I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jorden runt @, tips & trix.

Övrigt - Blandat

2007-01-11 17:11

Jorden runt @, tips & trix.

shuuuu.

Jag ska åka jorden runt i slutet av februari, besöka lite platser i Asien Australien och Usa.

Nu unndrar jag hur det funkar med Green Card i Australien och USA, vad det kostar hur man fixar det o.s.v... (Har googlat.)

Har även hört att man kan skaffa fake studentleg i thailand sen leva som student och bara betala student avgift på inträden och annat på resten av resan, även i andra länder; någon som har erfarenhet av det?

Kanske kommer på fler grejer jag undrar över senare, skriv gärna om era erfarenheter, platser jag borde se, saker jag borde/inte bör göra etc.

Langa på med bra skit inför the trip of my life.

Länderna jag vet att jag ska till just nu är:
Thailand
Malaysia
Indonesien
Australien
Nya Zeeland
Fihji
USA (California)

Seriöst nu, help.

Hiphaaaap.

2007-01-11 17:13
Aight, om jag får för mig att stanna där i mer än 90 dagar då?
Snacka med nån på Svenska Ambassaden då eller?
Hiphaaaap.

2007-01-11 17:22
Om du ändå ska snurra runt i Thailand osv måste du till Kambodja!
Framtidens Thailand.. allt e cepe-mycket billigare där :)
CAMPIONI!

2007-01-11 17:34
jo kan tänka mig att det är en sju-helvetes byråkrati... USA släpper ju inte in folk "bara-så-där" liksom.
Hiphaaaap.

2007-01-11 18:29
Ett green card i USA innebär att du får bo och jobba där permanent, utan att bli medborgare. Det är förmodligen väldigt svårt att få. Det finns inget "green card" i Australien, men det är lätt att få tillfälliga arbetstillstånd, typ working holiday visa.

I Thailand kan du köpa falska ISIC-kort (Internation Student Identity Card). När jag var i Nya Zeeland fick jag mycket studentrabatter med det, men vissa stälen tog inte emot just för att det är så lätt att förfalska.
Thou shalt not make som noise for Detroit