I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det snålaste ni vart med om?

Övrigt - Blandat

2007-01-15 20:46

Vad är det snålaste ni vart med om?

Ja, som rubriken säger. I butiken, av polare, arbetet, tunnelbanan eller varför inte av dig själv?

Själv vet jag faktiskt inte... Ska fundera på det och återkommer.

...och det är det som är så fint med whoa!

2010-02-22 01:48
eftersom jag alltid är givmild som fan fast jag är fattigast av alla i min kompiskrets och jag alltid råkar ut för snålhet tillbaka så älskar jag den här tråden.
kul att läsa och se att det inte bara är mina polare som är efterblivet snåla!

hatar sånna situationer där man bjudit en polare mkt och dom vägrar att bjuda tillbaka. och så måste man påminna dom om att man själv bjöd dom dagen innan och då låter man bara som en snål fitta!
hur svårt är det att tänka efter egentligen? om nån bjuder mig på nåt så kommer jag ihåg det. jag uppskattar det och om jag får chansen så visar jag gärna min uppskattning nån annan gång genom att bjuda tillbaka.
men det är tydligen bara jag som tänker så bland mina vänner, verkar det som!

if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2010-02-22 01:48
jag funderar nästan på att bli en jävla snåljåp istället för man tjänar inte så mkt på att va givmild!!!

2010-02-22 01:53
hatar när folk snackar om att de inte vill "spräcka" en sedel.
klart, har man en 500-lapp och ska handla för en 10:a är det väl en sak men när man har typ 100 spänn och ska köpa cigg för 50 så spelar det ju fan ingen roll. och folk som gnäller över mynt är bögar för mynt är väl också pengar eller???

anledningen till att folk inte vill spräcka sedlar är oftast att de inte vill lägga ut pengar åt nån annan eller betala själva, så de kan få nån annan att göra det åt dom istället!
dålig stil!!

2010-02-22 02:02
jag har ett par kompisar som är ooootroligt snåla. här ska jag berätta lite om den ena.

när vi t. ex kollar på film sätter han sig alltid långt ifrån och gömmer sin godispåse så ingen ens ska kunna få be om en godisbit. han köper alltid en 2 liters cola och dricker upp allt själv utan att ens fråga om nån vill smaka.
är han inte hemma när vi kollar på film och har köpt chips så viker han ihop påsen och tar med den hem och sparar, även om det bara är smulor kvar i botten på påsen!

en gång var vi på mc donalds och jag hade redan käkat så jag köpte inget men han köpte en meny. så tog jag en pommes av honom (så som man brukar göra när nån har pommes), bara för att smaka liksom och då fick jag värsta utskällningen för att jag stal av honom och han sa att jag kunde köpa mig egna pommes om jag ville äta... och jag tog liksom EN!

en gång när vi var ute och skatade skulle jag hem och käka. då bad han mig fylla på hans tomma 2-liters coca cola flaska med vatten medan jag var hemma och det gjorde jag. sen kom jag tillbaka med vattnet och vi fortsatte skata. sen frågade jag om jag fick smaka lite vatten och då sa han "hämta eget för fan"

en gång hade han en 300 grams påse med cheeseballs (eller va det heter) och bjöd på.. jag och mina kompisar fick EN var!!!
sen i 2 veckor efter, varenda gång vi skulle käka eller festa eller nåt sånt så var vi alltid tvugna att bjuda honom på nåt för han hade ju varit så snäll och bjudit på cheeseballs den gången!

detta är bara några av de 100000 snåla jävla grejer den här snubben gjort!

2010-02-22 02:27
Och du umgås med hna utan att säga till? fan du plågar dig själv ju
http://soundsof051.com/

2010-02-22 05:08
grafflix P23 Han var fan snål.... men det där med pommesen antar att han sa det för att han var snål... men det är oförskämt att ta av andras mat när dom äter spelar ingen roll om det var 1 pommes

2010-02-22 10:42
Dlink
Beror ju lite på vad man har för relation. En riktig vän hade inte brytt sig ett shit. Kan inte komma på någon av de jag umgås med som skulle flippa ur eller ens nämna en sån sak.

grafflix P23
Fan hänger du med honom ens? Han låter som värsta losern

2010-02-22 11:01
grafflix

"när vi t. ex kollar på film sätter han sig alltid långt ifrån och gömmer sin godispåse så ingen ens ska kunna få be om en godisbit. han köper alltid en 2 liters cola och dricker upp allt själv utan att ens fråga om nån vill smaka.
är han inte hemma när vi kollar på film och har köpt chips så viker han ihop påsen och tar med den hem och sparar, även om det bara är smulor kvar i botten på påsen!"

Har vi samma vän eller? Det gäller även alkohol, har han 1 öl kvar så ska den med hem, en droppe sprit... osv osv

En gång för många år sedan när man körde moppe, så hade jag nästan ingen bensin kvar på min moped, så frågade jag om jag kunde låna en 50 lapp till bensin..... Det var med NÖD och näppe att jag fick låna den tills nästa dag, för han "behövde" pengarna....

Samma polare, vi hade varit och handlat godis på willys tror jag, han hade köpt 1-2 kilo jag hade bara köpt för 20-25 kr..... Så när vi kom hem så började han käka ifrån min påse... och jag fick inte ta ifrån hans .... så sjukt..

Dock så har vi inte så mycket kontakt längre, bra de kanske.
be the change

2010-02-22 11:20
En polare och jag skulle dela på en sjuttis så hade han betalt en femma mer då skulle han ha 3 groggar mer än mig.
Hej, Träffat Jacob?

2010-02-22 11:59
När jag gick i högstadiet så hade vi en mack precis brevid skolan. Folk gick dit på rasterna för att köpa godis. De vanligaste va att man köpte 50 öres tuggummin.
Det var ju inte alltid man hade med sig pengar till skolan så man brukade oftast låna av "de rika ungarna", dock så krävde dom jävlarna ränta. Så om man lånade en 5 kr ena dagen så va det 10 kr dagen därpå. Minns att det va folks som hade lånat en 1 kr sen inte betalat tillbaka på ett bra tag och då va det uppe i över 100 kr. Ett riktigt klockrent koncept nu när jag tänker efter hahaha

2010-02-22 17:36
JahmalJr

heltbortalen

nej alltså.. nu hänger jag inte med honom. men då jag gjorde det var vi jävligt tighta polare så det var lite därför man "stod ut" med hans snålhet.. för i övrigt var han ok.

Dlink

jo det är klart det är oförskämt att ta av nån annans mat men jag tycker inte den regeln riktigt gäller när man är tighta polare och äter på mc donalds! du vet när man har köpt en pommes och den ligger ner och alla pommes ramlar ut på brickan liksom.. hade varit en sak om vi åt på en riktig restaurang och jag åt från hans tallrik men i det här fallet tycker jag inte det var nåt att tjafsa om ..

JackVegas-

haha eller hur! sån är den här snubben me! även om det är typ 1 ½ cl sprit kvar i en flaska ska han släpa hem hela flaskan ändå!
"man kan blanda ut det till en grogg"

2010-02-22 17:39
widegren1990 P19

En polare och jag skulle dela på en sjuttis så hade han betalt en femma mer då skulle han ha 3 groggar mer än mig.

har jag också varit med om flera gånger! bara för att ens kompis betalat en väldigt liten summa mer när man delat på nåt, så ska han ha överdrivet mkt mer än mig.
va fan är det om? vi är ju inte 12 år?? om jag delar med en polare och jag betalar 50 spänn mer så sitter jag ju inte och räknar ut hur många fler öl eller va det nu handlar om, jag ska ha för att det ska bli "rättvist". man är ju kompisar liksom, man ska väl kunna lägga ut pengar åt varandra och bjuda utan att det ska bli värsta diskussionen varje gång

2010-02-22 17:42
grafflix

ja, man tänker ju att i slutändan så jämnar det ju ut sig på ett eller annat sätt ändå. nästa gång är det kanske polaren som har lagt ut en femma mindre och då dricker/äter/whatever man ändå lika mycket. människor är fan för snåla för sitt eget bästa, jag kan inte förstå hur man kan vara så snål att ens vänner inte vill umgås med en längre - så som din "f.d." polare betedde sig exempelvis.. helt galet när det går så långt.

2010-02-22 19:01
Jävligt snålt att inte bjuda på en extra soya, kom igen!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Producent

2010-02-22 20:54
Jag lever efter "Man bjuder när man har för det går ändå alltid ut jämt till slut" mottot...

Fan orka räkna på 50 öringar osv...

2010-02-22 21:11
Två historier, samma person.

1. Vi var på väg till Statoil på en rast och Marcus behöver 5 spänn till för en french hotdog och frågar gänget om nån har. Nae ingen hade några kontanter alls, förutom Henke som höll tyst och smög undan lite. Efter lite "vafaaan jo kolla alla fickor jag är så jävla hungrig" och en direkt fråga till Henke "har du en femma då?" så gräver han fram en fin blank peng och halvt om halvt kastar den på Marcus och poängterar starkt att han vill ha tillbaka den imorgon. Restrerande vägen mot Statoil säckar Henke efter och när vi lägger märke till vad det är han sysslar med så går han och sparkar på trotoarkanten och mumlar "jag hatar att ligga ute med pengar!". Detta var tvåan i gymnasiet då.

2. Avslutning och vi ska fira med att käka burgare på Daisy's. Vi sätter oss ner och alla beställer diverse kebabtallrikar, monsterburgare och fish&chips. Henke står sist i kön och velar över om tillfället är tillräckligt speciellt för att han ska kunna investera några av hans surt förvärvade slantar i en delikat köttmacka. Efter visst grävande i plånboken skramlar Henke tillslut med sina mynt och ber om en barnburgare (ca 12 kronor), betalar och rör sig mot oss vid bordet i väntan på sin mat. Halvvägs till bordet stannar han upp, vänder sig om och frågar lite försiktigt: "Öh.... Ingår det läsk till den eller?"
du är kär i mig.

2010-02-22 21:30
grafflix,

en gång när vi var ute och skatade skulle jag hem och käka. då bad han mig fylla på hans tomma 2-liters coca cola flaska med vatten medan jag var hemma och det gjorde jag. sen kom jag tillbaka med vattnet och vi fortsatte skata. sen frågade jag om jag fick smaka lite vatten och då sa han "hämta eget för fan"

:- D

P.S. Det jämnar inte ut sig med tiden, statistiskt sett ökar spridningen.
cry me a river!
--> thcrew

2010-02-22 21:30
När jag var i New York och min kompis endast åt 99cent pizza slice på hela veckan.
Hans snålhet är kronisk.
Bebakshid Jamshid!

2010-02-23 01:57
heltbortalen Spelar vell ingen roll om man flippar eller inte man göra det inte bara om någon sitter och äter låter man hans mat vara... om du vill ha någon från hans mat så frågar man innan... kallas respekt

2010-02-23 04:07
FY FAN VAD JAG HATAR SNÅLA MÄNNISKOR! Ville bara ha det sagt asså, det är bland det värsta man kan hitta i folks personligheter. Såna grejer som grafflix beskrev där uppe skulle jag inte tolererat det minsta utan hade bett snubben dra åt helvete.

2010-02-23 05:49
Here goes...

1.
Jag och en polare bestämde oss sent en kväll för att köpa en 5:a röka, jag ringer runt för att få tag på någon som har något att sälja. Efter någon timmas letande säger en kompis att han känner någon som känner någon (detta var på den tiden då man inte hade någon stadig kran). Vi sätter oss i bilen och sticker iväg för att möta personen med rökat. Jag hade då en 500lapp på mig så då tänkte jag att jag betalar med den så får min kompis ge mig 250kr senare.
Min kompis sitter kvar i bilen när jag går ut för att göra affären, ger kranen pengarna och tar den lite allt för väl inslagma biten, började ana att något fuffens var på gång men ville bara få skiten överstökat. Satte mig i bilen och öppnade paketet, lade sedan biten på vågen och märker att vi blivit blåsta, vi fick bara 2.5g.
Väl hemma igen så bestämmer vi oss för att det blev lite för sent för en session den kvällen (båda skulle upp och jobba dagen efter). Så innan polaren sticker hem så frågar han om han får ta med sig en bit, jag tänkte ju att det var självklart eftersom hälften är hans, så jag sa något i stil med "Visst, får jag pengarna så är det bara att ta"
Han gav mig 40kr och tog över hälften av biten. Jag satt bara och gapade.

Samma person har jag även bjudit på röka oräkneliga gånger, krogrundor, käk och diverse biobesök mm....

2. En kompis ringde mig en morgon och frågade om jag kunde tänka mig att hjälpa honom renovera sin lägenhet, sure thing tänkte jag och frågade vilken tid vi skulle sätta igång. "Hämtar dig på en stund" fick jag som svar. Sagt och gjort han dök upp efter ca 20minuter.
Innan vi for hem till honom för att sätta igång så svängde han förbi en mack för att fylla på bilen med bensin.
När han står där ute med pumpen i bilen knackar han på rutan, jag vevar ner den och frågar vad han vill. då frågar han till min absoluta förvåning och chock "Har du 50kr till bensinen då?"
Jag blev helt jävla paff, här ställer jag upp och ska hjälpa dig med din lägenhet och du har mage att kräva pengar för att du hämtade mig. Jag sa givetvis inte det och snäll som jag är hostade jag upp pengarna.

3. Samma person som jag hjälpte med lägenheten.
Någon vecka efter att lägenheten blev klar vart det dags för en liten "inflyttningsfest" det bestod av att jag, han och en till kompis satt hemma hos han spelade xbox och drack några kalla.
Efter en stunds lirande och ölhävande så bestämmer han sig för att laga mat, han drar fram världens största stek och sätter igång, jag och den andra kompisen börjar ju givetvis känna oss hungriga när vi ser den saftiga köttbiten och frågar om han kan tänkas bjuda på lite käk, han säger då att det minsann inte går för sig, han behöver matlådor.
För helvete, jag hjälpte dig med lägenheten! Det slutade med att han bjöd en av oss på käk, jag fick allt gå till pizzerian över gatan och köpa en pizza.
Det är tacken man får.

4. När vi i grabbgänget var lite yngre, vi var väl en sådär 14-15år så var vi väldigt insnöade på dehär med graffitti (stavning?) Så våra dagar på skolan bestod av att sitta och skissa och klottra ner matteböckerna. Nu var det så att en av oss köpt en väldigt fin tuschpenna och jag var sugen på att dra en lite snabb tag på skolbänken, så jag frågade personen i fråga om jag fick låna den lite snabbt. Det fick jag inte, för den var nämligen dyr.

Detta är då bara några axplock, jag har väldigt många väldigt snåla vänner, får återkomma med några mer incidenter och dyl när det dyker upp i min skalle.

Peace!
Här kan du flyga vart du vill.
Hangaround

2010-02-23 12:20
När han står där ute med pumpen i bilen knackar han på rutan, jag vevar ner den och frågar vad han vill. då frågar han till min absoluta förvåning och chock "Har du 50kr till bensinen då?

Ååh, kände hatet rinna rakt igenom mig när jag läste det stycket. Synd att du inte påpekade det för honom. Sådan personer behöver tas ned på jorden.

2010-02-23 13:52
Var askalas och hade blandat en lakrisgrogg på 2 liter. Var menning att vi alla skulle shotta på det hela, slutade med att jag drack skiten rakt ur kannan och vägra bjuda. Så jag måste vara en jävligt snålspelare på fyllan.

2010-02-23 13:58
hade en kompis som gick in på willys och baxade choklad, sånna där små bitar typ 3 för 12kr eller nåt bara för han inte ville "spräcka" en tjuga.....

han blev även plockad av väktare när han precis kom ut ur butiken och blev portad i ett år hahahha jävla kille alltså

2010-02-23 19:11
jobbar i matbutik o har träffat på en hel del snåljåpar i mina dagar. En som jag minns som igår var en tant som var besatt av att få med allt på sitt poängkort. Kunden betalade o kom på att hon behövde en extra plastkasse en liten stund efter & gav mig 1,50kr. inga problem för min del o fortsätter med den nya kunden jag precis börja hjälpa. då får hon psykbryt o klagar för att hon missar sina poäng för plastpåsen.
det är fan snålhet. ett poängkort får man tillbaka 1% av det man handlar så i detta fall 1,5öre.
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.

2010-02-24 00:32
Hur kan en del av er tolerera sånt snålt och fult beteende? Särskilt om det ska komma från några så kallade "kompisar"? Är ni gjorda av fjädrar och dun eller? Säger ni inte ifrån på skarpen? Tänker mest på JumJum's inlägg.

2010-02-24 11:17
Verkligen inte det snålaste nånsin, men extremt fittig stil.

I Norge förra veckan köpte jag en hamburgetallrik på nån restaurang precis vid skidbacken till min polare för han hade glömt sitt bankkort. Dyrt som helvete som det är i Norge ville jag att han skulle bjuda mig på käk nån gång under resan. Det är lugnt, säger han.
På väg hem till Sverige stannar vi på McDonalds och jag säger "Om du köper ett Big Mac meal till mig nu så är vi even." Big Mac mealet var typ 25-30 (norska) spänn billigare än hans käk, men ändå vääääägrar han köpa det till mig. Men han hänger i alla fall med fram till kassan med kortet och här kommer det värsta.
Vid kassan trycker han in sin kod och det börjar pipa på apparaten. Han säger att han har slut på pengar. "Försök igen" säger jag. Det gör han och jag ser på displayen att det står "Fel kod.". Jag påpekar detta men han säger att jag "läste fel". Jag säger ifrån men killen ger sig fan inte. Så jävla ruttet.

Samma kille har jag köpt röka, öl, käk, allt möjligt till innan utan att få tillbaks shit. Nu har jag lärt mig i alla fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-24 13:08
När en kompis lånade ut 5 kr och ville ha ränta..
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2010-02-24 13:45
När jag konfirmerade mig så fick jag ett paket av min morfar som han hade fått av hyresgästföreningen i julklapp fast inte öppnat. Det var en kopp med renar..
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2010-02-24 14:20
Mambaa

Hahaha den var snål! :D

Minns en gång när min Mormor skickade 25kr till mig i Julklapp. Lite snopen man blev då man öppnade paketet.
Fast några år senare vann hon på trav och skickade 1000kr.
Allt är förlåtet och ja pengar är allt.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-02-24 14:37
Jag skulle på festival med två polare. När vi skulle betala bensinpengar till han som körde skulle tydligen jag och den andra som åkte med betala all bensin. Till råga på allt var vi halvvägs dit och jag och den andra som åkte var arbetslösa medan han som körde tjänade över tjugo lök efter skatt... Det slutade i alla fall med att vi betalade en tredjedel var.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-24 18:51
En gammal kompis till mig skulle me en annan kompis o några till upp till sälen en helg, behövde inte betela boende eller nått, men de skulle lägga ihop till bensin, hon ger 20 kr, o när de kommer hem så kräver hon dessutom att få tillbaka 20an som de lånade av henne... sniken som satan...
Men ännu värre e hennes pappa, när vi var runt 15 hade vi FÅTT ett tält(som han stulit efter festivalens slut året innan, dvs ett som nån lämnat kvar) av honom som vi kunde gömma oss i om de började regna eller så( vi va på arvikafestivalen), det året regnade de otroligt mycket under festivalen så när festivalen var slut så flöt verkligen tältet omkring i lervällingen, men han tvingade mig och en kompis(inte sin dotter inte) att gå ut där barfota för att hämta hans sunkiga jävla(stulna) tält ändå, annars skulle vi minsann köpa ett nytt...
Hela den familjen e otroligt snål, eller som de själva säger, ekonomiska.

2010-02-24 19:27
på tiden snusen kostade 22-25 spänn bad jag en polare köpa en dosa åt mig när han var påväg över. sällan man har mynt och gav honom därför en tjuga, istället för att ens påpeka att den kostade 24 o tänka att man e polare o sånt går igen tjata han om de jävla 4 kronorna i typ två veckor. snålt i min mening. bland polare tycker jag inte man behöver vara så nogran då det brukar gå igen i det långa loppet.

Rappare

2010-02-24 19:29
Det snålaste jag varit med om är när jag var 12. Man förstår ju nästan snålheten när man bara är små snorungar, men ändå. Jag hade träffat en ny kille som nyss börjat i klassen. Och vi började prata lite, och vi kom överens ganska bra. Så vi beslutade oss för att leka med varandra efter skolan. Efter skolan cyklade vi bara runt och gled. Hade roligt och berättade våra intressen för varandra. Vi stannade till vid en kiosk, för att min nye vän skulle köpa något att dricka. Han kom ut med en 2L cola flaska och tog en klunk. Jag frågade honom snällt om jag kunde få smaka, eftersom det var så varmt ute, och jag hade inga pengar på mig till en egen dricka. Han log glatt, öppnade korken och loskade ner i flaskan innan han gav den till mig. Grymt äcklad tackade jag nej, och hans smil var fortfarande kvar på läpparna. Idag är vi i princip bästa kompisar och delar med oss av allt. Även fast våran vänskap gick lite snett i början så rätade den ut sig, och han har varit min bästa vän ända sen jag lärde känna honom.

Aja, fick ju dela med mig av en ganska smårolig historia i alla fall.. Eller nåt.
Wurrup?

2010-02-24 20:19
shit vad sjuka polare ni har asså hur fan pallar ni hänga med dom? ni säger inget ens? ärligt talat riktiga fittor är vad ni är (ursäkta språket whoa polisen)

2010-02-24 20:40
Jag håller med MRsalesman hahahaha. Den ena historien är fan värre än den andra. Det värsta är att ingen jävel trollar här inne!!!!

2010-02-24 20:43
Fyfan vissa förtjänar att avrättas alltså

2010-02-24 21:24
om jag är en av de träffade kan jag lova ett min polare fått höra det otaliga gånger. han har bättrat sig men man kan fortfarande se i hans ögon att det bär honom emot även fast det rör sig om småpengar.

2010-02-25 01:03
för i helvete va e de här? vilka sorts människor umgås ni med? Skulle aldrig stå ut me såna här personer

2010-02-25 02:02
Har nog inte varit med om riktig sån snålhet bara vid sidan av.
1. Polarn o jag var på efterfest. En snubbe kommer fram o frågar alla efter en cigg.
Ingen hade, polarn rökte. han budade på stumpen, han vägrade sälja den för mindre än 100:- och snubben köpte den!! Någon som hade för mycket pengar iaf.

2. Kompis 1 lånar ut en tändare till kompis 2, kompis 2 glömmer tändaren en dag. Kommer nästa och ser att gas är borta från tändaren. Kräver att kompis 1 ska köpa en ny.

Det är snålt.

2010-02-25 02:28
Måste bara säga att Blowhoe var gryyyymt snål... Kom igen, det är lite soya liksom. Okej om det hade varit ett flygplan eller något, men det är soya. Får man betala 3 spänn extra för salt också? Om man vill ha sushi med fisk, blir det extra då också? Tar du betalt av folk för att dom ska få ställa sina skor i din hall?
Skivsamlare

2010-02-25 02:29
Stod i kön i en videouthyrningsaffär, framme vid kassan står en förståndshandikappad kille och ska hyra en Bond-box. Han slantar upp men det saknas 2 kronor, killen i kassan förklarar att det saknas pengar men Bond-killen förstår ju inte riktigt vad han menar.. Det slutar med att kassa-killen tar filmen och "schasar" iväg honom :( Efter jag betalt min film sprang jag ut i bilen för att hämta lite småpengar till honom men då var han borta redan. Blev så jävla sur på snubben i kassan då.. Även på alla som stod före mig i kön, fan nån måste väl haft enkronor på sig??
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-02-25 06:25
Inok, jag hade nog dödat killen i kassan. Vilken jävla idiot.

2010-02-25 11:37
Men ärligt talat, om man INTE lånar ut sin tändare eftersom gasen kan ta slut, inte bjuder på sin två liters kola, tar med sig överblivna chips hem, går igenom kylen på en förfest för att se om någon av ens öl är kvar så man kan "spara" den till nästa dag osv...alla dessa handlingar är VIDRIGA och folk som gör sånt borde inte ha vänner och få vara med i sociala sammanhang.

ang. cp-mongot som inte fick sin film, tough luck ärligt talat, det är en sak att ha en egen corner-store eller liknande där du kan bjuda folk på nån krona hit o dit, men i en filmbutik kostar filmen exakt 45 kr inte 43 vilket är rätt förståeligt tycker jag. Dock snålt av folk bakom att inte skänka lite cash!

Jag förstår inte hur man kan gå igenom livet o hålla på sina tillgångar, att ge är 1000000000ggr roligare än att få (förutsatt att personen visar någon slags tacksamhet nångång) jag äter hellre en delad skolmåltid framför en ensam lammfilé med bla bla bla bla bla bla vilken dag som helst!!!!

2010-02-25 11:52
för massa år sen hängde jag med en polare, och hans polare var med. Var på kiosken för att köpa glass, och då hade bara jag cash så jag köpte 3 piggelin, och alla fick varsin. nån vecka efter åkte vi dit igen, och då hade bara min polares polare pengar och köpte 7 piggelin. Sen satte sig den jäveln och åt upp alla 7 piggelin själv. Att hans farsa är mångmiljonär gör ju inte saken bättre. blir förbannad bara jag tänker på det.

2010-02-25 14:56
Vet en snubbe som rev av toppen på sin godispåse när han handlade lösgodis för att det skulle väga mindre när han skulle betala. Det är snålt.
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2010-02-25 14:56
Nej det är helt jävla idiotiskt!

2010-02-25 15:05
Regular-0650-Joe P26
Hahahahhaha
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Rappare

2010-02-25 15:19
This is the world we live in!
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2010-02-25 18:05
Vet en snubbe som rev av toppen på sin godispåse när han handlade lösgodis för att det skulle väga mindre när han skulle betala. Det är snålt.

Hahaha knas, jag brukade också göra nåt liknande när jag var yngre.
Istället för att ta pappers godispåsen så tog jag plastpåsarna som var till för tomaterna.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "