Tjejer vad tycker ni?
Om jag ser någon, antingen en bild eller träffar någon och jag tycker personen är vacker, söt, sexig eller något annat fint. Då vill jag så gärna säga det till tjejen i fråga. Utan att det betyder att jag försöker ragga på dom eller något sånt. Men jag vet inte, är det att sända fel signaler? Jag menar det är ju en kompromisslös komplimang men vill ni tjejer att man ska ge sådana komplimanger? Killar är välkommna att svara på frågan oxå men detta är mer riktat till er tjejer!
jag älskar dig!
jag är likadan, säger också sånt. och jag tycker att det finns många vackra kvinnor.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
En komplimang är nog alltid välkommen om man då inte står halvt medvetslös och hänger mot baren kl 02.55. Lägger man fram det rätt så kan man säkert få nån på fall
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Men precis det där har jag tänkt på! Det känns ju som värsta raggningsförsöket när man ger någon komplimanger, men då och då ser man ju människor med bra egenskaper, utseende, saker, kläder, skor osv. Jag är rätt bra på att ge komplimanger men då oftast till tjejer, till killar känns det ju mycket mer risky att de ska ta det på fel sätt. Så jag tycker det är heeelt okey med komplimanger, de tar jag gärna, och tror oftast inte att det finns några baktankar med det.
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
ja de beror ju på hur man lägger fram de. gör man de på ett sexistiskt vidrigt sätt klart att man blir sur, men kommer nån fram och säger endast typ. jag tycker att du är vacker! så klart att man blir glad.
en genuin komplimang är väl alltid fint, fint som snus
when I play doctor, I play to win
Det är jätteroligt men komplimanger, jag ska börja ge det oftare. Go spicy!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
beror som sagt på hur de läggs fram o om de enbart handlar om utseende. jag har svårt för komplimanger om mitt utseende men suger gärna in komplimanger om allt annat. dessutom, komplimanger på internet/msn från folk jag aldrig träffat, tar jag aldrig ngnsin till mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag håller med min vän peppis.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Jag får aldrig komplimanger av complete strangers. Jag skulle bli oerhört glad om någon kom fram och sa nått sånt. så absolut spicy, gör det!
komplinger är bra! keep it coming!
theflatlander du är så snygg så du anar inte....sexig beast
theflatlander du är så snygg så du anar inte....sexig beast
Vad menar du? Du vill säga att du tycker en tjej är sexig/snygg/whatever men försöker hymla med att du INTE vill knulla henne? Försök inte! Jag menar, om tjejen skulle replikera "ptja, sätt på mig här och nu din sexiga best!" så skulle du ju knappast säga "nej, det var bara en komplimang, inget mer. Tack för mig". Eller?
Vem är du, tjänsteman?
soheil, nä men att den primära anledningen till att han säger komplimangen kanske är för att tala om att hon ser bra ut inte att han vill knulla henne? sen om hon är på och han inte säger nej är väl sak samma.
Vill man ge en ung kvinna en riktigt 10.000-kronors-komplimang och samtidigt behålla all sin värdighet som asexuell och könslös man, finns det egentligen bara ett tillvägagångsätt. Man skickar ett parfymerat brev...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Tycker man nått så varför ska man inte säga de för? Men sant, folk tar väldigt mycket för seriöst.
Jag brukar gå fram och säga det! Om jag verkligen tycker att killen eller tjejen är vacker på ett speciellt sätt går jag alltid fram och säger det. Personen som får höra't får ta det hur han/hon vill, det känns inte speciellt viktigt. Jag kan bara hoppas på att han/hon tar åt sig. Fler komplimanger åt folket :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
KarlKadaver Eller så får man en örfil för att man har en röst som gör att man hela tiden låter ironisk.. *vissla*
KarlKadaver Norsk och glad, kan det bli bättre? :D Ska testa det nästa gång då ;P
KarlKadaver hej va fin du är idag!
om nån kille kommer fram och säer typ "fan va esxig du är" , då tänker ju jag förståss direkt att han raggar på mig.. dåj ag kanske inte tar de på samma allvar och tar åt mig på samma sätt, som om nån kille som gilar mig säger de, eller nån man vet inte raggar på en. men visst e de kul me komplimanger :D
jag levde för kicken , precis som du
Om en tjej säger till mig på krogen att jag är sexig så sätter jag på henne.
Vem är du, tjänsteman?
hahah säg det till henne så hon vet vad du tycker
om jag säger till nån kille att han e sexig, sätter jag på honom
Om du säger det till mig så sätter vi på varandra..
Vem är du, tjänsteman?
om jag säger de till dig, gör vi definitivt det
maary F19 grrrrrl toan ditåt --->
Hangaround
2007-01-02 07:46
ar du helt arlig mot dig sjalv sa borde du inte ha nagra som helst problem att ge komplimanger. for nan timme sen sa jag "jag alskar dig" till en flicka..har ingen som helst lust att trycka kuken i henne, men likval sa kan jag inget annat an att alska henne.
Vet precis vad du menar, när man ser hur någon lyser upp ett helt rum/plats. Då vill iaf. jag berätta detta för denna person. Dock är det ju så, att antingen så vågar man inte, eller så tänker man "mm, för den har hon aldrig hört förut" .
ja seså! ge komplimanger, det gillar vi alla innerst inne!
det beror helt på hur man säger det. jag tycker det är ganska jobbigt när gubbar säger saker när man går förbi. ser inte det som en komplimang riktad mot mig. men om någon kommer fram till mig o säger nått som är uppriktigt blir man glad:) men det beror helt o hållet på HUR man säger det.
syumoan akoinwe!
Det är ju sånna komplimanger som betyder något, så det är klart att du ska göra det! Sen får du räkna med att vissa tjejer tar det fel eller blir misstänksamma, men det är väl inte hela världen, då får man förklara bara :)
jag håller med Ämli kommer alltid finns någon som misstolkar dig, men hey thats life!
Grejen är väl att det oftast är äckliga, äldre män som ger en komplimanger sådär ute på stan eller tunnelbanan, och då betyder det inget, man blir bara besvärad som Peaches säger. Men om man får en uppriktig, söt komplimang utan nån baktanke av någon så blir man ju inte arg.
jag ger mindre snygga personer komplimanger för att höja deras självförtroende...
www.facebook.com/papmusik www.p-a-p.se www.facebook.com/menasmusic
Hannich , Du är ju en riktig puma, du borde va van att får komplimanger? :> Eller?
en av de finaste komplimanger om mitt utseende jag fått var av en helt främmande människa som kom fram och sa det vid en väl vald tidpunkt, utan att på något sätt ragga på mig.
Överhuvudtaget så är det stor skillnad på att bara ge en komplimang och sen avvika, och att ge en komplimang och sen fortsätta.. Det första blir mer genuint, medan det andra bara känns som dåligt fjäsk för att få en på fall.
Det beror på när, var och hur. Men överlag blir jag mest glad av komplimanger. Det finns för det mesta ingen anledning att sura om någon säger något positivt till en! Om den inte är jättefull och klockan är tre på natten...
Jag ger oftast komplimanger om jag verkligen tycker något. Gillar inte att slänga ut komplimanger hur som helst då jag tycker att det tappar betydelse. Lite svårt dock med mina tjejkompisar då alla är sjukt snygga och ser helt olika ut. Jobbade på nyår och serverade 600 galna ryssar som bara sa "Ver iz deh vudk'a" hela tiden och jag vet inte om de aldrig hade sett en neger förut men det vart tämligem bizzart när tanterna och gubbarna skulle klämma på ens kinder, ta bilder, le mot en, krama en samtidigt som de konverserade med varandra på ryska. Saken vart inte bättre av att en av de hade frågat om jag var pojke eller flicka. Iallfall tyckte de att jag var vacker men jag kände mig mer som en (haha) apa i bur. Så det beror helt på vem som säger det , hur och i vilket sammanhang. Blicken man får i samband med komplimangen säger ju en del också. Får man en komplimang av en tjej som samtidigt tittar och ler hånfullt vet man ju att hon är elak/avundsjuk och använder medel över hennes kompetence för att underminera ens självförtroende, vilket endast skulle fungera om hon vore Angelina Jolie.
om en kille kommer fram till mig, säger sin snälla sak, och sen drar, då fattar jag att han inte raggar på mig, utan att han bara ville vara snäll genom att säga det han sa. men om han står kvar och antingen väntar på en komplimang tillbaka eller en slick i örat då kan man tolka det lite fel.
haha Niobe, ibland måste jag älska dig lite.. faktum är att jag nog drömde om dig inatt.
hahahahaha sluta katt, du gör mig mer generad än ryssarna gjorde.
Själv är jag svältfödd på komplimanger så jag suger åt mig dem likt en svamp! :P Men visst kan det kännas besvärande om man får en från någon random psykiskt störd hobo med spritånga i andedräkten (vilket oftast är fallet).
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
sverigesyndrom jag sager vad jag kanner och det har skapat problñem i sverige, men lycka i latinamerika.
När man skriver en komplimang på msn t.ex. så kan det låta hur som helst.
Göteborg
klart de alltid e kul att få en komplimang.
skissen: du ser snäll ut
http://www.sthlmmd.se
Håller med, hatar fan faktumet att svenska tjejer överlag har svårt att ta komplimanger utan att genast tolka in massa andra saker. Visst om man dreglar över en tjej och upprepar hur söööt hon är osv så kanske man kan undra men överlag så är det inte kul att ge komplimanger längre i Sverige. Man får typ stämpeln, loco, stalker, raggning osv.. Sen är inte alla tjejer likadana heller, finns en del sköna tjejer men de är inte i majoritet direkt.