Piercing växt ut...hjälp!
När jag var 16 så piercade jag mig i naveln..hade den i bara 2 månader innan jag bytte stav - en dålig stav som inte var gjord av kirurgiskt stål utan sånt där skit , vilket jag inte visste att det var då. Jag fick infektioner och det kom hela tiden var, så jag bytte stav igen o så. Sen började piercingen växa utåt, men jag tänkte att det nog skulle fixa sig. När sen staven hängde i typ 1mm bit skinn bestämde jag för att låta den växa igen. Nu har jag ett jättefult ärr över naveln som jag stör mig jävligt mycket på. Min fråga är då - om jag gör om piercingen hur stor chans är det att den växer igen en gång till? Vill inte göra om det för att jag tycker att det är snyggt direkt, men ärret är fulare än en stav, så snälla bara svara på frågan och kom inte med era åsikter om navelpiercingar :) Berätta gärna om era erfarenheter med utåtväxta piercingar också! Tack på förhand.
jag kunde nästan trott de var jag själv som skrivit det där. exakt samma hände med mig ! jag bytte till en stav av kirurgiskt stål, och på bara två dagar hade det börjat växa utåt jätte mkt, men det syntes inte så mkt då, för det var så äckligt infekterat. så jag byte tillbaka till guldstaven och hoppas på att det ska sluta växa utåt, men icke, en dag, så ser jag igenom mitt skin till guldstaven, och jag kunde alltså ryckt ut staven bara, sån minimal skinnbit var de kvar. så jag tog ut den och lät det växa igen. den va lila från början, men har börjat bli vit nu, så den försvinner ju med tiden... men det är ju otroligt fult :/
jag levde för kicken , precis som du
Hannich: ihh :S mitt ärr är vitt nu, men jag har kvar ärr som jag har sen en operation när jag var 18 och dom syns jättemkt, så mitt kommer nog inte ge sig så snabbt
men man kan alltså pierca om igen, sa dom till mig iallafall, vill ju liksom dölja det på nåt sätt haha. men om du har , som jag, brosk i mitten, då kan den ju bli sne .. men aa, nästan hellre de än ett fett ärr över naveln... jag tycker iaf att den syns jätte mycket. kan ju vara så att jag ser den som extrem medans andra inte ens märker av den
man kan aldrig säga nåt säkert, men ärrävnaden kan hjälpa till att hålla en ny piercing på plats om den görs "bakom" den gamla. så fungerade det för mig med en (har tagit ut även den senare iofs så vet inte vad som skulle hänt om jag haft den mer än ett år). gå till en bra piercare så får han titta på din navel och kan säkert hjälpa dig! lycka till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hannich : okey, men tänk om den växer ut igen ? Så surt o lägga 5-600 spänn på det i onödan. Jag visar inte min navel särskilt ofta men d e ingen som kommenterar när de ser iaf, det e mest som du säger att man ser det mest själv, men samtidigt e du ju ens egen åsikt som räknasdeyaz : tack! hur länge hade du den andra?
Azziz F19 aa, "tänk om" , det kan man ju inte veta i förväg :/ jag tyckte de va riktigt tråkigt att jag bara hann ha den i typ två månader, jag som velat ha den så länge, och e asrädd för nålar och sånt.. så det var rena rama mardrömmen att få en kanyl stucken genom en liksom, sen helt i onödan. och som du säger, det är ju ens egen åsikt som räknas
Vad sägs om att göra en ordentlig piercing med titan stav osv ?
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
well ungefär ett år, kanske uppåt 1,5. det var inte i naveln men en ganska likvärdig piercing. när jag snackade med killarna på barbarella (nuvarande tribe) så sa dom att dom var ganska säkra på att ärrvävnaden skulle hjälpa till och att jag inte skulle få några problem. fick jag inte heller :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
twilightsnow: utveckla gärna. deyaz: okey ja dom e väl duktiga där. men ska definitivt ta ditt råd o prata me piercare.
Bara att ta om bakom ärrvävnadnen, sköta det och hoppas på att den har lust att stanna den här gången. Går inte att säga något säkert. Märker man att sin piercing börjar migrera så ska man helst plocka ur den på en gång och inte när den håller på att trilla ur...just för att då får man de här ärren. Har inte helt fina ärr vid näsryggen just för att det tar ju lite emot att plocka ur...men det är bäst.
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar
kroppen stötte bort din piercing och kommer förmodligen göra samma sak igen. gör en laserbehandling och hoppas att ärret försvinner
MoDo - the Heart of hockey!
så exakt hände mig med:( jag gjorde om den och det hände samma sak igen:P
Argh, när man märker att en piercing växer ut, kan du testa att sätta in en mindre stav, för att eventuellt rädda hålet. Men annars tar du ut den så fort som möjligt för att som du säger, undvika ärr. Gör du om hålet nu när du låtit det växa igen är chansen mkt mindre att den växer ut, förutsatt att du sätter den bakom ärret. Ärrvävnad är som sagt inte lika mjukt som vanlig hud, och håller kvar piercingen.
Kan lägga till att det finns juh t om folk som piercar sig, tar ut smycket, låter det läka igen och tar om hålet..för att det ska stanna kvar bättre. Vanligt vid typ templets/anti eyebrown
ahoshlaboshlo: ah, fast hon som piercade mig sa ju inte det, hade läst om det tidigare, men dum o naiv som man är tänker man äh, det löser sig :S ozzyåström: fast laserbehandling är lite väl dyrt :S -ess-: fan va surt, man har verkligen ingen garanti på piercings heller.. penguin: det sura är bara att min förra piercing satt så högt upp, så om jag sätter bakom ärret kommer jag ha piercing på magen o inte i naveln haha...
Du får sätta den i ärret då ;D Hur smart det är vet jag inte, men det gör ont!
azziz ja men du är ju försäkrad? inte tror jag du ska behöva betala något då. vet en kompis som fick en jäkla massa pengar för hennes ärr i navlen. då hade hon visserligen släpats efter marken och piercingen hade ryckts ut ur naveln, med en del av magen hängade efter. men, hon sa att det var piercaren som hade gjort något galet så hon fick det pröjsat. om det var piercaren som fick betala eller vem som gjorde det vet jag dock inte.
penguin: Ouch! ozzy: hmm, kan man ta sånt på försäkringen bara för att den växt utåt? Det är ju inget piercaren kan förutse. har inte kvar kvittot sen jag piercade mig heller, har ju gått tre år liksom :S , då kan piercaren bara påstå att jag inte gjort det där. var dessutom i en studio i danmark som jag gjorde det.
azziz då har du problem. vet inte riktigt vad du kan göra då. du ska då icket, icket, icket pierca igenom ärret. har gjort det miljarder gånger ihopp om att det ska läka ihop fint, men har istället fått en knöl som ärr. jag vet att man kan få ut pengar för sina ärr. Mamma har ett ärr i pannan, ett synligt sådant, men läkaren kunde inte gjort det bättre. trots detta fick hon ut en hel del pengar. dra ihop en story om hur det pressar ditt psyke att ha det där ärret och hoppas på medlidande
ozzy: bra tänkt!! ska jag göra.
Azziz det Penguin menar är inte att du ska låta piercaren pierca dig bakom ärret uppåt, utan bakom ärret innåt. Att staven sätts djupare liksom. Djupare in i huden. Och använd titanbarbeller och inte kirurgisk stål eller guld och sånt. Jag piercade mig in naveln. Efter att den hade blivit infekterad så växte den ut. jag fick fixa infektionen och sen plocka ur den. Sen satte piercaren en ny stav (nån månad efter) bakom ärret (fan vilket stort ärr!!) och den höll. Förra piercingen höll i ca. 1 år. denna höll lika länge ungefär. Sen var det dags igen... Fick plocka ur den efter att ha gått ner i storlekar på staven och allt möjligt. Och jag har inte haft i den sen dess. Visst fan saknar man sina piercings, men det är ändå ganska skönt. Kör alltid på titan tills ni är helt 100 på att piercingen mår bra. Och ska ni ha i "partysmycken" som är i kirurgisk stål osv så ha det inte under längre perioder. Och ha inte allt för tunga smycken heller. Titan är ganska lätt och därför bra. Titan är tex det man använder när man behöver sätta in tandproteser. Iofs så är det egentligen bra att huden stöter bort staven. Det visar att man har ett bra imunförsvar. Hehehehehehe...
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
en dålig stav som inte var gjord av kirurgiskt stål utan sånt där skit , vilket jag inte visste att det var då Gör ett nytt hål där du har en BRA stav i hela tiden.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
jennie is back: ah jo men om jag sätter bakom det ärret jag har så hamnar den ju långt upp? o då ser det asfult ut.
haha kanske en dum fråga. Men om staven håller på ändra på huden å ta sig igenom varför tar ni inte ut staven då? haha de e som å låta en glödbit sitta kvar på byxorna för den ändå kommer slockna..
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
tekone: står skrivet längre upp.
Azziz hur långt upp har inte du piercingen isf?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.