Vad är det snålaste ni vart med om?

Övrigt - Blandat

Vad är det snålaste ni vart med om?

Ja, som rubriken säger. I butiken, av polare, arbetet, tunnelbanan eller varför inte av dig själv?

Själv vet jag faktiskt inte... Ska fundera på det och återkommer.

...och det är det som är så fint med whoa!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
hmm...
bra fråga! =)
((MAAD))
när jag bjussade en polare på 50 kr, senare den dagen vägrade han bjussa 10 kr för en chips påse (lidl chips) fett svennigt :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
min förra kompis som jag var tvungen betala tillbaka en krona till.
eller  domdär busschaufförerna som tvingar en köpa ny biljett när den gick ut för bara nån jävla minut sen,på grund av att bussen var försenad...
AayFukYuuuu :@
när kunder på jobbet kan köpa sushi för 160 spänn men inte lägga till 3 kr för en extra soya
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När min pojkvän fyllde 15 år så fick han 20kr och en plastorm av sin mormor, plastormen var inslagen i en handduk som hon ville ha tillbaka!

HAHHAHAHHAHA,typiskt gamlingar....
AayFukYuuuu :@
när lillsyrran äter ur en godispåse på lördagar som är större än hon själv! och hon vägrar bjuda på En jävla godis!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
En gång när jag ville köpa 50 öres tuggumi så glömde jag min plånbok i skolan och vi var i kiosken.
Min vän som var med mig hade väldigt mycket mynt och jag frågade ifall jag fick LÅNA en 50 öring. Ja jävlar vad hon tvekade :)

Sen gick hon med på det och sen så tjatade hon som fan nästa dag på mig att jag skulle lämna tillbaka 50 öringen.

Lite snålt liksom.

På lågstadiet när vår lunch kostade 1,50 kr per elev och föräldrarna (rikamansförort dessutom) vägrade lägga till en krona om dagen så att eleverna skulle kunna äta sig mätta. 
vroksjab P18

Känner igen mig... :)
...och det är det som är så fint med whoa!
Min lärares polare är så snål att han bara använder en tepåse i vecken, helt sjukt.
typ, eller?
när jag var å handla ett par Jeans tror jag det var.Och min polare hade mer än 600 och skulle köpa nån tröjja för 300.Och det fattades 5kr,Och Han vägrade bjuda så det vart inga jeans.Argghhhhhh
"nä tyvärr, jag har bara 9 cigg kvar"
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Haha, klockrena snålgrejer ju :)

Värst är väl om man vet att man har bjudit en polare på cigg under en hel jävla dag och sedan dagen efter inte har en endaste då den polare man lånar ut till har, så är dom så jäääävla snåla o kan inte ens ge bort EN cigg.

Har numera slutat ge bort cigg o är lika jävla snål som alla andra.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
På tal om cigg.

Min kompis var väldigt röksugen på en fest vi var på, så gick hon ut till balkongen där alla rökte och såg en tjej ta upp ett cigarettpaket (som var fullt) och bad om en cigg. Tjejen tvekade som fan och sa nej tillslut "jag har inte så många kvar".

Sen så säger min kompis typ "Ah men du får 5 kr för den", tjejen tvekar fortfarande.
Och det slutar med att hon bjuder 20 kr för ciggen och DÅ för hon en :)

tahoma

exakt så jag menar! jävla snåljåpar.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Graffare

2007-01-15 21:16
när jag i fredags köppte öl för 300 spänn till en polare, och på lördag när jag är pank och han precis fått sin lön så vägrar han bjuda mig på en enda öl!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
bess

haha, vem fan betalar för ett halvt paket cigg o får en?! din vän lär ha vart desperat :P
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
TwilightSnow

Ah jo, det var mer för att få hon som hade cigg att inse hur korkad hon lät.
Och eftersom min vän knappast är snål själv så var det inga problem :)

bess

haha verkligen :)
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
va hos en polares bror som köpte dubbel toapapper o han rullade upp de två papperna på 2 rullar:S
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
när jag var typ 12 låna jag en krona för o köpa såna där godistefat...någon dag senare sa hon "jag behöver faktiskt få tillbaka min krona"
duh.

men det där med tuggummi kan ju va fett jobbigt. folk som ALLTID frågar men aldrig bjuder igen, så tar dom alltid 2 st också. jävla svin.
men jaja, klart man bjuder ändå
Lätt sätt att testa polare på, ser de en summa under femti (det diffar lite beroende på ekonomisk status) som ett lån de vill ha tillbaka så räknas de inte för mig. Snålhet det är äckligt och småsint, ni förtjänar att stekas i helveteselden och dricka vatten blandat med var

Kände en snubbe som ville ha 50 spänn helt seriöst för att skjussa mig med bilen när han ändå skulle åt samma håll. Han fick inga 50 spänn, han fick en loska på sin vindruta och mitt eviga förakt. Jag fick en lång härlig promenad
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
jag har lånat ut pengar till sveriges rikaste 85a, och inte fått tillbaka dem. det är snålt på sätt och vis. normalt på ett annant.

oneoo

vad gjorde han? fattar inte
Höjden av snålhet måste nog vara min pappa:)
nog för att han är jävligt söt men endå .. En dag för nån vecka sen skulle handla och då frågade jag om han kunde köpa nå godis åt mig och han sa "ja" sen när han kom hem hade han köpt en såna  lakritskulor ca 6 st i en liten påse för 1 kr =P
bess again,

Fast när jag tänker efter så hade jag känt mig fett king om någon hade betalat 20 spänn för en cigg. Hade absolut inte känt mig dum, däremot snål som fan haha, men tyckt att den som betalade var jävligt dum.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
När jag hämtade min kusins son hos sin kompis.
Han var fem år då, och hade varit hos sin kompis sen nio på morgonen, jag hämtade honom sex på kvällen och han grät så hungrig han var. När familjen åt köttbullar och makaroner till mat så hade han fått sitta och titta på, utan att få smaka.

Det tyckte jag var höjden av snålhet. Att inte ge ett barn tio makaroner och två köttbullar. Jävla idioter.

blowhoe:
ja tycekr de va ganska snålt av er att ta 3kr för extra soja.

de snålaste e en snube i min skola ja låna en cigg av honom för över 1årsen o han tjatar fortfarande om att få tillbaka den, ja ger honom den inte för rena principen 1cigg

"Asså du får helst inte låna min tändare, jag måste spara på gasen"  En tjejkompis till mig i höstas

DET VAR DET SNÅLASTE JAG NÅGONSIN VART MED OM
OCH VILL HELST INTE VARA MED OM DET IGEN

Jag vill ha roligt , inte trevligt
Cpt_HadoK 

det är väl inte snålt, soya växer inte på träd serru

Hehe en snubbe kom fram till mig på stan och fråga om cigg, jag sa sorry jag har bara två (vilket var sant) han sa du får hundra spänn. Jag sa sure thing baby! Sen gick jag över gatan till 7/11 och köpte mig ett nytt pack.

Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Begge
Men då fick du ju godis iaf! inte får jag det =S är inte DET höjden av snålhet isf ? ;D
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
jag tappa bort en blyerts penna som va en tjejs det var i grundskolan, då var jag tvnugen att ersätta den...
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
- "jag bjöd dig på en öl ikväll. kan jag få tillbaks dom nu?"
- "sug min kuk"
när en kompis började grina för att ingen annan ville cykla till andra sidan stan för att köpa en pizza för 10 kronor mindre än den kostade i pizzerian utanför dörren.
you know i spell girl with a B

hahahahaha den här tråden går till favoriter direkt!!

heja
Femme fatale
Han var fem år då, och hade varit hos sin kompis sen nio på morgonen, jag hämtade honom sex på kvällen och han grät så hungrig han var. När familjen åt köttbullar och makaroner till mat så hade han fått sitta och titta på, utan att få smaka.

Det tyckte jag var höjden av snålhet. Att inte ge ett barn tio makaroner och två köttbullar. Jävla idioter.

VAAAA!?? klart som fan att ni måste snackamed polarens föräldrar!
Femme fatale
Jag hade sönder min kompis fingerboard i 4an, i nian kom han på det och ville ha 30 kr.
k1337oris
Jonzon9 P17 ; haha sant :) det är tanken som räknas!
haha jo, det är det =D .. Men har du varit snäll nog då ;)?

Egentligen är jag nog sjukt rädd för att klassas som snål.. Även om en kompis lånat hundra spänn av mig kan jag inte med att be om dem utan låter personen i fråga komma på det själv...

Så det så!!
conspicuous F19 - sjukt, har man gäster bjussar man ju fan på mat.

Däremot så hade jag en polare än gång vars lillebrorsa var kompis med någon liten tjockis som de till slut inte fick ta med hem för att han bara käkade upp all deras mat hela tiden.
http://felidae-music.com

För fan vad jag skulle få ryck på de idioterna. Hur fan kan man ens göra så.
Little_Shine F20

Det är jag med =/ men vadå.. vad gör man när man köpt 3 stockar snus nu när det höjts och polarna tigger som fan bara för att man har ;S .. Man har ju fan betalat mycket för dom ;P
sen e jag rädd att jag är snål för att jag hela tiden tjatar på en polare som varit skyldig mig 312 kr sen mars.
http://felidae-music.com

Jag tog ingen diskussion med kompisen föräldrar eftersom det inte var min son, men jag vet om att han inte fick åka dit och leka fler gånger, och att familjens barn ett år senare blev tvångsomhändertagna... familjeidyllen var något helt annat...

hade beställt pizza på min pizzeria, gick till min lokala park undertiden o blev lite go i huvet...när ja betalade pizzan blev det 2spänn över i växel...kändes så jävla fattigt när han sakta sakta dompa ner dom ynkla 2 enkronorna i min hand.. allt gick i slowmotion o såg fett sorgsen/ilsken ut. och seg i huvet som man var så tänkte man i dörren påvägen ut "behåll dricksen", fast det va nog liiite förväl sent för det då.

har aldrig vågat käka där igen. Vem vet va dom gör med snåla dricksares pizza?
fast ja käka däri förrgår kom jag på nu, o då gav ja han 10spänn som kompensation...

DET är det snålaste iaf JAG har gjort...tänker på det än idag, o känner mig gubbkeff!

annars när jag stod o jobba på centralen för nåra dar sen, såå va det ett par som satt o åt på ett cafe, så lämnade dom ett par små kronor o nån 50öring i dricks på bordet...precis när dom hade gått iväg så kom det en snubbe, gick till bordet och ryckte åt dig dom enstaka små minisilvermynten och smög iväg...han såg inte ens bum ut heller!

måste nog vara århundradets längsta foruminlägg!
Begge P7
haha, det kanske är där det sitter :P
Jonzon9 P17

haha ja, det måste ju sitta nånstans :)

.. Diggar den här tråden fett btw! propps till skaparen=)
haha! DEF:P roligt tråd! varför lyckas aldrig jag komma på nån rolig tråd =)