att talet 6-6-6 är inprintat i den. Och Då tar vi det läskiga faktum nummer två: att tekniken utvecklas och folk i framtiden kommer få en inopererad streckkod i handen för att kunna handla osv. (detta är som sagt en av teknikerna de förutspår för framtiden, ej sagt att så komemr ske)

Va?!

För det första förstår jag inte vad som är läskigt med att vi har ett globalt system för märkning av varor, det vore ju korkat att ha olika system i olika länder då det leder till ökade kostnader för alla iblandade.

Nummer två, vad menar du med att man kan finna att talet 666 är inpräntat i streckkoden, för det första är ju streckkoden just en streckkod och streck är som bekant inte siffror(även om de representerar numeriska tal), talar du om siffrorna som står under streckkoden förstår jag inte heller vad du menar, eftersom att det är lika logiskt att 666 uppstår där som att 258 uppstår..
menar du att det alltid finns med 666 i alla streckkoder eller vart vill du komma?.. fattar inte alls..

Nummer tre, vilka tekniker tror på allvar att man kommer tatuera in en streckkod för att handla.. tänk till lite, redan idag har vi långt mer sofistikerade metoder att sköta sådan betalning i form av implantat osv, så varför skulle vi använda en så dålig, och dessutom osäker metod som att tatuera in en streckkod på handen? =)

kära jästanes då =)

Hörde förövrigt att streckkoderna var påväg att bytas ut mot nått nytt taging system i usa som skulle revolutionera handladet..
helt appropå ingenting alltså..
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-22 00:45
psykel

Allt som är sant är inte moget.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-12-22 00:46
daviden, muslimer fick/får inte heller göra det =)
låna ut med ränta dvs..
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-22 01:01
Jävulen är ett driv från medeltiden. Folk ballade ur, så man rotade fram nån liten fjantig statist i bibeln för att skrämma byfånar och tandlösa bönder.

2006-12-22 01:18

joda

duh! :P läs mitt inlägg under

btw. säger nu ej att jag tror på streckkods-teorin. :) den är bara lite "kul"...

Jag orkar ej förklara hela grejen, drog bara upp denna streckkodsteori för att matcha trådskaparens. finns massa sjuka teorier hit och dit. jag påvisade denna för den var ganska närliggande.

Det var strecken jag menade. uppbyggnaden är så det bildas 6-6-6.
Sedan så skall man ej tatuera streckkod (då är förövrigt mitt ex redan -märkt- med djävulenstecken för han har en sådan tatoo :P ] utan var snack om chip med samma uppbyggnad som streckkoderna. skitsamma klockan är för mycket för att orka förklara närmare.. jag tror iaf ej på detta.
:) tamam